Super MFB 64 thread!

303zalig303

gebruikte oscillator
Hej forumleden,

Als trotse nieuwe eigenaar van deze geinige Cv-sequencer, zit ik met wat problemen.
Het enige wat ik echt kan is op een stap een notenwaarde aan zetten. Ook al beseft dat die draaiknoppen ook drukknoppen zijn :halleluja.Maar ik weet dus niet hoe ik die stap of gate dus niet kan afzetten, of hoe ik van één monofone sequence 4 maten kan maken, en ik weet ook niet....

:stupid

*roman noob*

kan iemand helpen ??

merci !!!

Veel plezier ermee (zie link), als je niet de moeite neemt om gewoon effe de manual te lezen als je spullen koopt, tja. Ik snap niet dat ik deze link ook geef eigenlijk, maar ja. Voor deze ene keer is het gratis zullen we maar zeggen.

http://www.mfberlin.de/Manual/STEP64_B.pdf

Die manual is kort maar krachtig, maar antwoorden op jouw vragen staan er wel in. Ik geef toe, de beperktheid aan woorden dwingen je om heeeel goed te lezen in de manual, je leest er zo overheen 8)

Veel plezier ermee (zie link), als je niet de moeite neemt om gewoon effe de manual te lezen als je spullen koopt, tja. Ik snap niet dat ik deze link ook geef eigenlijk, maar ja. Voor deze ene keer is het gratis zullen we maar zeggen.

http://www.mfberlin.de/Manual/STEP64_B.pdf

Ik heb de manual ook gewoon hoor. Hij is gewoon ietsie pietsie te onduidelijk naar mijn zin.

Ik heb er dus gewoon over gelezen. Merci alle bij om mij nog eens op de manual te wijzen.
:)

moderator : mag een slotje opzeker ?
tenzij titel wordt aangepast naar 'Super MFB 64 thread'...

ze maken zon manual nou eenmaal niet voor niets :).
En aangezien je zulke basisvragen vroeg over de functie van het apparaat, deed ik de verwijzing.

ja ik weet het. je kon de vraag vergelijken met een baksteen. Ik denk dat het met mijn vermoeidheid heeft temaken (die vraag) :) .

zou dat niet leuk zijn een reuze mfb step 64 thread, ;-) moderators ?

Hoewel ik de mfb al een tijdje gebruik moet ik nog regelmatig in de manual spieken omdat ik de toetscombinaties niet kan onthouden.
Het gebeurt vaak dat ik een wijziging vergeten te saven en dan speelt de mfb lustig een foute sequence af... :stupid

Ja ook al ondervonden, of vergeten op rec duwen, stoppen playen en niets afspelen...

Spijtig dat je de aangeduide steps van de tweede derde en vierde 1tot16 niet kunt zien..

Anyway : great little one.

Nou, ik ben wel benieuwd.
Wie gebruiken er hier de STEP64 allemaal?
Ik las ooit hier een mini-review op SF die niet ontzettend positief was, maar ik laat me graag overtuigen.
En hoe zit dat nou eigenlijk met die tulp/jack convertertjes?

Back