ion drumset usb / pc

R-ond

Gepokt en gemazeld
overleden lid
Advertentienr.:234274471

ion usb drum set snap dat nou niet egt isdit nou ...pads>drum doosje > pc ....sound eruit
wel erg cheapo

er staat er eentje in mn woonplaats zelfs
vraagme af ofk nou mn analoge drumsynth eraan kan hangen ...?
iemand
leuk vor de one man band
zelf drummen
zelf keys spelen ...
zelf recorden ...
:biertje:

deze lijkt me stukje duurder Advertentienr.:234111650
maar deze heeft volgens mij ook geen jacks uit ???????
de pads
een soort eigen triggering system
iemand bekend mee

Tja, cheape electronische drums... meestal hebben ze wel MIDI dus je kunt er wel bakken mee aansturen. De triggers zijn piëzo's, misschien kun je er iets tussenhangen zodat ze zelfs een apparaat zonder MIDI aan kunnen sturen.
De modules hebben geen speakers dus een koptelefoonuitgang hebben ze sowieso. Maar de interne klanken in die prijsklasse zijn toch om te huilen dus eigenlijk wil je dat helemaal niet.
In die tweede zit gewoon ergens een piëzo in de pad verwerkt, maar hij heeft een soort van normaal drumvel erover. Beetje afgeleid van wat DDrum eerder maakte. "Build quality" is meestal belabberd, alsook de triggeringeigenschappen. Wil je iets waar je een redelijke "controller" aan hebt, kun je beter een Roland TD3 of Yamaha DTExplorer kopen.

For the record, Ion is een sub-merk van Numark, ooit hoog op de ladder van dj apparatuur.

Tja, cheape electronische drums... meestal hebben ze wel MIDI dus je kunt er wel bakken mee aansturen. De triggers zijn piëzo's, misschien kun je er iets tussenhangen zodat ze zelfs een apparaat zonder MIDI aan kunnen sturen.
De modules hebben geen speakers dus een koptelefoonuitgang hebben ze sowieso. Maar de interne klanken in die prijsklasse zijn toch om te huilen dus eigenlijk wil je dat helemaal niet.
In die tweede zit gewoon ergens een piëzo in de pad verwerkt, maar hij heeft een soort van normaal drumvel erover. Beetje afgeleid van wat DDrum eerder maakte. "Build quality" is meestal belabberd, alsook de triggeringeigenschappen. Wil je iets waar je een redelijke "controller" aan hebt, kun je beter een Roland TD3 of Yamaha DTExplorer kopen.

idd ik wil alleen t rack en de pads usen voor m,n div drumsynthjes
evt sampler eraan hangen

kzat ook te kijken datje voor 100a150 een td5/7 van roland koop en das volgens mij de jd800 tydperk redelijke quality jv serie kwam toen op de markt
lijkt me weesr wat betres
ok

Ik kan je in ieder geval zeggen dat de pads van Roland veel duurzamer zijn dan een Ion of een Hayman, want da's echt FEPOS-spul. Voor de geluiden zou ik ook niet direct een TD5/7 kopen omdat ze echt gedateerd klinken, hoewel dat misschien weer goed uitkomt als je een ouderwetse sound zoekt. Maar goede akoestische drumgeluiden haal je er niet uit. Wel heel veel cheesy jaren '80-sounds :D
De Roland-module heeft weer wel meer instellingen en uitgangen e.d., betere hihat- en bass drum-controllers, en ik neem aan ook een meer solide MIDI-implementatie. Ook dual-trigger support en cymbal choke. Maar of je daar iets mee gaat doen... :D

Feit is wel dat ik dit allemaal vanuit mijn oogpunt als drummer bekijk, dus wat voor mij van belang is, is dat niet persé voor jou.

Als je niet persé een drumstel hoeft, kun je trouwens ook een Roland Octapad of SPD nemen, dat zijn 2x4 aanslaggevoelige pads in 1 apparaat, met midi. Kun je op een tafel/bureau leggen of op een stand mounten.

Als je niet persé een drumstel hoeft, kun je trouwens ook een Roland Octapad of SPD nemen, dat zijn 2x4 aanslaggevoelige pads in 1 apparaat, met midi. Kun je op een tafel/bureau leggen of op een stand mounten.

ik heb nog twee boss pads liggen ...
iig kheb vab eemaatje eens een simmins d8 de sds9 met de trriggers gehoord das wel ff wat anders dan met een trigger van een drumachine erin ...die is altyd even strak
deze bassdrum en ...tom tom pads zijn dynamish [en bv mn regelwerk trigger sequencer dus niet ]

wat moet je zijn asje wil drummen...haha

wordt vervolgd

Back