[Hardcore] Kick Maniac

HUEY

A flying legend
Hoi,

Ben de afgelopen weken bezig geweest met het maken van nieuwe kickdrums en mijn techniek geprobeert te verbeteren.
Een aantal daarvan heb ik verwerkt in mijn nieuwe probeersel (vooral in het eind van het nummer)

Ben zeer benieuwd wat jullie ervan vinden

Greetz

Myspace:
www.myspace.com\oscarstienstra

Attachments

• mp3.mp3
    4,5 MB · Bekeken: 95
Laatst gewijzigd:
Morge Os,

Net je track beluisterd alleen op mijn werk geen headset bij me dus boxen uit laptop. Ik heb er naar geluisterd zoals je het ook hebt omscheven als probeersel.
Kwa percursie vind ik het zeker cool alleen hoor ik momenteel niet zoveel afwisseling (kan ook liggen aan de boxen)
Ik denk wel dat je dit moet uitwerken naar een echte track bassline eronder en de sound meer terug laten komen.

Ik luister hem vanmiddag thuis op de woofersss :)))))).

Greetz en spreek je in ieder geval vrijdag.

Lateerrrr

Mark (ID)

Moggel Mark,

Ik heb zojuist het nummer hier over mijn mijn wel bekende blaster hier op het werk geluisterd, maar de bassdrums knallen aardig, al zeg ik het zelf.
Ik vind het nummer zelf zeker toffe elementen hebben, maar ben nog niet tevreden over de compostie. Dit kan wel wat spannender denk ik.

Ik zie je in ieder geval vrijdag.

Greetz

Nog meer mensen met opbouwende kritiek?

Hmm...

Ik hoor eigenlijk weinig boeiends in dit nummer. Ik vind em vrij eentonig, en de mix is op veel plekken verre van goed. Je speelt hier een daar wel leuk met de kick doormiddel van filters e.d. Maar de kick valt op sommige stukken, vooral het midden stuk, helemaal weg door de synths.

Er zit ook te veel reverb op je synths, waardoor alles dicht slibt. Ook het patroontje van de snijende geluiden is een beetje raar soms, zit niet echt een lekkere drive in.

Ik wil je natuurlijk niet helemaal afkraken. Ik heb het nummer wel op een headphone geluisterd, dus de 'echte' kick heb ik niet gehoord. Het mag al met al wat spannender, en probeer nog even goed te mixen. Kick wat harder, reverb wat minder ;)

Afkraken mag ook gewoon hoor, als het niet goed is ;)

Thanks voor de opbouwende kritiek. Genoeg tips van je gekregen om het verder te verbeteren.
Misschien moet ik aan een paar nieuwe monitortjes (zijn volgens mij 10 jaar oud). Ik krijg vaak kritiek dat het niet goed afgemixed is, wat ik ook kan bevestigen als ik het op een andere installatie afspeel.

Thanks en Greetz

Anderen nog met opbouwende kritiek (of gewoon iets postiefs :-) )

Laatst gewijzigd:
Back