[Hardcore] I'm so exhausted

HUEY

A flying legend
Een nieuw nummertje in elkaar gezet.

Ik heb geprobeerd om alle opbouwende kritiek op voorgaande nummers te verwerken, zoals: nummer moet direct knallen en niet alleen op het eind, iets van een break erin, sounds moeten smeriger, goed afmixen etc. etc.

Het afmixen ben ik nog steeds niet tevreden over. tevens hoorde ik nog wat technische foutjes.

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden

Myspace:
www.myspace.com/oscarstienstra

Attachments

• I'm so exhausted bewerkt.mp3
    4,2 MB · Bekeken: 97
Laatst gewijzigd:
Hey man!

De opbouw etc. doe je zeker goed, er zit wel een duidelijke lijn in! Verder is de stijl hardcore niet helemaal mijn ding, maar dat doet er niet toe.

Ik vind de reverb die je gebruikt op de lead niet echt lekker klinken, beetje badkamer achtig. Volgens mij gebruik je hem ook als Insert effect, want de originele sound is ver te zoeken. Probeer dus een klein beetje Reverb op een Send track.

De kick zit wel veel laag in, maar door de lead valt hij helemaal weg. De kick mag nog wel wat harder. Misschien de lead en de kick op 1 track routen en wat compressen, dan smelten ze misschien samen!

Succes verder, hoop dat je hier wat aan hebt!

Hoi,

Thanks voor je feedback.
Ik weet zelf niet eens meer wat hoe ik de reverb op de synth heb gezet.
Het is origineel een Virus Ti sound, die ik behoorlijk verkracht heb met VST's. Mogelijk heb ik gewoon de reverb uit de virus zelf gebruikt, maar zal ik straks eens even nakijken als ik thuis ben.

De BD's die je hoort, maak ik zelf. Ik hou van die een beetje holle bassdrum's, maar ik krijg ze inderdaad erg moeilijk goed ingemixd. Tevens ben ik niet zo'n ster in het gebruik van compressors, maar ik zal je tip zeker uitproberen, dus ja ik heb er zeker wat aan.

Thanks

Hee Huey,

Track klinkt toch weer vet hoor. Had al een stuk gehoord maar vind hem nu wel een geheel geworden.
Basdrums blijven ernstig hard en wat mij betrefd dus een blijvertje. Wat betrefd de sound daar ben ik het wel met fraction eens zou hem wat duidelijker kwa sound maken maar ook dat had ik volgens mij al aangegeven bij de eerste keer.
Weer een track geheel af man dit gaat GOED :-))))

Laterr

Markid:mega:

hij zit lekker in elkaar maar de hele tijd die zelfde synth vind ik een beetje zaai een andere er bij mag wel verders niks op aan te merken

rollaters

Thanks voor de reacties.

Ik heb voor alle geluiden alleen de Virus Ti gebruikt. Die zit helemaal op zijn max. Ik heb al moeten sjoemelen om geen afgekapte noten te krijgen. Misschien dat ik hier en daar wat kan vervangen door een VST-tje.

De main synth (gebruikt vanaf het begin) krijst inderdaad wel erg hard. Ik kreeg vaak kritiek dat mijn sounds niet smerig genoeg klonken, maar misschien zit er nu een beetje teveel distortion, verkeerde reverb en weet ik wat overheen.

Goed te horen dat iedereen de track wel goed in elkaar vind zitten

Nogmaals bedankt voor de input

Meestal gebruik ik een kick uit de Virus Ti of soms een 909 sample (ben ook aan het experimenteren met een kick uit de Nord Modular), die ik verder bewerk met distortions (vaak Izotope Trash, maar ook andere), vervolgens vaak door de Ohmforce Ohmicide en/of andere VST's. Vervolgens sample ik het geheel. Zet diverse samples (allemaal copieen van elkaar die ik daarna allemaal afzonderlijk bewerk) in NI Battery en ga er verder mee aan de slag. Hoofdzakelijk filter, maar nog vaker equalizer instellingen om dat holle effect te krijgen.

Shit.....nu heb ik mijn geheim verklapt............Jaren over gedaan om zulke bassdrumms te kunnen maken (I Love Noize Suppressor!!)

Nadeel van mijn bassdrumms is wel dat ik ze ongeloofelijk moeilijk ingemixt krijg en maar erg weinig synths er nog lekker bij klinken.

Maar ja, bij hardcore vind ik zelf de BD het belangrijkste. Als die niet vet is, vind ik aan het hele nummer al niets meer...............

Ik vind dat er weinig laag in je kick zit.
Luister eens naar deze kick (over je monitors)

en dan naar die van jou,
Misschien zijn het mijn Monitors die het niet goed weergeven :confused:

ik weet niet of het aan je monitors ligt maar ik vind geen vergelijking een simpellen 909 kick en een distortion kick
of vind jij van wel

Kicks

Kicks

Lekkere track madvox, je gebruikt dus drumazon voor je kicks, net als ik, ik denk de rest van je percussie ook want die rides en claps enz komen me ook wel zeer bekend voor. Maar welke andere plugins heb je gebruikt om je kick te maken? (ik bedoel de kick op 2:24)

En je lead komt die uit de pro-53 of uit een andere plugin?

dankje percussie komen uit drumstation novation nog een oud stukje hardware en die kick op 2:24
komt uit de drumazon
en ja mijn lead komt uit de pro53 echt een lekker instrument beide trouwens
ik heb nog geen anderen vsti gevonden die zo klint als de pro53

vergeet ik het er bij te zetten de kick is gemaakt met 3vst desonalksis TBK ,D16 devastor,camelphat van camelaudio

oke dat is veel werk voor een kick ik haal ze altijd uit de drumazon ik had altijd hardware maar dat heb ik verkocht om dat je met vsti meer kan
hier een trackje van mij alles met vsti gemaakt
http://rapidshare.com/files/210607752/pronox-__-silends-__.mp3.html het 160bpm

Veel werk valt wel mee. De virus TI is half software natuurlijk. Je kan er direct een VST-tje over zetten (USB-audio).
Als ik een BD uit de Nord Modular gebruik, route ik de audio out in de Virus Ti, en route hem weer naar buiten via USB, dus daar kan ik ook direct VST overheen zetten, zonder eerst de kale BD te hoeven samplen.
Zo kan ik ook live een beetje met de pitch, deacy en andere instellingen van de kale BD spelen.

Back