mpc crasht bij invoeren memory card.

plastic_zak

Stamgast
Heren,

ik heb net een mpc 1000 aangeschaft met daar op jj os 4.99 en zit met het volgende probleem; Wanneer ik een memory card invoer terwijl de mpc aanstaat crasht deze. Het scherm wordt leeg en ik hoor een dalende, snerpende toon. Daarnaast, wanneer ik de mpc opstart met ingevoerde memory card dan blijft hij na het eerste scherm hangen.

Toen ik het apparaat bij aankoop ging testen deed hij dit niet, het laden van de kaartjes ging helemaal perfect en ook opstarten met ingevoerde kaart was geen probleem. Ben daarom ook bang dat ik tijdens het verkennen van het apparaat misschien per ongeluk een instelling heb gewijzigd en hoop dat ik niet iets heel stom over het hoofd zie. Het gebruik van het interne geheugen geeft overigens geen problemen.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen. (de geluiden op het interne geheugen zijn zo flauw.)

heb je al een andere kaart geprobeerd? Misschien de kaart formatteren? Crashed hij ook met de originele OS? Misschien de OS opnieuw installeren?

Er zaten 2 kaarten bij, zelfde problemen doen zich voor bij beide kaarten.

Hoe defragmenteer je zo'n kaart?

Overigens zouden zowel de originele os als die van jj op het interne geheugen moeten staan. Hoe kan ik daar bij komen?

Ik heb het vermoeden dat je bent opgelicht. Kan je nog wel in contact komen met de verkoper? Zo niet weet je denk ik genoeg.

Ook denk ik dat het niet met de memory cards heeft maken maar met een defect in je mpc. Dit zou je nog even kunnen controleren d.m.v. deze in een card reader voor een computer te stoppen en te checken of ze het dan wel doen. Lijkt me echter sterk dat ze allebei defect zouden zijn en al helemaal dat je mpc daardoor zou crashen, het lijkt me waarschijnlijker dat de mpc ze dan gewoon niet herkent.

Nu heb je 2 opties..

- Je koopt een nieuwe memory card board a 125 dollar @ http://www.mpcstuff.com/mpc-1000-memory-card-slot--head-phone-b.html
deze kan jezelf inbouwen, niet veel moeite, maar kost je wel wat knaken.

- als je al een HD kit hebt ingebouwt koop je een harde schijf en ga je die gebruiken voor je samples kijk bijvoorbeeld op http://www.mpcstuff.com/complete-80-gb-hard-drive-k.html

succes

Heeft de mpc geen mogelijkheid om deze te resetten? Zal vast wel in de manual moeten staan. Wellicht is het verstandig (als je dit nog niet gedaan hebt) eerst alle kabels los te halen. Ook de voeding loshalen. EN daarna nog even de aan knop indrukken (om eventueel condesatoren te laten leeg lopen), dit werkt bij sommige apparaten namelijk nog wel eens goed. En vervolgens weer aanzetten.

inderdaad, dat zou nog je laatste redmiddel kunnen zijn! anders een nieuwe memory card board kopen of een HD gaan gebruiken!

Succes

Ik heb het vermoeden dat je bent opgelicht.

Ik denk dat dat wel meevalt. Topicstarter zegt zelf dat hij hem bij de aankoop getest heeft, waaronder ook die kaartjes. Als hij daarna stuk gaat (hoe kort daarna ook) is dat niet noodzakelijk de schuld van de verkoper.

Vorig jaar kocht ik nog een auto bij een erkende dealer, twee dagen daarna was er een bobine stuk. Heeft de dealer me nu opgelicht? Lijkt me niet, hij kon ook niet weten dat die stuk zou gaan.

Twee jaar geleden kocht ik een Emu Ultra van een forumlid. Hij demonstreert hem, alles prima in orde. Ik rijd 70 km naar huis, start dat *#$%&ding niet meer op... Ik erken dat ik even 'wantrouwig' (/boos) was (sorry Dirk), maar feit was dat het bij hem thuis prefect in orde was...

Uiteindelijke probleem: Flashgeheugen kapot.
Vermoedelijke oorzaak: statische elektriciteit.

Pech beheerst de transportkanalen!

ah oke, dat had ik dan zeker over het hoofd gezien, maar die indruk kreeg ik een beetje.. we zullen wachten op de reactie van meneer plastic_zak

tjah over oplichten, het is maar net of de verkoper zelf weet van het defect heeft en dan is het nog de vraag of hij het verteld of niet :) you never know

Cecil? ken ik jou?

Allereerst hartstikke bedankt voor de reacties. Ik was sowieso al van plan om in de toekomst een harde schijf te installeren maar het liefst wel in een volledig werkend apparaat.

Verder, het apparaat werkte bij aanschaf prima en ook de eerste paar avondjes thuis, dat hij nu stuk is is dus mijn eigen verantwoordelijkheid.

Ik kan niet bij de kaartjes komen omdat de mpc crasht bij invoer hiervan. Voor de rest wordt het apparaat gewoon door de computer herkent maar moet ik wel een disk insteken.

Als dit de manier is dat de mpc reageert op niet geformatteerde kaarten dan moet ik denk ik maar een cardreader voor de pc aanschaffen en de kaartjes zodoende herformatteren.

De factory reset is tevens niet gelukt. Volgens de handleiding en ook de aanwijzingen op het blog van JJ moet ik de erase knop ingedrukt houden bij het aandoen van de mpc. Als ik dat doe dan geeft hij bij opstarten het geïnstalleerde ram aan en daarna dat ik de JJos gebruik. Als hij helemaal klaar is met opstarten dan kom ik gewoon in het erase-menu terecht.

Doe ik dit fout? Of is er ook een mogelijkheid deze reset op een andere manier uit te voeren? Is er ook niet een manier om tussen os'en te switchen?

Iemand op mpc forums had hetzelfde probleem met een mpc500, die heeft het opgelost door het OS er opnieuw op te zetten.

Er zit geen reset funktie op de mpc en als de kaartlezer het niet doet kan je OS ook niet updaten.(daarom gebeurd er niks als je erase knop inhoud). Je kan OS nu alleen opnieuw installeren als je mpc openhaald en er even een harddiskk aanhangt en daar JJ os4.99J opzet, te downloaden van
http://www7a.biglobe.ne.jp/~mpc1000/ Dan ga je naar het load scherm en selecteer je OS file en klikt op open of load en dan wordt os geladen.

Zit er een geheugenuitbreiding in. Dus 128MB?? Zoja, haal die even eruit en test opnieuw. Dat is dus eigenlijk het eerste wat je moet testen. Daarna kan je bovenstaande doen.

Je kan inderdaad switchen tussen 2 ossen als je zowel JJ os 1 of 2 en 2xl hebt geinstalleerd dacht ik.
Je moet trouwens wel van de vorige eigenaar even de unlockkey van JJ os 1 opvragen. Hij heeft daar voor betaald en deze is een uniek gegenereerd adv jouw hardware id. Je hebt die overigens niet nodig als je os opnieuw installeerd. Is opgeslagen in interne geheugen.

Sander, bedankt voor de link, heb de os vast gedownload.

Ramkaartje even verwijderd. Zelfde fout maakt hij nog.

Is het mogelijk om een reguliere externe harde schijf aan te sluiten via de usbpoort op de mpc? en zodoende de OS te herinstalleren? zo niet waar bestel je een complete hd-kit vanuit Nederland? is mijns inziens sowieso een goede investering in het apparaat.

Document1, kan jij een linkje naar de betreffende thread op mpcforums plaatsen? Ben benieuwd hoe die aan het werk is gegaan. Heb gegoogled maar kon het niet vinden.

Is het mogelijk om een reguliere externe harde schijf aan te sluiten via de usbpoort op de mpc? en zodoende de OS te herinstalleren? zo niet waar bestel je een complete hd-kit vanuit Nederland? is mijns inziens sowieso een goede investering in het apparaat.

nee, dit is niet mogelijk.. hd kit uit nederland kan je via voerman bestellen, maar die lui zijn zo ontzettend traag en lomp, kan je beter via duitsland(thomann bv.) bestellen..

2 keuzes; of interne HD, of een zo'n memory card board vervanger kopen via mpc stuff.. waarvan ik de link al eerder heb gegeven.

Ik maak wel mee dat er een pinnetje van de cardreader is kromgebogen. Dat kan deze fout verklaren.
Probeer even naar binnen te kijken om te checken of alle pinnetjes nog wel op de juiste plaats zitten. Het klopt dat er lengteverschil in de pinnetjes zit.
Helaas is terugbuigen bijna geen optie. Vaak breken de pinnetjes af bij het terugbuigen.

HD+kitje bij thomann besteld, vandaag binnen gekregen. Prima service van de oosterburen.

Geinstalleerd volgens het boekje. De mpc zelf herkent de harde schijf. Dat zit dus snor. Mijn pc herkent de schijf weer niet als externe harddisk, ook niet na mount vanuit mpc. Hoe u nu verder?

Back