Ik ben dus zelf op zoek geweest naar een goed programma. En wat is het geworden? Cakewalk, Sonar 2.
Waarom? Mijn basis is een pc met W98 second edition. Nou dan ga je kijken wat je wilt, en omdat ik externe clock wil gebruiken vallen dus alle "light"pakketen af.
Pro Tools is voor de mac en nogal prijzig.
Cubase SX kan alleen voor XP.
Logic gaat helemaal voor de MAC.
Bleef dus over Sonar, is nog de meest betaalbare ook.
Werk er nu een tijdje mee. Begin alle ins en outs een beetje onder de knie te krijgen. Ben eigenlijk dus best tevreden (ben natuurlijk niet helemaal objectief, heb het pakket namelijk gekocht, haha) al zou ik bepaalde dingen graag veranderd zien, bijv. een kleiner mixerscherm.
Als basis kocht ik het pakket voor midi bewerking, maar nu blijkt dat het audio-gedeelte best wel heel lekker werkt. Sparen dus maar voor een goede geluidskaart, want mijn SB komt hierin toch tekort.
Kijk het is natuurlijk best een investering, vooral als je alleen midi wilt gebruiken, maar ik denk toch dat het de moeite meer dan waard is. Ja, en dan de mening van anderen, van veel mensen heb ik commentaar gehad, Cakewalk, dat koop je toch niet. Tja, het is natuurlijk maar wat je gewend bent en ik ben dus niet de enige die het gebruikt.
Van Sonar is trouwens een volledige versie, met wat beperkingen en zonder handboek, te downloaden, kun je eens kijken of het wat is.
http://www.cakewalk.com/download/default.asp#windows
Succes