2 midi controllers in reason 4.0

renaat belgie

Ingeburgerd
Hallo mensen !

Mijn vraag is of het mogelijk is om 2 verschillende midicontrollers te gebruiken in reason ?

ik heb nu een edirol pcr 3OO die in gebruik maar voor een live setup kom ik wat knoppen en faders te kort.

dus , kan ik bv met de pcr 3OO de redrum aansturen en met een evolution UC33 de thor en dit samen in 1 setup ?

kort gezegd ; beide usb's van de midicontroller in de pc steken en reason op die manier aansturen of kan het echt maar met 1 apparaat ?

bedankt voor de antwoorden !

MIDI voorziet in 16 onafhankelijke kanalen per verbinding, alsof er van de MIDI OUT van het ene apparaat 16 draden parallel gekoppeld zijn aan de MIDI IN van een ander apparaat. Van ieder apparaat kan worden ingesteld naar welk kanaal het moet 'luisteren'; informatie op andere kanalen wordt genegeerd. Multitimbrale apparaten kunnen echter boodschappen van meerdere of alle kanalen tegelijkertijd onafhankelijk verwerken. In een MIDI-boodschap kan bijvoorbeeld staan: zet op kanaal 7 noot c3 (c in het 3e octaaf) aan op volume 110. Of selecteer nu op kanaal 4 klank nummer 37.

http://www.reasontutorial.be/

Laatst gewijzigd:
^^ wat heeft dat met de vraag te doen?

Ja, meerdere controllers in Reason kan, geen probleem. Edit > Preferences > Keyboards & control surfaces, en daar staan ze allemaal in een lijstje.

Meerdere ASIO-apparaten, dat is een probleem.

^^ wat heeft dat met de vraag te doen?
Als je 16 app per verbinding kan aansluiten moet 2 ook wel lukken.

En wat is er mis met iets criptisch te omschrijven zodat men zelf es wat onderzoek pleegt. Was regelrecht van wikipedia gekopieerd. :mexico:

Ja maar 16 midikanalen is wel iets heel anders dan 2 midi controllers. Topic starter wilde gewoon weten of het mogelijk is om twee controllers te tegelijk te gebruiken. Niet elk programma staat het toe om twee verschillende stukken hardware toe te wijzen aan één stuk software.

Ja maar 16 midikanalen is wel iets heel anders dan 2 midi controllers. Topic starter wilde gewoon weten of het mogelijk is om twee controllers te tegelijk te gebruiken. Niet elk programma staat het toe om twee verschillende stukken hardware toe te wijzen aan één stuk software.

inderdaad , daar gaat het net om.

ik probeer eens de setup uit te leggen zoals ik die eventueel zou willen ;

* pc met reason 4.0
* uc 33 controller via usb aangesloten
* pcr 300 via usb aangesloten

vraag is nu ; kan je met die 2 controllers TERGELIJKETIJD reason aansturen ?

In de opties kunje idd een midicontroller aanduiden waar reason mee gaat werken, in mijn geval is dit nu de pcr 300 en dit werkt perfect.

Dus nog eens, kan er nog een uc 33 bij ? gaat reason allebei de apparaten accepteren of kan je maar 1 midicontroller gebruiken met reason ?

alvast bedankt voor de verdere uitleg !

groeten

renaat

je kan ook 1 controller vastzetten aan een vast spoor, en ondertussen met een andere controller switchen tussen intstumenten :D

Back