help, nordlead 2 of virus ?

Zoidsity

Go with the flow..
De NordLead2 is nog ALTIJD een (natte) droom van me, 'k vond 'm alleen te duur t.o.v. de mogelijkheden in vergelijking met bijv. de Virus.. Maar NU!!
Keuzes, keuzes.. NL2 of toch "doorsparen" voor 'n Virus.. (help?)

Oja, ik wil GEEN 2e Hands..

Heb zelf een Virus C en een NR3 (sorry voor het patsergedrag ;)) en ik moet eerlijkheidshalve zeggen dat het me om het even is, kwa klank dan... Met de Virus heb ik nog niet zo heel lang gespeeld.

Als ik de Nordrack2 met een Virus C zou vergelijken dan is een Nordrack een stuk makkelijker te bedienen. Uiteindelijk denk ik wel dat de Virus meer mogelijkheden heeft. Verder heeft de Virus natuurlijk effecten, maar daar zal ik niet te zwaar aan tillen. Beide synths hebben geen effecten nodig om lekker te klinken.

Voor de prijs dat die NL2 nu in de winkel ligt, zou ik die lekker gaan halen.

Ik heb zelf een nordrack en ben er uitermate tevreden mee. Mocht je effecten willen, kan je er altijd nog een effectenkast bij kopen. Maar ik gebruik de Nord nu nog even het liefst zonder de effecten. Weet je precies wat het apparaat allemaal kan.

ik heb een norllead 2 gehad maar ik werd er niet vrolijk van
ik vond de norlead 1 te steriel en vond het zo'n goede zet van clavia dat ze dat ze op de norllead2 een sinus hadden toegevoegd dat ik er voor gegaan ben
maar zelfs met de toevoeging van een sinusgolf klinkt de nordlead2 nog kil
heb hem dan ook na een akelig jaar weer verkocht
ik raad dus de virus aan
tenzij je een kille zound zoekt

Het prijs verschil waar je een Nordrack 2 nu voor koopt is behoorlijk vergeleken met die van een Virus C.
Bij Musicstore Köln hebben ze een aanbiding van 699 euro.
Zijn slechts 30 stuks.
Wie weet krijg je er nog 1 te pakken voor die prijs.
Daarnaast is een Virus C erbij natuurlijk erg prettig.
8~

Re: HELP

Re: HELP

Origineel geplaatst door Zoidsity(take2)
De NordLead2 is nog ALTIJD een (natte) droom van me, 'k vond 'm alleen te duur t.o.v. de mogelijkheden in vergelijking met bijv. de Virus.. Maar NU!!
Keuzes, keuzes.. NL2 of toch "doorsparen" voor 'n Virus.. (help?)

Oja, ik wil GEEN 2e Hands..

zou ik nou morgen als ontbijt ff een broodje halen bij de bakker ok een kop cornflakes naar binnen slaan ?

wat is het leven toch hard !!
pfff =(

Ligt ook een beetje aan het genre wat je wilt gaan produceren..... Trance/Techno is wat mij betreft nog steeds gewoon VIRUS!!! Dus kijk uit dat je niet ook net als de meeste onder ons aagestoken wordt door het VIRUS

:duivels:

gr. Mario

Ik kan je alleen maar gelijk geven :okdan:

Ik zou voor de virus gaan ik weet niet hoeveel parts de Nordlead heeft maar de virus heeft er 16 en dat is te gek. Er zitten lekkere geluiden in de virus en je kan je virus updaten..dat is ook fijn en nieuwe geluiden toevoegen, en de effecten in de Virus zijn eindeloos..dus ik zou voor de virus gaan als ik jou was..Heb er zelf 1 en ben er dik tevreden mee..:dj: :dj: :dj:

Ik heb mijn NordRack 2 geruild tegen een Virus A en daar nog nooit een centje spijt van gehad. Ik zou zeker voor de Virus gaan. Het geluid van een Virus is meer Moog / Roland -> ofwel iets warmer. Je kan het echter ook heel schel en scherp maken maar alles heeft een mooi randje. De Virus is bijna complexer dan menig modulair systeem als je even doorzet. De presets van de Virus zijn ook redelijk goed. Wel heeeeeel erg bekend uit 100000 pophitjes maar ja...dat heeft de JV1080 ook nooit kwaad gedaan.

De Nord klinkt als...een....een....Nord. Klinkt niet echt "analoog" maar heeft wel een hele aparte sound. De FM en pitch stepping op de Nord is wel fantastisch. De gemodelleerde oscillator in de Nord heeft wel ballen. Klinkt heel rauw maar wel heel...Tsja...Nord.

Ok, nou ik heb ze dus allebij...
Een nord 1 en een virus A. De nord hed bij aankomst in mijn studio meteen mijn hart gestolen. Niks van waar dat ie kil klinkt. Hij is bol, dik, vet en de mogelijkheden zijn groot genoeg. Helaas heeft ie maar twee uitgangen en dat is wel eens onhandig.
De virus heeft bij aankomst in mijn studio mijn hart bijna gestolen. Hij is een stuk koplexer en de hands-on approach die je hebt bij de nord ontbreekt in eerste instantie, ondanks de knoppen...in eerste instantie dus, na enig verdiepen heeft dat apparaat werkelijk ongekende mogelijkheden. en ik heb hem nog niet zo lang en heb dus nog niet eens alles gebruikt.....
Het allesmooiste is dat de nord en de virus zo verschillend klinken....dat komt de muziek echt ten goede...

En nog even een tip: als je goedkoop een virus a op de kop wilt tikken, ga dan op jacht op ebay.de....die van mij was inclusief verzending maar 570 eurooootjes......

Origineel geplaatst door Nolet
Ik heb mijn NordRack 2 geruild tegen een Virus A en daar nog nooit een centje spijt van gehad.

Deze staat nu bij mij, en gaat nooit meer weg. Ik hou van mijn Nord, ik kan er niets aan doen. :) En welke je zou moeten nemen? Net zoals bob zegt, beide, ze zijn totaal verschillend.

JEEEEEE, ik heb een nieuwe muis!! De "tab"-toets werd ERRUG vervelend!! (geen reakties hierop graag!! 'k Heb al HEEL wat uurtjes frustratie -hierdoor- gehad!!)
Maar Thanx allemaal voor de tips & aanraders!! 'k Ga sowieso de Nord2 nog ff checken in de winkel, en dan beslissen..
De Nord(2) is m'n 'oude' jeugdliefde, maar de VirusC (=>desktop!!) komt er sowieso ooit! Al is 't alleen al om 't uiterlijk!!

Origineel geplaatst door Zoidsity(take2)
De Nord(2) is m'n 'oude' jeugdliefde, maar de VirusC (=>desktop!!) komt er sowieso ooit!!

NR2 is ook een desktop model en kan ook in je rack gehangen worden.

Origineel geplaatst door krz
NR2 is ook een desktop model en kan ook in je rack gehangen worden.

De NordRACK2 ja, maar ik ga dus voor de NordLEAD2 ..
Die vind ik mooier qua 'looks', en bij de Virus(c!) vind ik de Desktop mooier (ook qua 'looks'!!)
Vandaar.. ;)

..ach, de paar honderd euro.. => 't oog wil OOK wat!!*

*)= ik bedoel hier GEEN oogdruppels,lenzen of (zonne)brillen!!

Waarom niet 2e hands enne allebei?

Je hoeft niet altijd te kiezen. ;)

Origineel geplaatst door fuse
Waarom niet 2e hands enne allebei?

Je hoeft niet altijd te kiezen. ;)

DA'S dan ook weer zo..
Maar ik heb de lastige eigenschap (voor m'n giro-saldo..) dat ik liever NIEUW heb*..
En 't is in DIT geval meer van of de Nord wel ECHT de 'moeite' is..

*)..op een aantal dingen na, uiteraard!!

Back