Soft Synth setup

SilverMachine

Nieuwkomer
Ik wil me storten in de wereld van de softsynths maar heb er eigenlijk niet echt verstand van (maar dat komt nog hoop ik)
Ik zou willen weten of ik kan starten met volgend materiaal, indien ik nog iets nodig heb laat het me dan aub weten.
Het is zeker geen duur materiaal maar ik hoop dat ik er mee kan beginnen:
-Roland Juno D
-Keyfax Phat Boy Controller
-NI SampleMoog
-Presonus Audiobox USB2
-Cubase LE
-Een supersnelle laptop.

Met deze setup wil ik synth opnames maken om daarna te importeren in
cubase op een andere computer waar alle andere instrumenten reeds op
ingespeeld zijn.

Volgens mij kun je de Roland skippen als je echt met softsynths aan de gang wilt gaan, dan kun je beter een goede midi controller/klavier aanschaffen. Dan denk ik namelijk dat je de Path Boy Controller ook niet hoeft aan te schaffen.

Volgens mij hoef je ook niet de duurste van de duurste laptop te kopen, daar kun je beter goede vsts van kopen of een iets uitgebreidere versie van Cubase. Wellicht als je een Yamaha controller OF innterface koopt dat je Cubase AI er bij krijgt Overigens zijn er ook veel gratis vst's (kijk hier maar eens voor een overzicht: http://www.gersic.com/plugins/) en anders zijn er altijd demo's om te bekijken.

Tja, het is dat de Juno, de presonic en de laptop de enige dingen zijn die ik
reeds heb en deze dus ook wel wil gebruiken als dat kan.
De Cubase LE was bij de presionic, deze kan ik later altijd upgraden als ik wil.
Is de Juno echt niet bruikbaar of is het gewoon niet handig ofzo? Zodra dat
je midi gaat fungeert deze toch ook gewoon als klavier?

Ik dacht dat de de Juno nog niet had, vandaar mijn opmerking. Maar idd als je deze al hebt kun je hem prima gebruiken evenals de LE van Cubase natuurlijk.

Zoals ik in mijn 1e post aangaf zijn er ook veel gratis VST instrumenten te downloaden. Dat scheelt soms ook nog behoorlijk in de investering. De kwaliteit ondelring kan overigens wel behoorlijk verschillen, maar het is een mooie manier om bekend te raken met VST's.

Dat is natuurlijk meegenomen, heb je enkele tips van gratis Softsynths of is er hier een tread over dit onderwerp?

Dat is natuurlijk meegenomen, heb je enkele tips van gratis Softsynths of is er hier een tread over dit onderwerp?
Het stikt van de gratis softsynth threads, maar je kunt ook hier zoeken: http://www.kvraudio.com/

Tips:

ProteusVX
Synth1
Polyiblit
Native Instruments Kore Player Free
Yellow Tools Independence Free

Aansluitend bij de post van Yoozer vind ik Superwave ook een fijne gratis soft synth. Wordt wel de emulatie van de Roland JP8000 genoemd.

Back