Te veel VSTi's???

Stephmeister

Voor al uw sjeis
Joow,

Ik ben nu weer effe bezig met dit nummer, qwa arrangement zit ik nog in de begin fase.....dus een beetje zoekende naar wat werkt met wat. Echter loop ik tegen een probleempje aan.

Ik gebruik 3 x dezelfde VSTI op verschillende toon hoogtes....ze lijken elkaar een beetje plat te gooien. Wat kan ik hier aan doen? Of ligt het echt aan mij en kan het wel?

Graag tips of commentaar

Attachments

• Breakz 10.mp3
    4,5 MB · Bekeken: 87
  • song 10 (Hip Hop) II.mp3
    3,6 MB · Bekeken: 91
Laatst gewijzigd:
Ik gebruik 3 x dezelfde VSTI op verschillende toon hoogtes....ze lijken elkaar een beetje plat te gooien. Wat kan ik hier aan doen?
Equalizen. Snij het laag weg van de hoogste en het hoog van de laagste, of zet het volume van alledrie lager (je "platgooien" suggereert dat je een compressor op je eindmix hebt).

Hey Yoozer,

Ik heb geen compressor op mijn mix staan.
Zeker? Geen mastering combinator of limiter? ;) Het helpt wel een beetje als je aangeeft met welke software en plugin (als ik mag gokken - Sylenth1?) je werkt :).

ik zal alles eens wat zachter gaan zetten en alles een beetje met de EQ's gaan tweaken.
Een simpel en eenvoudig trucje: pak 1 enkele track, zet daar een EQ op die neutraal staat. Draai het laag weg (dus gain omlaag en dan de frequentie langzaam omhoog draaien) totdat je hoort dat het geluid verandert. Zet 'm dan een tikje terug. Herhaal deze procedure voor hoog (gain omlaag, frequentie langzaam omhoog draaien) en luister weer. Herhaal dit voor alle tracks, en controleer de volumes opnieuw.

Als ze elkaar echt zodanig overlappen dat dit ook weinig helpt is het gewoon een kwestie van volume regelen. Je kunt er eentje benadrukken door van de andere twee het volume lager te zetten op het moment dat 'ie moet spelen, maar da's je eigen keuze - wil je dat uberhaupt?

Hey Yoozer,

Ik gebruik Fl-studio 8, de plug-in heet sytrus.

MBT de compressor, ik denk dat ik alles net effe iets te hard had staan waardoor de master te hard ging.

Ik heb nu per track in de EQ weg gesneden wat toch niet nodig is....Ik had ook 2 tracks op hetzelfde FX channel staan......stupid!!!....die heb ik uit elkaar gehaalt. Ook heb ik wat reverb en delay weggehaalt waardoor het wat minder met elkaar smeert.

Volgens mij is het nu een kwestie van de afzonderlijke VSTi's wat meer een eigen karakter geven.

wil je dat uberhaupt?
Ik wil de mix eerst echt zuiver hebben, alles zijn eigen plaats geven zodat de geluiden afzonderlijk van elkaar zo goed mogelijk tot hun recht komen....maar dat valt niet mee met zoon vol geluid.

Ik zal dadelijk de resutaten wel effe posten

Vol is inderdaad vol,.. en daar zal je met equilizen volgens mijn bescheiden mening niets inhoudelijk mee kunnen veranderen.

... zeker in dat volle stuk, zit alles gewoon in het "gehoor-midden" tegenelkaar op te volumen
... pan/stereo eens bepaalde synth's,.. een ruimtelijke spreiding maakt het spectrum volgens mij iets opener

@Patrickpincher....

pan/stereo eens bepaalde synth's

Bedoel je 1 vsti meer op links en de 2de meer op rechts? of bedoel je meer chorus?

een ruimtelijke spreiding maakt het spectrum volgens mij iets opener

Das een beetje abrakadabra voor mij....heb geen idee wat je daar mee bedoelt, ik moet het jargon nog een beetje bij spijkeren.

Hey Stephmiester, ben het eens met Yoozer. Btw. ook kun je spelen met de reverb die aan vst of master hebt hangen, voor mij iets te veel van het goeie.

Groet en succes!

Back