Korg Legacy met controller gekocht

Rewind

Nieuwkomer
Hey allemaal!
ik weet niet of dit soort vragen op dit forum legaal is (ik ben net nieuw)
Ik wil al enige tijd beginnen met synths (ben zelf gitarist) En nu heb ik een korg ms-20 controller met legacy software op het ook (2e hands).

Nu vroeg ik mij af of dit een goede keus is voor een beginner
(het lijkt mij fijn om voor ieder ding een knop te hebben, zodat ik betere de werking van een synth kan leren)

En ik vroeg mij af wat een normale prijs hiervoor is.

Alvast bedankt voor de antwoorden!

Erwin

hier een leuk filmpje om de MS20 te leren begrijpen,

als je wat verder bent, kan je ook je guitaar gebuiken op de external in,
om te guitarsynthen (kan zijn dat je wel last hebt van vertraging, ligt aan je geluidskaart)

als je wat verder bent, kan je ook je guitaar gebuiken op de external in,
om te guitarsynthen (kan zijn dat je wel last hebt van vertraging, ligt aan je geluidskaart)

Dat gaat niet lukken met de Legacy Controller VMS-20 (Virtual MS-20)
Maar ik denk wel dat het een goede keus is om al begin soft-synth te nemen

Je hebt idd lekker de hands-on approach en ik zou er niet meer dan 200euro voor geven

prima keus , ook voor externe input van bv gitaar of andere audio.
heb er zelf 1, ligt lekker in de hand. raak m'n originele ms20 zelfs nauwelijks nog aan sindsdien.
toetsenbord is niet super ,dus een masterkeyboard erbij is niet verkeerd.
prijzen liggen , met de licentie/software tussen de 165 en 225 euro.
en dat krijg je er dus ook weer voor terug als je hem ooit verkoopt denk ik.

Maar wat ik begrepen heb is dat 't wel een redelijk zwaar programmaatje is qua cpu-gebruik, toch? Is wel iets om in de gaten te houden..

nee hoor het is al een wat ouder programma , met de huidige processors geen enkel probleem meer

Ohjee, ik heb 'm binnen. Maar helaas wel veel te veel voor betaald als ik dat zo zie :S Dat is flink balen! (€250 voor betaald)
Ik ga het morgen allemaal effe aansluiten en proberen.
Gvd, baal hier wel een beetje van.

Ik zag echter de de controller los al voor 150 ging

Leuk voor je, ga je veel plezier mee hebben :okdan:

Laatst gewijzigd:
Dan hoop ik wel jah!
Ik zit alleen te kloten met de licentie, we hebben de registratie omgezet, maar als ik tijdens de installatie de licentie ophaal zegt ie 'kan de server niet vinden' met als gevolg dat de controler niet werkt

kun je de licentie niet eerst gewoon aanvragen en dan pas bij inschakelen?( offline aanvragen)
en dat van die 250 , als je er veel plezier aan beleefd en al zou je 25euro verliezen, nou en..
waarschijnlijk krijg je het nog terug ook, zoveel controllers zijn er niet gemaakt

Laatst gewijzigd:
De licentie is helemaal gelukt!
1 probleem is alleen, de software werkt, maar de controller niet. :(
Alle drivers enzo zijn geinstalleerd, laatste versies enzo, maar ik kan 'm ook nergens selecteren in een menuutje ofzo. Hij staat wel tussen m'n hardware op m'n computer (usb-audoapparaat).
Ook gek, als ik de usb eruit trek, houdt m'n firewire audio-interface ermee op. Die moet ik dan uit en aan zetten voor ie het weer doet :erm:

(kan de topictitel veranderd worden naar iets passenders, gewoon korg legacy of iets dergelijks?)

probeer hem eens op te starten als standalone, niet vst-pluginstrument
en dan vindt je op de menubalk bovenaan , onder system->preferences->midi.
daar kun je de controler kiezen.

Hij staat wel tussen m'n hardware op m'n computer (usb-audoapparaat).

Heb je wel de driver van Korg geselecteerd; dus naast installeren ook de driver toegewezen aan het apparaat? Als hij eerst door windows met de standaard driver is opgepikt wordt dat niet altijd automatisch goed gezet als je pas daarna de korg driver installeert.

Want hij hoort er dacht ik niet als usb audioapparaat te staan, maar echt als MS20 controller. De exacte naam zou ik even moeten checken, maar dat hij er als usb audio staat betekent waarschijnlijk dat de standaard windows driver erop staat.

En heb je de controller aan gezet? Klinkt stom, maar de VSTi reageert ook op de aan/uit van de controller (volumeknop is ook aan/uit-knop).

het is gelukt!

moest effe zoeken, maar heb het gevonden!

en nu maar knoppen draaien, en ontdekken wat alles doet ::)

( gooi er een galmpje ( extern of via vst ) en of delaytje op, beetje )
ben benieuwd, succes

het kleine keyboard werkt trouwens nog best goed!
er werd me geadviseerd het eens te proberen met een extern midi-board. in princiepe niet nodig, maar ga t van de week eens proberen met m'n keyboard (GEM WS2).
ik heb er al een hoop herrie uit kunnen halen, maar toch nog best lastig er muzikaal bruikbare geluiden uit te halen. Wel wat goose dingetjes en mario geluidjes kunnen benaderen. Ga van de week ook nog effe op zoek naar een mooi diep basgeluid, want dat is me nog niet gelukt.

Je kunt de controller toch niet gebruiken om gitaar als externe input te gebruiken?

nee maar wel via je geluidskaart audio in/uit
dan kun je met de ms20 controller het gewoon gebruiken/patchen naar believen

nee maar wel via je geluidskaart audio in/uit
dan kun je met de ms20 controller het gewoon gebruiken/patchen naar believen

Dan zet je de ms-20 controller in als "effect" voor de gitaar? Ik neem aan dat je de uit van de geluidskaart niet fysiek verbind met de "ingang" van de ms-20 controller

ja je moet dan de fx versie van de plugin aanklikken in bv cubase en het als insert of send effect inschakelen. kan ook standalone als je de fx versie aanklikt

Back