Nieuw op dit forum en een nieuw nummer

Stephmeister

Voor al uw sjeis
Jooow luitjes....

Ik ben nieuw op dit (toch wel goede) forum. Ik wilde gelijk effe een track posten.... dus zie hier onder.

Om iedereen maar een beetje voor te zijn....hijs een beetje crap. Ik heb em in een uurtje 1,5 in elkaar geflanst met een koptelefoon op....Ik wilde niet mijn buren wakker fhonnen midden in de nacht.

Check em effe en geef een reactie?

Thanks!

Groeten Stephan

Attachments

• song 6 (Hip Hop).mp3
    7,3 MB · Bekeken: 71
  • song 6 (Hip Hop) Mastered.mp3
    7,3 MB · Bekeken: 69
Laatst gewijzigd:
Piano zit erg hard in de mix. 't Is nog niet echt een nummer maar meer een loop met wat kleine variaties. Dat gaat na een tijdje vervelen, met name die piano-pingel. Na de break 1:21 zou een variatie goed passen.
edit: Welkom nog natuurlijk!

Volgens mij heb je ontdekt dat je een compressor op de eindmix kunt zetten.

Resultaat: Weg dynamiek!

Het idee is verder best aardig, maar ik mis natuurlijk wel een dikke rappende neger :)

Ga eerst eens die compressor van de eindmix afhalen, dan kunnen we je mix verder wel beoordelen!

Ja die compressor moet echt pleitte!!

"Het idee is verder best aardig, maar ik mis natuurlijk wel een dikke rappende neger" Ik maak em voor een maat van me die rapt. 1 van de redenen waarom ie zo saai/staties is....sterker ik denk dat ie zelf nog te vol is.

Thanks voor de response in iedergeval

Ok....

De compressor is weg...

Ik heb nog wat details toegevoegt....over de hele track een hele lichte reverb gezet om het wat voller te krijgen, een compressor op de beat + hats gezet.

De "gemasterde versie" staat onder de orginele....wederom ik heb em op mijn koptelefoon gemaakt en "gemasterd" dus hij is zeker niet in-tune...maar wel wat beter.

Op dit moment word aan een tekst gewerkt....misschien begin volgende week een heel nummer. Dit word voor mij zowiezo de eerste keer om met zanger/rapper te werken dus als iemand hier tips & tricks voor heeft dan zijn ze meer dan welkom. Ook hoor ik meer dan graag reacties op de "track".....het liefste zelfs krietiek (kut dyslectie).....hij is vet of erg goed is leuk voor mij ego maar slecht voor mijn muziek!

Nogmaals....response word erg gewardeerd

Back