Akai MPC "audio tracks"

seiko

Unprofessional Abuser
Is er een MPC (buiten de 5000) waar je een stereo spoor vanop disk kan streamen zonder het in het geheugen in te laden (met JJOS of zo ?)

Voor zover ik het zelf heb kunnen vinden, kan dit niet...maar wellicht weten meer ervaren gebruikers hier meer van

Ik snap hem niet, praat je over een sample of een opgenomen stuk track op de hdd recorder?

geen sample want samples gaan in het geheugen

een opgenomen stuk track op harddisk (streamen van disk of vanop cd dus)

OK, dan is het antwoord nee, de 5k is de enige met een hdd recording optie.

*is een beetje jaloers op jou en je 5000*

spijtig, dan moet ik mn MPC5000 houden

Je zou kunnen kijken voor mv 8800, die kan dat volgens mij ook. Waarom wil je van je 5k af?

bwa, ik vind hem te groot (zou liever MPC2500 willen) en hij doet niet echt wat ik wil (harddisktracks kan je enkel in songmode gebruiken, als je één noot wil verzetten in grid edit moet je'm stoppen (???) etc )
ook die mv8800 is ook supergroot

eigenlijk zou ik een 2track moeten hebbendie gesynct aan al mn andere apparatuur loopt

Ja dat is waar, denk dat die mv zelfs nog wel groter is dan je mpc. Ik zit zelf ook te azen op een 2500... maar ik heb al twee mpc's lol.

heb jij gridmode in één ervan ?
ik kan echt niet geloven dat ik mn mpc moet stoppen om één noot te veranderen
vind ik zo omslachtig dat ik hem haast nooit aanzet (en da's dan de duurste bak in mn studio :-(

Nee ik heb een 60mk1 en dan die 500, alle twee een soort van veredelde step sequence edit.... maar dat lijkt totaal niet op een grid editor. Ik moet ze wel stop zetten als ik daar wil editen trouwens... maar ik doe meestal sequence opbouwen en bewerken via de pads terwijl die loopt... wat soms ook wel frustrerend kan zijn. Ik vind het ook maar vreemd dat je hem daarvoor moet stopzetten, ff hopen dat er iemand met een 2500 ons verteld dat die het wel kan :D

Back