PPG 1020

geen idee of ie aan de prijs is. Voor een bak die je zelden of nooit ziet (in ieder geval niet op MP), is het misschien ook moeilijk te bepalen wat veel is...

volgens mij heb ik deze ook wel eens gehad, maar die koop ik maar niet terug.
ik had deze gekregen door een ruil met een sonic 6, ook toevallig, die heb ik wel net teruggehaald. maar die was ook nog dezelfde prijs als toen ik m wegdeed.
inderdaad, in de tussentijd heb ik hem nog maar 1 keer te koop gezien, verder nooit, en dat is toch in een periode van 2, 3 jaar denk ik.
moeilijk om er een prijsje op te plakken, hoewel je naast de voorbijkomfrequentie ook kan kijken naar wat een synth kan, welke techniek erin zit en hoe die klinkt. ook niet onbelangrijk toch?!

het zou me trouwens niet verbazen als deze aanbieder, 'alfred' is van het forum, die hem hier ook al eens heeft aangeboden voor 1200.
die zou dan intussen verhuisd zijn van amsterdam naar amstelveen.

Zo'n PPG stond ooit in Utrecht bij Music House voor ik dacht 1200 gulden

Ik heb wel eens vernomen dat deze PPG helemaal niet zo bijzonder is, in elk geval had de oude Tangerine Dream er wel eentje.

ken der nu twee met deze
die van de music house was volgensmij een andere ppg met digi osc ...minder druk frontpanel ook
ff tsjekken welke der waren

Ik vind hem aardig aan de prijs zeg.

-edit- die cat is wel gaaf en redelijk geprijst -edit-

zou wel heel flink zijn as bv een cat ook ineens as bv een oddy boven de 1000 zelfs 1200 ofso moet opbrengen

voor wie centjes heeft

cat srm 3 cv agte
hebk gehad d8 toen gekocht voor 400 gld ofso
egt moogie sounds

met oddy layout
geen pitch ribbon bak ofso ..
1 lfo d8 ik

vette / duidelijke demo
wie ?
jos

Nee dat was ook eentje met analoge osc.
Sterker nog het was de eerste ooit gemaakt.
Deze prototype had met de hand geschreven waardes.

ken der nu twee met deze
die van de music house was volgensmij een andere ppg met digi osc ...minder druk frontpanel ook
ff tsjekken welke der waren

hoewel je naast de voorbijkomfrequentie ook kan kijken naar wat een synth kan, welke techniek erin zit en hoe die klinkt. ook niet onbelangrijk toch?!

Inderdaad,tenzij je een die-hard verzamelaar bent die gewoon zoveel mogelijk zeldzame bakken in huis wil hebben. Maar van wat ik gehoord en gezien heb van de 1020 vraag ik me af of hij, ook al is het een mooie bak, echt iets bijzonders qua karakter te bieden heeft.

Dan ben je waarschijnlijk beter af met je S1 Leo ;) Daar kan je toch heel wat meer mee.

Heb ém ook thuis staan al is tie niet van mij.
Hij heeft leuke iele ijle geluidjes maar heeft totaal geen power m'n sonic6 of whiteface en zelfs de blippoo-box blazen ém compleet van tafel.

grt Gert-Jan

nou, die 1020 heeft niet een heel erg analoge klank, maar de modulatiepaden zijn leuk hoor, ik weet het niet meer precies, maar je kan 2 of 3 verschillende modulaties mixen,de boel van buitenaf laten triggeren. en in mijn geheugen klonk die nou ook weer niet bepaald iel. beetje waldorf/ kraftwerk achtig.

heb jij al een s1 hooihuis? en wordt dat niet eens tijd? voor jou wil ik nog wel iets bijzonders ervan maken. je kan er inderdaad veel meer mee, maar de 1020 heeft ook in het geluid ongetwijfeld vintage kwaliteit.
misschien blijft de s1 trouwens toch, ik heb een source gekocht en die heeft s-trig/cv uit. en daarmee kan de s1 ook worden aangestuurd.

heb jij al een s1 hooihuis? en wordt dat niet eens tijd? voor jou wil ik nog wel iets bijzonders ervan maken. je kan er inderdaad veel meer mee, maar de 1020 heeft ook in het geluid ongetwijfeld vintage kwaliteit.

Nee, ik heb geen S1 en er ook nooit een gehad.... wel altijd flink benieuwd geweest en ook nu nog. Dat ik er niet voor ga heeft ook zeker niet met jouw prijs te maken, want die is niet verkeerd. Ik ben gewoon voor het moment gestopt met synths kopen, that's all :)

Op termijn ga ik waarschijnlijk een Modcan B of een Serge systeempje kopen, en beide zijn niet goedkoop. Eerst nog maar even wat nadenken en sparen dus, maar ook niet al te lang natuurlijk want de koersen zijn nu wel gunstig.

tis een leuke synth, maar ik vind hem wel een paar honderd euro te duur.
mja, blijf wel een beetje onduidelijk en lastig om een echt prijskaartje aan zo'n museumstuk te hangen.
/
.

Heb ém ook thuis staan al is tie niet van mij.
Hij heeft leuke iele ijle geluidjes maar heeft totaal geen power m'n sonic6 of whiteface en zelfs de blippoo-box blazen ém compleet van tafel.

grt Gert-Jan

hey gertj.
de trancendentpowertran2000.pfoeeeeeeeeeee [wateen woord kortom TP2k !
doet t goe
kmoets egt effe wat uitvissen met die schakelaars op de frontpanel ..omdatie niet ...normnaal triggerde
nu wel
thnx nog !

on topic
er zijn veel analoge synthjes deze dagen die meer dan de grens 1000 eu op moeten brengen
deze ios wat ronbekender daarom beetje gok voor de liefhebber

kan me goed voor stellen dat een "white face " oddy
en sh 5 / 7 dat wel moeten opleveren omdat die gewoon weg rocken

asjet kan misse
ist ook leuk om 1 a 2 twee freaky sound bakkies erby hebt
ala cs30 [waar iedereen van zegt zwakke synth ...]
of zoon ppg
of een korg monopoly ...die koop je ook niet voor de moog sound toch
ieder zn sterkte

ik wilde vandaag een bod doen, maar hij was al van marktplaats. helaas.
was toch best een leuke synth, ook al is 1900 dan wat te veel van het goede.

Hier op deze site staat een pic van een PPG 1002....

http://www.eboardmuseum.com/EBOARDMUSEUM-ENGLISH-04.htm

Quote:
This PPG 1002 from the year 1976 very likely never saw a factory building on the inside .

Rumour has it that the soldering iron of its constructor Wolfgang Palm in those days warmed up his living room !

And who knows , maybe the decorative wooden cheeks of the PPG 1002 once had been Mr. Palm's bookshelf ?

Attachments

• FOTO%20PPG%201002.jpg
    FOTO%20PPG%201002.jpg
    78,6 KB · Bekeken: 77
Oja staat ook een leuk fotootje op van wat System 100's van Roland....zo op het oog een stuk of 5 met daarbovenop nog wat Moog modulair werk....leuke site btw.

Back