Kopen van bedrif in Amerika

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

sander

_
Ok, ik kan dus een Dave SMith Evolver bij www.robotspeak.com kopen voor 497 dollar inclusief verzendkosten (die zijn 28 dollar). Helaas willen ze geen gift op het pakketje zetten. De waarde van de inhoud wordt er wel opgezet.
Ze wisten me niet te vertelen hoe of wat ik nog extra moet betalen ivm met import. Weet iemand dat toevallig???
En komen er nog nog kosten bij voor het betalen via Credit Card?

Laatst gewijzigd:
VS? dan is de kans groot dat je nog een pak extra moet betalen. In Canada trouwens, tenminste bij het bedrijf waar ik Cubase heb aangeschaft, gaat dat niet op voor zover ik weet. soms staat het ook op de site of er nog invoerrechten bijkomen..

Je zou eigelijk een kennis in de VS moeten hebben die em voor je koopt en als gift naar je toestuurd.
Dan scheelt het echt heel veel geld. Dat zou ie 469 kosten en dan alleen nog verzendkosten erbij.

t is nogal vaag, in 95 kocht ik Finale in de VS en moest idd een pak extra betalen, aan de deur KONTANT nota bene! maar soms hoor ik ook dat er niets bijkomt:confused:

kijk es bij http://kellysmusicandcomputers.com/ hard en software, en bovendien Studenten korting, zo heb ik Cubase SL goedkoop kunnen aanschaffen daar. alleen transportkosten zijn aardig wat.

Even tussendoor - hoe zit 't met de VAT als je 't ding zelf in Duitsland gaat halen bij Thomann of bij Music Store Köln? Dan ben je toch technisch even een Duitser? :D

Origineel geplaatst door Naton.Rozenburg
t is nogal vaag, in 95 kocht ik Finale in de VS en moest idd een pak extra betalen, aan de deur KONTANT nota bene! maar soms hoor ik ook dat er niets bijkomt:confused:

kijk es bij http://kellysmusicandcomputers.com/ hard en software, en bovendien Studenten korting, zo heb ik Cubase SL goedkoop kunnen aanschaffen daar. alleen transportkosten zijn aardig wat.

Ik ben geen student :)

Naar aanleiding van het Feedback krantje en de lage dollar deze thread maar weer eens opgevist. Op de site van Dave Smith staat het volgende:

Export Information

For Export, there is an additional $30 shipping charge, so the total is $529.00 (charged in US$). We ship via UPS Worldwide Express shipping. If you live in a remote location, there may be a shipping surcharge. After a lot of research, we determined that this would be the optimum method of handling direct sales to other countries. Shipping time will usually be 2-3 days. UPS will act as the customs broker, and will deliver the synth directly to your door. You will be responsible for paying the duty and VAT upon delivery.

The duty will usually be 3.7% = $19.70. The VAT varies by country from under 10% to over 20%! From what we can tell, there can be some variance it the actual amount customs will charge, but the maximum should be the duty plus your VAT.

Als je iemand kent in de states laat je 'm daar bezorgen voor 499 dollar ofwel 423,24 euro. Die persoon verzendt hem dan naar NL en het enige wat je verder betaalt zijn verzendkosten, waarschijnlijk 'n eurootje of 30. Heb je voor 450 pleuro 'n leuk apparaat in huis!

Ga er maar vanuit dat je zowieso invoerrechten moet betalen en de shipping.
BTW kun je evt terugvragen.

Ik heb pas een FMR RNC in de US gekocht en die was met trafo en shipping 223$ en nog 43€ die ik aan UPS moest betalen. Altijd nog goedkoper dan in europeese winkels waar ze 300 of 350 kosten. (naar ik weet)

Maar vaak maakt het niet zo heel veel uit qua prijs uiteindelijk.

Je hoeft geen invoerrechten te betalen, als de persoon die em naar je opstuurd er "gift" op laat zetten.
Ok, maar dan stuur je em eigelijk onverzekerd. Dus dat is wel weer een beetje link.

Ik heb ook een Odyssey toegestuurd gekregen als gift maar moest er toch alles over betalen:( De odyssey was wel weer verzekerd voor 1000$ dus ik weet niet precies hoe dat allemaal zit. K moet binnenkort eens ff informeren.

Maar ehm, als er invoerkosten en btw in rekening gebracht worden krijg je meestal een paar weken na levering een brief van gsl of ups met het totaal verschuldigde bedrag. Ik heb nog niet meegemaakt dat ik het aan de deur moest betalen.

Volgens mij is de max. 3.2 % douanekosten en 19.nogwat % btw:(

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back