Acces Virus TI of Roland Fantom XR

Mark66

Ingeburgerd
Dag forummers,

Ik zit al wekenlang na te denken om eens een keer een hardware synth te kopen.

Nu ben ik iemand die veel trance, beats, en de vormgeving maakt voor de radio etc.

Nu dacht ik aan de Access virus TI desktop of de Roland Fantom XR!
Ik heb de demo's bekeken op youtube van 'The Keyboard Wizard' en ik vond de Fantom XR toch beter klinken dan de Access, het raakte me echt en dat is natuurlijk de bedoeling. ( Prachtige orchestra geluiden heeft die XR onder andere. )

Maar kun je die ook aansturen in FL Studio zelf? ( Kan ik de geluiden bewerken in mijn daw programma, of moet ik het opnemen voordat ik het pas kan gebruiken?
want dit kan bij de virus wel.

Weet of heeft iemand hier een mooie demo, waardoor ik toch wat meer de mogelijkheden van de virus krijg te zien of te horen?

( Morgen ga ik er echt op spelen, dus ik ben benieuwd )

Wie kan mij overhalen? want de keuze blijft voor mij heel erg moeilijk.

Gr.

Mark

Over beide is al erg veel geschreven op dit forum, ik nodig je daarom uit de zoekfunctie te gebruiken:
https://www.synthforum.nl/forums/search.php

Persoonlijk vind ik het vreemd dat je keuze gaat tussen twee zeer verschillende synths. Het ligt er dus helemaal aan welk instrument het gaat vervangen in je huidige setup.

Zelf heb ik een Rompler (Mo6) en twee VA's (waldorf microQ en Blofeld), maar ik zou niet de rompler vervangen door een virus tenzij ik ook volledige vervanging zou hebben van de basisgeluiden (denk aan de modules van Yamaha en Kurzweil).

Kortom: zoek je een klankbron met een breed scala aan geluiden ala de Fantom/Motif/Triton/Kurzweil PC2/3? of meer een synth ala de Virus TI of de DSI prophet '08 desktop?

Ik zoek eigenlijk een synth voor dance/trance. Maar ik vond de Roland Fantom XR toch veel mooier klinken uit de demo's die ik heb bekeken.. ( Het heeft idd een breed scala aan geluiden wat altijd handig kan zijn. voor nu en later. )

Maar de Acces Virus kun je als VSTI laten draaien, kan dat met de Roland Fantom XR ook?

Of moet ik gewoon spelen en opnemen?

Ik zal de eerdere onderwerpen even bekijken en lezen..

Gr.

Mark

In heel veel Trance producties wordt gebruik gemaat van de een Virus, meer dan de Roland Fantom XR. Je zult wel even moet programmeren op de Virus om de trance sounds er uit te krijgen, maar reken maar dat dat lukt. Luister hier maar eens naar wat een Virus kan (de vorige modellen) op Trance gebied. EN de TI kan nog dieper en breder:

http://www.vengeance-sound.com/eng/indexes/indexSounds.html

Wat Daan ook al zegt als je ook een Piano, blazers etc. wilt hebben dan kun je beter voor de Roland gaan, maar echt puur voor Trance (eigenlijk doe je daar de synth te kort mee, hij kan veel meer), dan zou ik zeker voor de TI gaan.

totaal verschillende machine's idd.

ik zou altijd voor de ti gaan....
en die keyboardwizard laat ook alleen maar presets horen....

Back