Op zoek naar: Grieks Ratelgitaartje...

Ola,

Ik ben op zoek naar een sample van een specifiek geluid, maar omdat ik niet weet hoe het heet, kan ik er ook niet zo snel achter komen.

Je hoort het vaak in Griekse muziek. Iemand die razendsnel met een plectrum langs een snaar van een gitaartje ratelt. In het voorbeeldje zit ie ook (beetje aan de linker kant).

Hoe heet dit fenomeen?
Heeft iemand hier toevallig een (multi)sample van liggen?

Attachments

• GrieksGitaartje.mp3
    352 KB · Bekeken: 90
Da's nou een mandoline... u weet wel, "Mandolinen spelen zacht in Nicosia..."

45334910_1_detail.jpg

[ame="http://nl.wikipedia.org/wiki/Bouzouki"]Aah... weer wat geleerd!

Zit hiervan niet toevallig een sampletje in een of ander workstation???
Ik vind dit echt zoiets dat te vinden is in een Yamaha Tyros ofzo... :mexico:

Nou 6, vertel jij me maar eens, vind jij dit klinken als de mp3?

Maar goed: uit [ame=http://en.wikipedia.org/wiki/Bouzouki]Wikipedia
The bouzouki is a member of the 'long neck lute' family and is similar to a mandolin.

Zelfs in de palingsound wordt het vaak gebruikt, maar hierin weet ik zeker dat het uit een of andere rompler komt!

Wie O Wie?

Dat het bij de originele palingsound altijd uit een rompler komt, ik weet het niet hoor... (maar wat weet ik van palingsound...)

Ik heb even gekeken, maar bij BZN was er echt sprake van een mandoline-speler (Cees Tol), bij Benny Neyman (is dat palingsound? naja, wel van die 'ratelgitaartjes') speelt Lex Bolderdijk de 'banjo, mandoline en bouzouki' (kies maar...).

In Omnisphere zitten samples van Mandolines, kwam ik gister toevallig tegen..

Ik zou zeggen ren even snel naar je lokale kringloop en haal daar wat griekse lp's. Liggen er meestal genoeg. Russische platen hebben meestal ook die gitaarachtige sound, best tof.

While my bouzouki gently Greeks/Bleeps/Sweeps (doorhalen wat niet van toepassing is)

Heb trouwens nog geen een youtube filmpje gezien waarop iemand zo razendsnel aan het ratelen is op een toon...

kan dat best goed...

(ff off topic: ik kijk (Stin JaMas) regelmatig, voor de verve waarmee de Grieken hun cultureel erfgoed vieren en niet in de laatste plaats om de sensuele buik-danseressen die regelmatig verschijnen)

Laatst gewijzigd:
Manolis kan dat best goed...

Wouw! Die vent is echt wel goed!
En dat terwijl hij er gewoon uit ziet als de eigenaar van een Grieks restaurant op de hoek van de straat.... 8o)

ik kijk die show (Stin JaMas) regelmatig

Jeetje... die man op het eind kan wel goed dansen... :mexico:

Ik heb trouwens nog een voorbeeldje van wat ik zoek (bijlage)!!!

Attachments

• GrieksGitaartje2.mp3
    335,5 KB · Bekeken: 83
Laatst gewijzigd:
Manolis kan dat best goed...

Vet vet vet, die kerl kan spelen :)
(ff off topic: ik kijk die show (Stin JaMas) regelmatig, voor de verve waarmee de Grieken hun cultureel erfgoed vieren en niet in de laatste plaats om de sensuele buik-danseressen die regelmatig verschijnen)

Hoor die viool vanaf 2.32 woooow......*kippenvel*

Off topic

Wat een (censuur) mevrouw damn.

Grieken weten wel wat feesten is 8~

Wouw! Die vent is echt wel goed!
En dat terwijl hij er gewoon uit ziet als de eigenaar van een Grieks restaurant op de hoek van de straat.... 8o)

Das mijn buurman heeft idd een restaurant 8~

Back