Cubase Midi vraag...

revolutionitalo

Nieuwkomer
:hallelujaHoi Beste mensen,

Ik heb het volgende probleem, ik ben nog redelijk nieuw in het gebruik met Cubase, nu heb ik 3 midi hardware apparaten (MS 2000 rack, Korg Radias rack en een JV 1080) aangesloten via een midi interface van ESI.

Alles werkt super, alle midi komt binnen en gaat er ook weer uit, maar nu het volgende. Waneer ik midi opneem, dan kan ik het uiteraard besluisteren. Maar als ik de hardware uitzet blijft het opgenomen deel staan in cubase, maar kan ik het niet meer horen.

Dus ergens zal een instelling fout staan, maar ik kan er niet achter komen welke.
Weet iemand misschien waar dit aan kan liggen,

Bij voorbaat zeer veel dank,

Sander

Ik hoop dat ik je niet goed begrijp, maar als je midi uistuurt naar een apparaat dat uit staat, dan hoor je inderdaad niets. Midi is alleen aansturing. De instelling die fout staat is dus de powerknop van je JV.

Ik zou eerst maar es wat lezen over midi voordat je aan Cubase begint.

Gegroetst,

SPD!

Je kunt midi een beetje vergelijken met de gaatjesrol van een draaiorgel (je weet wel, zo'n ding op straat). Die rol maakt geen geluid, maar zorgt ervoor dat de juiste tonen van het orgel aangeslagen worden.
Wil je het geluid van je racks in Cubase opnemen, dan stuur je dus via midi de geluiden van je racks aan. Je zorgt dat via een kabeltje de audio outputs in de audio inputs van je geluidskaart terecht komen. Zorg dat je in Cubase de goede inputs kiest. Dan kun je het geluid op een audiospoor in Cubase opnemen.

Succes. :)

Hoi Jos,

Dank je voor de info. Ik ga het straks proberen.
Het is ook best veel info, ik heb alles origineel gekocht, en wil langzamerhand proberen wat te maken. Maar af en toe loop je tegen wat probleempjes aan.

Ik laat het weten,

Groeten Sander

Hoi Jos,

Dank je voor de info. Ik ga het straks proberen.