Ook al is dit een oude thread, ik ga er toch op reageren.
Ik heb al heel lang een zwak voor de Pulse, ook al heb ik er nooit een gehad. Ik wil naast mijn Alpha Juno, er toch nog misschien een synth bij. Ik heb natuurlijk dat zwak voor de Pulse, maar de micro-Q is ook zeer interresant. Ik had gehoopt in deze thread nog wat antwoorden te vinden, maar helaas. Ik snap de grote verschillen, monofoon/polyfoon, analoog/VA, geen fx/wel fx, etc. Ik heb de demo's geluisterd op de Waldorf-site en ben zwaar onder de indruk van beide synths. De Pulse heeft m.i. een iets klassiekere sound en de Micro-Q een modernere sound. Mijn voorkeur gaat hierdoor licht uit naar de Pulse.
Maar ik heb vragen over bv. de programmeerbaarheid. De Pulse heeft 6 draaiknoppen onder de matrix en de micro-Q maar 4, maakt dit een verschil? Welk is het gemakkelijkst voor live gebruik, realtime parameters wijzigen (filter/resonance, ADSR, etc.)? Wat zijn de huidige 2e-hands prijzen? Heeft de Pulse ook oneindig draaibare knoppen? Heeft de Micro-Q een aparte drumsynth, of zijn de drumsounds geprogrammeerd met de normale synth-engine?
En dan de verschillen tussen de Pulse en Pulse Plus? Goed, een externe ingang en CV-aansluitingen, dat is duidelijk. Maar zijn er nog extra verschillen (bv. in de software)?
Bedankt en groetjes,
Gekko