Midiquest 10 XL als VST

HUEY

A flying legend
Hoi,

Ik gebruik midiquest om mijn MC-505 en mijn Roland alpha Juno 2 te editen.
Dit werkt stand alone prima, maar ik krijg het als VST niet voor elkaar om het goed werkend te krijgen. Manual op dit punt diverse malen doorgelezen, maar kom niet verder.

Je kunt de 505 en juno als losse VST laden of eerst de Midiquest VST laden en ze daar inzetten (inladen)
beide krijg ik niet fatsoenlijk werkend.

Als ik de manual goed begrijp moet ik een miditrack maken die rechtstreeks mijn synth aanstuur en een aparte miditrack waar de VST wordt ingeladen om de synth aan te sturen/te editen

Als ik dit doe (of andere methodes probeer, zoals alles op een VST miditrack zetten), stopt mijn 505 direct met geluid produceren en moet ik resetten. Mijn Juno kan ik wel aansturen via midi (editor), maar de banken/patches kan ik niet inladen vanuit mijn synth, (zoals ik doe in de standalone versie, via midi bulk dump). De hele knop ""get"" lijkt niet te werken oid. Ik kom dus ook niet in het midi recieve schrem zoals in de stand alone versie
Ik ga er vanuit dus dat ik mijn midi goed ingesteld heb dan.

Wie kan me verder helpen? of wat doe ik verkeerd?

Ik heb overigens een Emagic AMT8 midi interface, die multi client is.

Alvast bedankt

Hallo Huey. Ik kan je helaas niet verder helpen maar werkt bij jou de VST ook in Ableton. Ik krijg daar namelijk port in use errors . Ik heb een Motu Midi timepiece AV. Die zou ook multiclient moeten zijn.

midiquest als vst heb ik maar opgegeven. ook een avondje of wat aan verknald om dat proberen ok te krijgen. Als ik hem nu gebruik (met tegenzin) dan is het standalone naast cubase. Dat werkt prima.

(misschien dat het in c4 of c5 beter gaat, met sx3 iig niet).

Ik zat er dus een paar dagen geleden aan te denken om deze software te kopen, juist omdat je hem als VST kan gebruiken.

Ben dus erg benieuwd of iemand hem wel in Ableton aan de praat krijgt en hoe.

Vind het wel erg raar dat een stukje software wat zoveel geld kost niet goed functioneerd.

grtzzzz Bruce

Ik zat er dus een paar dagen geleden aan te denken om deze software te kopen, juist omdat je hem als VST kan gebruiken.

Ben dus erg benieuwd of iemand hem wel in Ableton aan de praat krijgt en hoe.

Vind het wel erg raar dat een stukje software wat zoveel geld kost niet goed functioneerd.

grtzzzz Bruce

op zich kun je midiquest wel standalone goed gebruiken. Alleen dit levert soms ook problemen op waardoor ik dus continu switch tussen sounddiver en midiquest. Door dit gezeik alleen al gebruik ik bepaalde 19" gear gewoon minder. Ik wil niet eerst een half uur gaan pielen voordat ik er misschien een geluid uit ga krijgen.

(lang leve de cubase device panels wat dat betreft).

Tja, dan valt het programma voor mij wel af, om nou 350 dollar te betalen voor iets dat niet werkt.
Ik wil er een Roland R-8/ensoniq dp4 aan hangen, om die in ableton met cc's en een fijne layout te gebruiken. Zoals ik het nu hier lees zal dat dus niet gaan, of kan je hem stand alone draaien en tegelijk middels ableton sequencen?

Grtzzz Bruce

Volgens mij moet je met midi-ox aan de slag. leuk is anders...

Volgens mij moet je met midi-ox aan de slag. leuk is anders...

bij mij geen midi-ox hoor. Ik heb dan wel multi-client drivers, maargoed, ik dacht dat dat tegenwoordig gemeengoed was.

DP4 is trouwens wel briljant!! met Midiquest (of was het nou sounddiver??), wat een wereld van mogelijkheden gaat dan open. Echt voor de diehard sounddesigner.
R8 (hebbikook) werkt niet goed met midiquest. Er valt ook niet zoveel te editten in de r8 zelf dus dat doe ik dan maar met de frontpanel en bepaalde cc's.

Nu we het eroverhebben, NU gaat de r8 weer het rack in (studioreorganisatie :yamaha:)

Zou er niet een generieke VST plugin zijn. Gewoon een ding met een x aantal knoppen waar je zelf sysex strings aan kan hangen. Dat zou echt top zijn dan kun je voor elke synth een preset bouwen. Ableton zou gewoon sysex support moeten hebben zodat je net als in SX devicemaps kan bouwen. Inmiddels al bijna versie 8 en nog geen support terwijl er op hun forum vrij veel onvrede over is.
Ik geef midiquest dan ook maar op. Jammer te mooi om waar te zijn, zeker met mijn sysex controllable analoge rack rakkers.

Excusesvoor mijn offtopic afdwaling. Ik ben nog maar eens gaan speuren. Het blijkt dat Synthmaker tegenwoordig sysex support heeft! Het is nu dus mogelijk om relatief simpel (zonder programmeren) voor je sysex bakken een VST plug te maken. Ik heb de fully functional trial gedownload en ga hier eens mee experimenteren. Er staan al posts op het synthmakerforum van mensen die zo hun VST editors voorhun hardware hebben gebouwd. Er zit een midi out selector module bij die het mogelijk maakt om sysex rechtstreeks naar een synth te sturen ook al ondersteunde de host sysex niet (ableton dus).

Hallo Huey. Ik kan je helaas niet verder helpen maar werkt bij jou de VST ook in Ableton. Ik krijg daar namelijk port in use errors . Ik heb een Motu Midi timepiece AV. Die zou ook multiclient moeten zijn.

Hoi,

Ik heb helaas geen ableton, dus dat heb ik niet gebropeerd. Ik geloof wel dat ik ergens een lite versie heb liggen, maar ik heb geen flauw idee hoe ableton werkt, dus dat wordt een te grote uitzoekerij in combinatie met Midiquest

Bt.w. ik werk met Cubase SX3
Groet

hoe je dit wel werkend krijgt is door 2 midi kanalen aan te maken zoals dit:

kanaal 1
in: -midi input van een instrument
out: midiyoke 1
kanaal 2
in: midiyoke 2
out: midi output naar instrument

dan in de midiquest settings van de editor

out: midiyoke 2
in midiyoke 1

dit kan natuurlijk met elke willekeurige combi van midi poorten

je moet niet vergeten de midikanalen op monitor te zetten zodat ze altijd alle midi-info blijven doorzenden..

kanaal 1
kanaal 2

in midiyoke 1

je moet niet vergeten de midikanalen op monitor te zetten zodat ze altijd alle midi-info blijven doorzenden..

Thanks voor de tip.
Als ik straks tijd heb ga ik dit direct eens proberen

Greetz

ik moet er wel bij zeggen dat de vst plugins enigzins buggy zijn.. de studio connection plugins werken praktisch feilloos.

daarvoor moet je even de studio manager downloaden op die site van studio connections. dat intergreert gewoon helemaal in sx3 en cubase 4 en 5.

het werkt zelfs zonder die midi loops in 5, daar intergreert ie helemaal in..

kanaal 1
kanaal 2

in midiyoke 1

Om eerlijk te zijn kom ik er nog niet helemaal uit.

Laten we de Juno als voorbeeld nemen:

kanaal 1
in: -midi input van een instrument (midi out van de Juno zelf ??)
out: midiyoke 1 (Moet dit een vrije midi port op mijn interface zijn?)
kanaal 2
in: midiyoke 2 (Moet dit een vrije midi port op mijn interface zijn?)
out: midi output naar instrument (Is dit de Midiquest VSTi van de Juno)

Mocht ik iets verkerd doen, kun je dit dan laten weten?

Greetz

midiyoke is een programmatje om mididata tussen programma's te routen...

dus je zend het van cubase naar midiquest, wat in feite een ander programma is...

met midiyoke zou je dus bv ook ableton en cubase kunnen syncen.. (ik zeg maar wat, om je een idee te geven)

en verder is de routing gewoon en treinreisje.. je hebt een signaal dat van a naar b moet.. waar moet ie allemaal overstappen? :)

gewoon logisch nadenken..

en als je cubase oid als "tussenstation" gebruik moet je altijd de track op monitor zetten (meestal is dat een speakertje). dan zendt hij de geselecteerde input gelijk door naar de geselecteerde output.

Back