[Hartmann] "Neuron" - Neuronal Synthesizer

Origineel geplaatst door Bass
tegen die tijd wist ik al niet meer wat ik wou horen..

Persoonlijk hou ik juist ook erg van synths waarvan het resultaat van programmeren juist niet duidelijk is als ik iets in m'n hoofd heb... Dit zorgt alleen maar voor verrassende, creatieve en inspirerende invalshoeken... Natuurlijk heb ik ook synths waarop ik precies weet wat ik doe, maar die Neuron vind ik zelf erg leuk om mee te spelen zonder dat ik precies weet wat er gaat gebeuren...

Ik was in eerste instantie verre van positovi over dat ding, maar hij begint wel op me in te werken. Als die prijs nog wat verder zakt en ik heb eindelijk de M5 en de M3x mk2 in m'n rek, dan is de kans groot dat ik voor een Neuron ga sparen. Juist om weer iets heel anders te hebben staan.

Origineel geplaatst door D-mike-E
Toeters en bellen is niets mis mee, maar die mogen juist diep(er) in de menu's zitten. De basiszaken om snel de gewenste sound te kunnen maken/benaderen moeten middels hands-on controls, direct toegankelijk zijn.
Neuron werkt wel lekker snel hoor! Je moet uiteraard wel weten (= handleiding lezen) hoe het blokschema in elkaar zit. Wat niet zo snel werkt is het renderen van de Models met ModelMaker.

Origineel geplaatst door D-mike-E
Nu wil ik best wat uitgeven voor één hele goede synth, want ik verdom het om én een Andromeda, én een Neuron, én een vintage bak als de Jupiter 8 of zo neer tezetten.
Ach... mag een J6 wél? :D

Origineel geplaatst door D-mike-E Dus wat is dan één goede synth die aan deze voorwaarden voldoet? En natuurlijk een goed geluid heeft. Ik zit neig heel erg naar de Andromeda... [/B]
Goeie neiging. Als ik alles weg zou moeten doen, (vanwege centjes o.i.d.) zou ik één synth houden: Andromeda.

vandaag eindelijk eens zo'n neuron kunnen proberen.... veeeeeeeeeel vetter als dat ik had verwacht! :{

al die pookjes die je geluid op de meest wazige manier beinvloeden... geen idee wat ik aan 't doen was, maar bij tijd en wijle klonk het geweldig!

tsja... blijft helaas financieel onbereikbaar voor me momenteel... ik zou iig niet zomaar voor een moog voyager of andromeda meer kiezen als ik dit soort geld had liggen... die neuron is zeker een synth om rekening mee te houden!

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Ik had niet verwacht dat ik daar zo gevoelig voor was. Die Voyager erboven was ook leuk, maar die Neuron.. Gelukkig ben ik tegen polyfoon, dus hoef ik niet wakker te liggen.

Prachtig! Superuitspraak!
Ik wou dat ik zo'n zwart-wit mening over muziekapparatuur had, zou ik ook een stuk makkelijker slapen!

Ik heb de neuron nu ook geprobeerd, ik vond het wel aardig en hij is niet vastgelopen, totdat ik erna de Alesis Ion probeerde (vond ik beter klinken) en helemaal totdat ik daarna de Virus-KC probeerde (klonk weer beter dan de Ion). Mijn conclusie is dat de Neuron wel leuke dingen kan doen moet het geluid maar dat het basis geluid niet echt goed is,en dan houdt alles op natuurlijk. Wat me ook ergerde was de kwaliteit van het apparaat zelf. Van afstand en op fotoos lijkt het heel wat maar van dichtbij zijn de knopje toch wel erg plastic, sommige bart smith spullen zijn nog beter. Daarnaast gaan de lampjes van de schuiven niet gelijkmatig mee met de schuif. Het absolute dieptepunt vond ik de volume knop, wat een totaal waardeloos klote knopje.........................:(

Die neuron,sorry,wat een mistake,heb nog niks nieuws gehoord van dat apparaat,voor zo veel geld,en die wow kreten van sommigen.Waarschijnlijk mensen die in tweede klasse spelen in synth.Voelt zo achter alles aan geluiden te lopen,geluiden die ik ken van free-soft,oude synth's.Mijn sukkelden Tr-rack blijkt nog meer power te hebben dan Neu.Maar ik hou wel een beetje rekening met de gebreken van ...synth,iedereen krijgt een kans.

Ik heb de Neuron getest bij the sound factory.
Vond hem echt wel heerlijk klinken: de pads klinken als die uit spectrasonics atmosphere.
Het klavier viel wel een beetje tegen.
De laadtijd van de sounds was iets van 8 seconden... vind ik nog lang
Alleen al voor die pads en "weird wacked sounds" zouk em kopen (als softsynth Neuron VS ;) )
:doei:

Back