midi/audio in generic remote

Dolfani

Nieuwkomer
Hoi iedereen,

Ik heb twee maal 'BCR2000' aan cubaseSX hangen,
en ik kon niet anders dan 16 sporen maken voor audio,
en 16 sporen voor midi.

nu heb ik vandaag twee bestandjes gedownload
'BCF2MCU.syx' en 'BCR2MCU+.syx'
om in Mackie mode te draaien.

ik kon alleen maar op 1 BCR het bestandje laden,
de andere BCR kon op een of andere manier niet ontvangen :confused:

omdat 16 sporen voor je toch makkelijker is, dan steeds te moeten wisselen, wil ik vragen : hoe moet ik mijn generic remote instellen zodat ik de eerste 16 volumefaders in de mixer kan bedienen, zonder dat het uitmaakt of het nou midi of audio is?

Grtzz

Is er helemaal niemand die ff helpen wil, zoek me rot,
vind ook niets in de handleidingen,
heb nu dubbele bediening voor audio en voor midi,
en wil graag 1 knop voor audio en midi

Zorg ervoor dat elke controller in de BCR's verschillende CC nummers versturen. Als je de BCR's via USB hebt aangesloten zul je twee generic remotes moeten aanmaken. Kies per GR de juiste MIDI in en OUT. Zorg er ook voor dat je alle sporen hebt aangemaakt. (16x midi 16x audio)

Voeg nieuwe controllers toe in het bovenste deel van het GR scherm (met ADD). Kies als type controller en zet bij de flags zowel R(receive) asl T(transmit aan). Gebruik de learn knop om de juiste control numbers / midi kanaal in te stellen per controller. (of voer het met de hand in)

De Generic Remote kan ontzettend veel. Probeer gewoon alle functies en experimenteer met de settings. Uiteindelijk zal het allemaal duidelijk worden.

In het onderste scherm kun je nu per controller een functie van Cubase toewijzen. Het is misschien even zoeken in de lijst met functies maar jij zult waarschijnlijk moeten kijken bij "MIXER" of "VST mixer". De rest wijst zichzelf denk ik.

Heel erg bedankt Meesha,

Ik heb alles voor elkaar, en goed werkend,
alleen heb ik nu een rij voor midi, en een rij voor audio,

wat ik eigelijk wilde is een knop die en audio, en midi bestuurt, zodat ik midi verberg, met dezelfde knop audio kan besturen,
ik heb nu 32 knoppen alleen al voor volume faders, en wil die terug brengen naar 16.

en die kan ik nergens vinden.

groetjes

Wat je dan kunt doen is twee verschillende "lbanken" in je generic remote maken. Je kunt in het onderste scherm, rechts op ADD klikken zodat er een nieuwe bank komt. door twee drukknoppen op je BCR toe te wijzen aan het schakelen tussen die twee banken kun je bepalen of je de Audio, of de midi laag bestuurt. (Ook die functie zit in de generic remote)

Kies als device "command", bij Channel/category kies je "remote", en bij value kies je "bank increase / decrease". Vergeet dit niet in beide banken te doen anders kun je niet meer terugschakelen naar de bank waar je net vandaan kwam.

Heel helder en duidelijk Meesha,
heel erg bedank voor je uitleg, nu kan ik eindelijk verder met waar de BCR's voor gemaakt zijn... muziek maken.

Dolfani

Back