klein vraagje over NI Kore

heiko

abc
Ik zat net op internet te kijken naar de NI KORE 2 en moet zeggen dat er erg mooie geluiden uit komen. Wat voor mij alleen niet duidelijk is, is dat er staat dat de sound engines van o.a. absynth, FM8, etc in de KORE zitten maar niet de user interfaces (GUIs).
Het lijkt mij dat dit betekent dat je dus eigenlijk de volledige plugin hebt bv FM8 maar niet de user interface die je zou hebben als je de VSTI los zou kopen. Klopt dit of zitten in de KORE gestripte versies van al die VSTIs die vermeld staan en stelt het dus minder voor dan het lijkt ?

Heiko

Bericht door een moderator:
verplaatst

Het lijkt mij dat dit betekent dat je dus eigenlijk de volledige plugin hebt bv FM8 maar niet de user interface die je zou hebben als je de VSTI los zou kopen
Klopt. Arturia's Analog Factory doet dit ook.

Een VST "strippen" zou geen nut hebben; je kunt gewoon de bedieningselementen die je laat zien aan de buitenwereld op non-actief zetten, en het is niet mogelijk om het programma zodanig aan te passen met een crack om alles bloot te geven. Is ook vrij zinloos; zeker als de kopieerbeveiliging van het origineel net zo makkelijk/moeilijk is te verwijderen.

Back