House Music !!!

Elec_Trix

Stamgast
Hi

Op het gebied van sounddesign ben ik extreem lui, maar mss omdat ik er dan ook geen reet van afweet.
Toch wil ik vette beats maken, en ik denk dat dat enkel kan dmv samples.
Kan iemand me wat links naar toffe drumsamples geven, dan heb ik het niet over loops en dergelijke, dus levensechte/vette samples he :)

Heb al gekeken op kb6 maar die knul vraagt er gadverdamme geld voor, daar had ik niet op gerekend!!!

Mss kunnen jullie me helpen?!

hoe kan ik samples van 808 downloaden, heb al gezocht maaaaar ik vind er geen.. had ze ooit al eens gedownload op mijn oude computer maar nu is die gepikt en ben vergeten backup te maken.

khad ze op kb6 gedownload, maar nu moet je blijkbaar een donatie geven..

kak

weet jij een goede link daarvoor? zou ik hartelijk waarderen.. :)

@ Adjust: Merci, kwist niet dat dit op dit forum te vinden was.

Waarom denken mensen niet gewoon dat het moeilijk is om goede muziek te maken zoals vroeger? Of is dat de reden dat iedereen naar kutmuziek luistert, om het gevoel te krijgen dat ze het zelf ook best zouden kunnen maken in plaats van jemig de pemig hoe doen ze dat toch?

tja 'ik ben extreem lui' ...
'ik wil vette beats...' maar ik ben zooo lui da'k de moeite zelfs niet wil doen om te googelen dus er moeten links gegeven worden

een bizarre instelling om muziek te maken !
stel je héél eventjes voor dat je geen internet hebt plus hopen gratis software en (zoals pakweg 7 jaar geleden) en je toch muziek wil maken...het lijkt me dat je toen nét een beetje meer doorzettingsvermogen nodig had

Je hebt volledig gelijk, echt waar. via google kan je idd massas samples en gratis software vinden; maar meestal zijn dat samples van een slechte kwaliteit.

Ik dacht gewoon dat er mss mensen waren die heel goede samples zouden hebben, daar ik het geld en de tijd gewoon niet heb om mn eigen hardware te kopen.. Ik studeer piano aan het antwerps conservatorium en dat neemt veel tijd in beslag dus vergeef het mij aub :)

makkelijk gezegd natuurlijk :)

Je kan 't toch ook gewoon samplen van een bestaand liedje? Zolang je 't niet uitbrengt is er niks aan de hand..

zo ongeveer om de drie weken wordt hier een samplepack van de klassiekers ter beschikking gesteld (zoek op t forum maar eens naar TR909, TR808 )...een goei begin

en ja, dat dingen die je gratis op't net vind niet altijd van hoge kwaliteit zijn...het is dan ook 'gratis'...mensen hebben normaal gezien niet echt de neiging om iets wat veel moeite en geld heeft gekost, zomaar voor niks voor een ander te doen/weg te geven, da's in het normale leven ook zo dacht ik.

http://www.goldbaby.co.nz/tape808.html kost errug weinig, evenals een hele sloot VSTs.

Tja, wat heet tijd? Het is er inderdaad weer een hobby bij, maar als je voor weinig knaken zo min mogelijk moeite wil doen kun je je beter een Ravensburger - Iedereen Kan Schilderen-plugin pakken zoals Magix Music Maker of zo. Zit je alleen nog met het probleem dat na een jaar alles oud klinkt, omdat er weer nieuwere, hippere house is uitgevonden.

Back