Strakke dinsync met je pc/mac!

Ik heb eens wat experimenten gedaan met midi en timing.
Gebruik je een midex-3/8, dan is de timing via midi-dinsync geen probleem. Gebruik je een interface van mindere kwalitijd dan kan je problemen krijgen.

op het gehoor of??

moet eens rechtsstreeks je dinsync signaal opnemen en het aantal samples per cycle tellen vanaf de eerste cycle..

in het begin zou het moeten fel varieren, midex of niet..

op het gehoor of??

moet eens rechtsstreeks je dinsync signaal opnemen en het aantal samples per cycle tellen vanaf de eerste cycle..

in het begin zou het moeten fel varieren, midex of niet..

Met midex hoor ik geen verschil tussen din en midi, ook niet in het begin. Maar mischien zijn mijn oren niet zo gevoelig.
Ik denk dat de computer ook veel uitmaakt of je verschil hoort of niet.

het draait hem natuurlijk vooral om het startpunt
als je bvb loopjes wil opnemen in ableton live ga je snel merken dat er iets niet snor zit.

dan mag je enerzijds manueel de "start" van je loop gaan verschuiven,
anderzijds zal de afstand tussen de eerste en tweede beat groter zijn dan die tussen de 3de en 4de beat (in een 4/4 loopje).
allemaal heel goed te zien als je het sync signaal zelf opneemt.

nuja als het werkt voor jou, goed dan, ik zelf werd er gek van.

jammer dat mn 909 geen din sync OUT heeft... heeft mn 808 dan weer wel, maar ja zou ook lache zijn om die s met een sequencer mee te laten lopen...

Goed om te zien dat deze draad nog leeft!

In mijn vorige post was ik erg enthousiast over mijn geslaagde experimenten met een klein zelfbouw/pruts projectje, maar latere experimenten stemden mij minder enthousiast. Toen ik de din-plug (gedaisychained vanaf het printje via de 606 en 303) in de 707 stak, ging deze compleet op tilt. Al het geheugen was weg, de display liet eventjes alle lcd vlakjes zien.
Gelukkig werkt alles nog.
Ik vermoed dat er een probleempje was met aarding, of gewoon een kortsluiting.
De volgende stap is waarschijnlijk een 9V-batterij ipv USB :)

In ieder geval werkte het wel met de 606 en 303, dus deels succes. Helaas heb ik niet veel tijd gehad om verder te prutsen. Mochten er nog ideeen zijn dan houd ik me warm aanbevolen.

Attachments

• schema_ttlsync.JPG
    schema_ttlsync.JPG
    46,3 KB · Bekeken: 142
Toen ik de din-plug (gedaisychained vanaf het printje via de 606 en 303) in de 707 stak, ging deze compleet op tilt. Al het geheugen was weg, de display liet eventjes alle lcd vlakjes zien.
Gelukkig werkt alles nog.
Ik vermoed dat er een probleempje was met aarding, of gewoon een kortsluiting.

huh?
de 707 heeft een dinsync output en een midi in en out..

geen dinsync in?

Zowel dinsync in als out... (instelbaar).

ahja i see, heb dit onlangs al eens gelezen hier en viel toen ook uit de lucht
ik <- geheugen als gatenkaas :stupid

In elk geval er voor zorgen dat de display op 5-d staat

@kanarie
zou niet weten wat er hier fout gegaan is

Ah okay dat is wel cool maar ben een complete noob met MAX/MSP.. Word het toch maar eens tijd om te gaan lezen wat het inhoud allemaal ;] Werkt het met Logic?

Njah heb het even geprobeerd maar ik boek nog niet veel suc6 om het ook werkelijk te laten doen wat het hoort te doen. Vind die plugin van jou toch makkelijker werken ;] Enige is wel als ik wat wil op nemen in logic alles wat over din gaat net 1 tel later begint dan het zou moeten. Nou valt het allemaal recht te zetten dat is niet zo een probleem maar volgens mij ligt het wel ergens aan een instelling in logic?

UPDATE:

Windows VST versie coming real soon.
Ik heb testers nodig want zelf beschik ik niet over de software om het goed te testen.

Mensen met Windows dus, gelieve mij een PB te sturen, dan mag je proefkonijn spelen.
jippie :)

http://web.webhost4life.com/innerclock/index.asp?action=page&name=16

Mischien voor diegene zonder DC coupled output geluidskaart,
dit heb ik sinds enkele dagen in bezit, werkt perfect, ben er heel tevreden mee.
Ik hang mijn TB-303 erop aan en ook via een midi thru merger nog 4 clock devices alles in sync met de pc, prachtig toch?

prachtig maar hardstikke duur :(

Werk je met die Sync Gen plugin of met een sample?

PS: Nog steeds betatesters gezocht voor de Windows VSTi

ja inderdaad beetje duur €360, maar vind het de moeite waard, als ik vergelijk hoe mijn hardware sync'te voor ik dit had......ik werk met een sampletje, de GEN plugin gaat ook goed en die kan je een beetje randomizen:yamaha:

Back