Strakke dinsync met je pc/mac!

ja fuck.. deze versie werkt idd niet,

arnoid had vergeten de kabel te switchen lol ;)

any way.. er wordt aan gewerkt..

sorry mensen

trom trom trom

Nu werkt het!!!!!(zelf getest)

de shuffle is nu ook nog meer uitgebreid, cool voor experimentele shit

Windows beta: http://www.box.net/shared/sl1mjz4ftp

dit is gewoon te cool, zit hier al half uur mee te spelen..
hij staat standaard op 96ppqn ingesteld, wel even omschakelen naar 24 dus
verder gewoon een lange noot tekenen

EDIT:
paar samples opgenomen van de shuffle:
een slidy pattern, tempo change en shuffle tweaks
http://users.telenet.be/darffader/rv0/tests/slidymorph.mp3
606 pattern
http://users.telenet.be/darffader/rv0/tests/606shuffle.mp3
extreme shuffle
http://users.telenet.be/darffader/rv0/tests/extremeshuffle.mp3

controlling time and space hier :duivels:

Laatst gewijzigd:
Yeah! Eerst moet ik m'n ochtenddienst afronden, dan nog een deadline en dán ga ik me toch een partij zuigende acid maken! :D

Okee, ik denk dat ik het gecracked heb: ik moest een delay zetten op het kanaal met de din sync vst! -35 ms in mijn geval.

Nu issie zo strak als een... nuja... vul maar in! WOEHOE!

Ik zet al m'n ervaringen hier maar neer, zodat anderen er hopelijk hun voordeel mee kunnen doen. :)

De latency van audio en midi is niet hetzelfde, tenzij je het zo ingesteld hebt.

als je dan ook nog es je 303 naar je computer terug laat lopen heb je dubbele latency.. dergelijke zaken moet je allemaal rekening mee houden en compenseren waar nodig.

Door het sample-accuraat syncen van mijn plugins is het mogelijk om alles piekfijn af te regelen..
vroeger 'zwolp' het startpunt van de 303 zo'n 10 ms weg en weer in ableton ;)

Laatst gewijzigd:
Nu ik m'n 303 hoor shufflen vraag ik me af hoe ik het ooit zonder heb kunnen doen! :D

roep maar zodra je een track ermee gemaakt heb.. Ik wille horen :)

Ik ga de komende dagen kijken voor de shuffle in de OSX Audio Unit te stoppen, dat ik het zelf kan gebruiken op mn macje :) Want nu ik de mogelijkheden van shuffle gehoord heb lijkt het me ook opeens onmisbaar :)
Heb al de knopjes, nu nog de rest 8o)

Attachments

• SUDC0.6.jpg
    SUDC0.6.jpg
    35,6 KB · Bekeken: 135
Op m'n werk even een handig iemand een soldeerbout aan de slag laten gaan en de speciale kabel laten maken. Werkt top!

Nu nog een verdeeldoos maken om het signaal naar meerdere apparaten te kunnen versturen. Geweldig!

Wat een geklooi, aan een atari via MSQ700 heeft het al 20 jaar volkomen perfect gewerkt.
Lijkt wel een soort heruitvinden van het wiel...

geklooi?

op je atari deed je aan multitracking, had je gigabytes aan samples, mega veel goed klinkende effecten, kon je de syncslaves individueel shufflen etc? :doei:

En dit gaat over inpassen van sync op een stabiele, betrouwbare en strakke manier in een productiewereld anno 2010. Het was wellicht geklooi om hier te komen, maar nu is er een eenvoudige oplossing waar iedereen met enkel een geschikte kabel aan kan meedoen.

Blijft toch echt onzinnig geklooi.
Met een MIDI-DINSYNC convertertje moet het gewoon goed zijn.

Hier draait een IMAC met protools en een Doepfer convertertje met daaraan een 808 en 303, werkt helemaal prima.

Misschien MAC kopen dan maar?

:doei: :maffia:

geklooi?

op je atari deed je aan multitracking, had je gigabytes aan samples, mega veel goed klinkende effecten, kon je de syncslaves individueel shufflen etc? :doei:

Laatst gewijzigd:

Hier draait een IMAC met protools en een Doepfer convertertje met daaraan een 808 en 303, werkt helemaal prima.

ok dan.. :doei:

kan ik niet aan doen dat je het niet snapt he jongen

Mijn elektonica-gepruts heeft niet veel meer opgeleverd, het lukt maar niet om die optocoupler voor de 5VDC open te trekken.. Ik kreeg er wel een 303+606 mee aan de praat, maar de 707 (inmiddels de 2e) blijft stug weigeren en vastlopen(!) en patterns randomizen (!!) zodra ik mijn signaal aanbied.

Ben nu aan het experimenteren geslagen met tape-sync, dit werkt ook wonderbaarlijk goed. Stuur een audiosignaal naar de 707-tape input, met een frequentie die wisselt tussen 1200Hz en 2400Hz in het ritme van 48ppqn. Als geluidsbron gebruik ik in Buzz 2 blokgolfjes die ik laat stotteren in tegengesteld ritme. Dit werkt als een tiet. Uit de 707 komt bovendien in de "S-t" stand zowel midi-sync als din-sync!

Heb nog niet geexperimenteerd met shuffle, maar ik denk dat dit wel gaat lukken.

zelf ook niet veel nieuws meer, bezig met compleet andere dingen.

gerelateerd wel:
een mac vst komt eraan
en het sturen van Tape Sync zou ook moeten werken in een volgende update

Ik wacht nog steeds op j.baars om zijn schakeling te testen. Heb een speciale versie voor hem gemaakt die hoge clockrates doorstuurt via mono signaal.

Gast! Zeg je nou Protools? Met al die dikke bakken van je? Mag toch hopen dat je wel analoog mixt en niet trackt in Protools want anders heb ik wel een verhaaltje over onzinnig geklooi gesproken. :D

Maar ik ben er ook van overtuigd dat met audio je apparaten syncen strakker is dan wanneer je eerst naar midi gaat en dan pas naar din sync. Is ook logisch want elke conversie stap kost gewoon tijd. Hoe klein het verschil ook is! Zodra je veel synct gaat strakte wel degelijk mee werken. En dan heb ik het niet over alleen een 808 en 303 als enige slaves.

En dan hebben we het niet eens over de kosten van een zelf gemaakte kabel t.o.v. die van zo'n kastje.

Kortom ik vind het een tof project :halleluja

:L

Back