Multimoog

discoslet

Stamgast
Ben de kersverse eigenaar van een hele fijne Multimoog :luv: en ik heb ff een vraag ontrent dit antieke apparaatje.

Weet iemand of die witte 'slide switch knoppen' nog ergens te verkrijgen zijn? Ik mis er drie (zie foto).

Attachments

• Multi.jpg
    Multi.jpg
    183,4 KB · Bekeken: 147
Gut, kon die Bob Moog weer eens niet z'n viltstift in z'n zak houden? Die heeft heel wat synths en graphic equalizers ondergekladderd.

Maareh die schuifkapjes moet niet zo'n probleem zijn, echt van die jaren 70-80 dingen die ook op allerlei lampen zaten.

Gut, kon die Bob Moog weer eens niet z'n viltstift in z'n zak houden? Die heeft heel wat synths en graphic equalizers ondergekladderd.QUOTE]

Jaloers? ;)

Wel leuk een handtekening erop, maar liever aan de binnekant ofzo.
En idd wat vinnieq zegt, Moog heeft alles ondergetekend van zijn eigen spullen
1 op 10 moogs die ik zie op ebay enzo zit zijn handtekening wel :confused:
Nu is die ook wel erg gemakkleijk na te maken :bekdicht:

repareren?

repareren?

toch een probleempje met mijn Multimoog.

Als je de Filtermode switch in Tone zet moet het filter gaan oscilleren. Hij doet dit bij mijn niet altijd.
Het lijkt erop dat het filter niet meer helemaal in orde is.
Iemand een idee waar ik mijn Multimoog het beste na kan laten kijken?

toch een probleempje met mijn Multimoog.

Als je de Filtermode switch in Tone zet moet het filter gaan oscilleren. Hij doet dit bij mijn niet altijd.
Het lijkt erop dat het filter niet meer helemaal in orde is.
Iemand een idee waar ik mijn Multimoog het beste na kan laten kijken?

Die kapjes zijn echt moeilijk te verkrijgen..das wel balen...en ik heb jouw Multi zien gaan op Ebay.de bij TBS toch???.....Als ie defect is snel in de mail klimmen. Breng hem naar Twiki in Den Bosch...en stuur TBS de rekening...

Ben de kersverse eigenaar van een hele fijne Multimoog :luv: en ik heb ff een vraag ontrent dit antieke apparaatje.

Weet iemand of die witte 'slide switch knoppen' nog ergens te verkrijgen zijn? Ik mis er drie (zie foto).

ask lennox kocht mn oude 2x prodigy die heeft
meerdere parts weten te bemachtigen
magkje feliciteren teri.....magnie
wat een bak rond twee uur van middag zatk nog wat youtubes te luisteren
die paar die der zijn
nou egt leuk !
wilde gelijk leo zn micro moog haha
hy wil denkik centen
:maffia:

nee joh, dan wel, dan niet? vast de schakelaar die een beetje hulp nodig heeft.

werkt het als je de schakelaar eens lekker 5 minutem heen en weer schuift?

resoneert het filter wel gewoon boven 3kwart reso open? (als het dus niet de geluidsbron is, maar gewoon)

namaak kapjes zijn bij chipsforbrains te vinden, maar net iets te wit en net iets te groot.

origineel wordt lastig.
je mag de mijne wel overnemen, van de micro moog die ik te koop heb, maar dan wel alle 7. of beter nog, koop mijn micromoog, haal de kapjes eraf en verkoop m door ;)

wat is je eerste indruk van de multi?

Die kapjes zijn echt moeilijk te verkrijgen..das wel balen...en ik heb jouw Multi zien gaan op Ebay.de bij TBS toch???.....Als ie defect is snel in de mail klimmen. Breng hem naar Twiki in Den Bosch...en stuur TBS de rekening...

ola zekers asje m by een winkel kocht jaa zekers klagen

weetje van de mod
dat t filter van de multi / micro iets begrens zijn
tot 12 khz ofso 1 cappie vervangen enje hebt
een more mookie filter

wiljouw ervaringen wels horen mbbt de cv scaling schynt op 1 octave 0.01 volt erachteraan te lopen ...
met een kenton pro 2000 kan je dat
scalen
andere ???

hoort graag
gr6t ron

nee joh, dan wel, dan niet? vast de schakelaar die een beetje hulp nodig heeft.

werkt het als je de schakelaar eens lekker 5 minutem heen en weer schuift?

resoneert het filter wel gewoon boven 3kwart reso open? (als het dus niet de geluidsbron is, maar gewoon)

namaak kapjes zijn bij chipsforbrains te vinden, maar net iets te wit en net iets te groot.

origineel wordt lastig.
je mag de mijne wel overnemen, van de micro moog die ik te koop heb, maar dan wel alle 7. of beter nog, koop mijn micromoog, haal de kapjes eraf en verkoop m door ;)

wat is je eerste indruk van de multi?

Ik krijg niet het idee dat het de schakelaar is. In de Tone stand doet emphasis (resonantie) het wel maar beperk (nu dan, eerder op de dag deed ie het wel)
En de schakelaar in een andere stand krijg ik geen oscillatie van het filter maar dat is normaal dacht ik, of niet?

Mijn eerste indruk was WOW! Heel erg vet! Helemaal als ik het filter (res) in oscillatie krijg. Vind het alleen raar dat als de Filter mode switch niet in tone staat ik het filter niet kan laten oscilleren.

Wil dit euvel wel graag oplossen. Die knopjes zijn echt wat minder belangrijk nu...

als je het filter geoon hebt staan, dus neit in tone, zou die volgens mij (afhankelijk van hoe ver het filter openstaat) op driekwart van de resonantie moeten gaan oscilleren.

je kan hem in di stand zetten en dan voorzichtig met een klein schroevendraaiertje het stelpotmetertje van de resonance achterop verdraaien totdat je inderdaad oscillatie hebt.

begin daar eens mee.
probeer daarna de synth met het filter in tone stand. kijken wat ie doet.

ik ga jouw pret niet willen drukken, ik vind de multimoog een erg mooie synth, maar ik vond dat de 2 vco's elkaar snel wegdrukten en dat ie wat dat betreft de micro niet ontsteeg. 'aftertouch' is een leuke extra, sync is lekker, maar daar meot je eigenlijk toch weer een moog source voor hebben. prima de luxr is de multi/single trigger switch voor de envelope.

ik hoop dat ie het helemaal fijn gaat doen, veel plezier ermee.

een rondje twiki in den bosch kan sowieso geen kwaad hoor, even laten nakijken en netjes laten stemmen/ afstellen. misschien de filter mod en een standaard gate in erop.
dat alles hoeft niet echt duur te zijn en je multimoog knapt er gegarandeerd een stuk van op.

HAHA. Ik steek een schroevendraaier in het gaatje om die trimpot bij te stellen en nog voor ik draai doet ie het weer. (raakte hem alleen maar aan) Vreemd. Zit misschien toch een aansluiting niet helemaal lekker ofzo.

koolstofpotmetertje, net even van stand versprongen , of een niet geisoleerde schroevendraaier gebruikt?
fijne synth hoor die multimoog, doet de ribbon het nog goed?
heb zelf altijd een kabeltje ribbonuit filter in , werkt erg goed in de sync stand en met alleen ribboneffect op osc 2( + dus ook op filtercutoff)
hoop dat je de caps nog ergens kunt uithalen , zou toch moeten kunnen lukken, misschien een prodigy slopen !)
proficiat, sunny

1e sessie met Multimoog

1e sessie met Multimoog

Altijd leuk om je nieuwe speelgoed te ontdekken.
Voor eenieder die niet weet hoe een Multimoog klinkt, hier zo'n 10 min aan gekke geluiden!

Attachments

• multimoog.mp3
    9 MB · Bekeken: 141
ok eens effe luisteren
ping pong met lfo int begin
3 min begintie ergens op te lijkt
lijkidd niet op mn prodigy
denk de simple open wave form van prodigy stuk anders is
multimoog hebbie toch traploos waveforms ?

ok dan sync sound zzzzzzzzz:P

6.44 erg dikk ik vraag me af in hoevere je egt aftertouch gaat / kan gebruiken...?
mooi demootje

Back