help, nordlead 2 of virus ?

Sorry hoor, ik kan even niet bevatten wat het uiterlijk van een synth er toe doet. Als het maar klinkt zeg ik altijd. Al mijn synths zien er walgelijk uit kwa vorm en kleurstelling ;)

Origineel geplaatst door thegreatmuffin
Sorry hoor, ik kan even niet bevatten wat het uiterlijk van een synth er toe doet. Als het maar klinkt zeg ik altijd. Al mijn synths zien er walgelijk uit kwa vorm en kleurstelling ;)

=>Klopt, maar als ik dan kan kiezen tussen 2 versies (toetsen of rack) dan kies ik degene die ik 't mooist eruit vind zien..
Als 't qua geluid en functies nie uitmaakt, dan neem ik de mooiste (mening)..
Maar dat zal wel weer een van m'n vele rare gedachtenkronkels zijn, die me al VEEL eurootjez heeft gekost..:stupid

Bleh? Waarom een paar honder euro meer uitgeven ls (zoals je zegt) alle opties het zelfde zijn? Je kan toch gewoon met een masterkeyboard of sequencer je module aansturen? Owke, je hebt wel gelijk: Nord Lead ziet er wel heel strak uit, zeker in vergelijking met zo'n Nord rack, die maar een beetje kil lijkt tussen de andere rack-dingetjes, maar om daar zoveel meer voor te gaan betalen?

sja..

sja..

.. ach, 't scheelt MAAR +/- E250,=..(=550 PIEK, vruuuger..) :(

En zoals ik al zei:
"..zal wel weer een van m'n vele rare gedachtenkronkels zijn, die me al VEEL eurootjez heeft gekost.."

Ik zit zelf nu te twijfelen tussen de Nord Rack 2 en de K-station. K-station was eerst de bedoeling, maar ik zag laatst dat de Nord Rack-2 nog maar E 699,- is. Uit de k-station kun hele gave geluiden halen (Vooral door de 3 occilators), maar Nord-rack2 is ook heel cool en is 4parts. Moeilijk kiezen...

ik heb sinds een paar dagen zelf een nieuwe nord rack 2 gehaald voor die nieuwe prijs, een hele vette synth, al zijn de presets niet echt geweldig.

Origineel geplaatst door ProtoHuman
Ik zit zelf nu te twijfelen tussen de Nord Rack 2 en de K-station. K-station was eerst de bedoeling, maar ik zag laatst dat de Nord Rack-2 nog maar E 699,- is. Uit de k-station kun hele gave geluiden halen (Vooral door de 3 occilators), maar Nord-rack2 is ook heel cool en is 4parts. Moeilijk kiezen...

Sja, Novation wil ik er ook ooit bij.. Hangt 'n beetje af van de stijl muziek wat je (eerst?) "moet" nemen:
K-station is meer Trance-achtig + 'cleanere' sounds (+ efx!!) =>maar kan ook flink ranzig klinken!!
Nord2 is rauwer en goed voor Techno-achtig spul, maar ook hier: ken ook zeker voor andere stijlen!!
Maar de K-station is relatief nieuw in vergelijking met de Nord, en ik denk dat ie nog wel een keer in de aanbieding komt.
(al zou ik in 't geval van Novation voor een (of meerdere) type(s) 'hoger' gaan: Nova/SuperNova !!)

Maarre, als je besluit voor de NordRack te gaan: bij MusicHouse & Infinity4 is ie E 50,= goedkoper!! (649,-)
;)

Om nu op style af te gaan is nogal moeilijk. Ik maak namelijk meestal iets tussen techno en ambient in... Maar het wordt denk ik toch de K-station, omdat je daar veel meer rare dingen uit kan halen. Ik van de Nord lead iets te netjes klinken.

Verkijk je trouwens niet op de presets van de Nordlead 2 , want die vond ik dus helemaal kut, maar ik ben zeeeer tevreden over de nord..

Origineel geplaatst door Tactic
Verkijk je trouwens niet op de presets van de Nordlead 2 , want die vond ik dus helemaal kut, maar ik ben zeeeer tevreden over de nord..
Dat hoor ik inderdaad van iedereen; ik HOOP dat jullie gelijk hebben ;) => 'k ga 'm TOG maar (erbij) halen..:{

Tjsa, dan zou 'k 'm alleen kopen omdat het een NORDRACK is, en omdat ie ook nog eens 'goedkoop' is. Maar ik vond de Nordlead2 niet geheel naar mijn wensen. Ik zoek een synth waarmee ik echt rare nieuwe geluiden kan maken. De Nordlead2 heeft zeker heel goed geluid en is van hoge kwaliteit, maar is niet wat ik zoek. De K-station kan dat wel. Overigens vond ik de Nordlead3 veel beter klinken (en die interface is natuurlijk geweldig!)

Origineel geplaatst door ProtoHuman
Tjsa, dan zou 'k 'm alleen kopen omdat het een NORDRACK is

Dat zou nooit de reden mogen zijn om een bepaalde synth te kopen.

Origineel geplaatst door thegreatmuffin
Dat zou nooit de reden mogen zijn om een bepaalde synth te kopen.

behálve een Nord natuurlijk ;)

Back