[Hartmann] "Neuron" - Neuronal Synthesizer

CraZ

..
De geruchten laaien op.. en de website laat slechts een 'teaser' zien.. maar dit wordt zeker iets interessants. Doet me ook denken aan dat 'Neuronium' wat we eerder in de nieuws-sectie hadden hier.

neuron.jpg

http://www.hartmann-music.com

NAMM wordt ie geshowed!

Er is nog niets bekend over de synthese en prijs indicatie..

"Neuron" - Neuronal Synthesizer

Doet mij denken aan een synth die met hersengolven kunt besturen...

De specs zijn nu op hun site te lezen, met wat poëtische beschijvingen van geluidcreatie en modulatie waar ik bijna een beetje opgewonden van werd... Als ik het goed begrijp kan je tussen twee geluids generators (resynators) op verschillende wijzen morphen (mbv dat stokdingetje)zodat je ene geluid gelijdelijk (of op welke wijze dan ook) transformeerd naar de andere. Bedenk wat voor rariteiten je allemaal kunt uithalen! Zal wel bloedverziekend duur zijn...

Morphen is toch niet zo'n nieuw verschijnsel ??
Zit onderandere op de nordleads de Waldorf familie en vele andere. Of bedoel je hier een speciaale manier van morphen ??

Vanaf nu ban ik elke site die Flash gebruikt. Wat een *** zooi. Langzaam, lelijk en ik heb nog nooit zo veel pagina's met zo weinig info gezien.

Deze synth wil ik niet hebben, omdat ze vaag zijn. Doepfer zijn mijn vrienden. Die site is snel en zeeeeeer informatief!

Het zal wel weer een rib uit mijn lijf kosten.

Verder ben ik het 100% met JohhnyBusca eens, ik kan niet eens de specs copy/pasten naar kladblok zodat ik het uberhaupt kan lezen.

Flash is niet goed voor lappen tekst, wel leuk voor een digiflyer misschien.

Als mijn VirusB de parameters van één patch makkelijk en geleidelijk naar een totaal andere kan morphen, zonder dat het in het midden van het proces lelijk gaat klinken moet ik toch echt weer in m'n handleiding gaan duiken :)
Ik ben overigens (qua gebruik) absoluut niet bekend met de NordLead of welke Waldorf synth dan ook dus het zou natuurlijk voor mij nieuw kunnen zijn, lijkt me mooi om mee te stoeien.

Ik had overigens geen last van de site (zit op m'n werk) ;) Je moet dat ene onderste blokje hebben btw, daar krijg je een aantal pagina's met info al moet ik je zeker gelijk geven dat ze het wel een beetje erg mooi proberen in te pakken ipv straight to the point uitleg... Ik zal em trouwens ook nooit kopen want ze schijnen $5000 te vragen... beetje belachelijk voor een machine waar geen koelkast, plasma-TV en vrouw bij wordt geleverd.

Scenario:

Iedereen geilt op de synth, maar niemand kan hem betalen. Het bedrijf gaat over de kop en Roland/Yamaha/Korg/Waldorf koopt de technologie op, en maakt daar een iets simpelere en veel betaalbaardere synth van.

Dus.......nog even 2 jaar wachten.......;)

maar wel een synth die je door de vormgeving eens tegen een opstaand randje of ander apparaat kunt aanschuiven zonder ruimte te moeten laten voor je kabels...
maar het blijft ongewoon :)

Back