Een zooitje ongeregeld (electro-achtig)

OpenHiHats

Ouwe rot
Ik had twee doelen met deze track:

1. Het moest een beetje raar worden

2. Ik wilde een keer program changes sequensen (ik hou van simpele doelen stellen, zoals je merkt)

Ik heb 'm voor de verandering eens in Live gegooid voor FX en mix. Gemixt op een Sony-koptelefoon, helaas kon het niet op de monitors. Hopelijk is de eerste versie van de mix OK. Feedback daarop hoor ik graag. Van de drums kon/wilde ik helaas alleen de kick apart tracken. Nu ik 'm zo nog eens luister klinkt de saturation niet mooi op de hi-hats, dat ga ik later ook nog aanpassen.

Laatst gewijzigd:
Ik vind hem wel leuk

Dat gefluit komt hier wel zeer luid binnen.*

*was op iPhone

Tja, ik zou graag nuttige dingen zeggen over de mix maar ik wordt een beetje afgeleid door het eerste deel van de baslijn die in een totaal andere wereld lijkt te zijn dan de rest van het nummer. Misschien sluit het voor jou aan op doel 1 maar ik vind het geheel iets te atonaal op punten en is mis ook een logische opbouw ofzo. Maar goed, misschien neem ik het wel veel te serieus.

Tja, ik zou graag nuttige dingen zeggen over de mix maar ik wordt een beetje afgeleid door het eerste deel van de baslijn die in een totaal andere wereld lijkt te zijn dan de rest van het nummer. Misschien sluit het voor jou aan op doel 1 maar ik vind het geheel iets te atonaal op punten en is mis ook een logische opbouw ofzo. Maar goed, misschien neem ik het wel veel te serieus.
Ik snap je, hoor. Soms hoor ik die baslijn ook losstaand van de rest op een bepaalde manier. De rest van je punten zijn ook valide, maar aan die dingen stoor ik me niet echt. Het is ook gewoon chaos, de titel kwam niet voor niets tot me. Ik wilde er in de openingspost niet te veel over zeggen, maar ik weet zelf ook niet zo goed wat ik nou met deze track moet. Was dus vooral benieuwd hoe mensen 'm zouden aanhoren.

Aan de ene kant vind ik 'm wel tof, aan de andere kant valt ie helemaal uit elkaar. De track is ook raar ontstaan, losstaande loopjes uit de sequencer en ideetjes bij elkaar geveegd, eigenlijk. Mogelijk was het gewoon een leuk experimentje en is het weer tijd om iets serieus te maken.

Laatst gewijzigd:
IK vind het ook wel leuk. Je nailt echt de electrobasjes en de electropads. Het zijn wel twee nummers in één, maar dat stoort niet, ik vind het wel werken. Doet me ook een beetje denken aan Elecktroids.

Prima trackje. Kan je wel uitgebracht krijgen via Clone oid.

De kick klinkt alleen niet lekker vind ik.
Anders tunen? Andere kick?
Ook te veel op de voorgrond en lijkt los te staan van de rest.

Prima trackje. Kan je wel uitgebracht krijgen via Clone oid.

De kick klinkt alleen niet lekker vind ik.
Anders tunen? Andere kick?
Ook te veel op de voorgrond en lijkt los te staan van de rest.

Thanks! Dat eerste zou een droom zijn die uitkomt, maar is me denk ik hoog gegrepen voor deze track.

Wat betreft het tweede snap ik wel wat je bedoelt, al vind ik het niet heel erg. Ik heb het idee dat dat komt omdat ik de kick het maximale aan tone/attack heb gegeven op de drummachine. Ik zal eens kijken of het een beetje te doen is om de kick opnieuw te tracken of wat transposen in Ableton doet.

Thanks! Dat eerste zou een droom zijn die uitkomt, maar is me denk ik hoog gegrepen voor deze track.

Wat betreft het tweede snap ik wel wat je bedoelt, al vind ik het niet heel erg. Ik heb het idee dat dat komt omdat ik de kick het maximale aan tone/attack heb gegeven op de drummachine. Ik zal eens kijken of het een beetje te doen is om de kick opnieuw te tracken of wat transposen in Ableton doet.

Heb je de kick ge-sidechained?
Kan je anders misschien gewoon uit doen.

En losse outputs?
Ik gebruikte van de TR-808 soms gewoon de mix out.
Klinkt het ook lekkerder

Heb je de kick ge-sidechained?
Kan je anders misschien gewoon uit doen.

En losse outputs?
Ik gebruikte van de TR-808 soms gewoon de mix out.
Klinkt het ook lekkerder
Geen sidechain. De kick heb ik apart opgenomen, verder is alles uit de mix out.

Klinkt voor mij wel als een typisch electro basje. Leuke speelse track. De overgang is het toch niet helemaal, maarja je probeert eens wat hé :)

het voelt wat houtje touwtje nog, dingetje aan dingetje uit, geen ontwikkeling in sound verder
das wat ouderwets en dat mag natuurlijk best, maar dan moet ie qua sound en groove wel keihard in je pens klapperen en dat doet ie nog niet wat mij betreft

Ik kan enkel zeggen: 'vreemd'
:)

vind hem wel lekker.
de snare staat tegen de kick wat zacht en zit de kick en de bas elkaar wat in de weg.

Back