HELP!!! ik krijg dat gekraag niet weg uit mijn MAudio Quatro

jaimiefanatic

Jaimie Fanatic
FUCK FUCK FUCK

ben errug boos!!

ik heb nu fruity vers geinstalleerd en met de Asio drivers wil de Quatro NIET werken
hij blijft kraken en haken en godnondejuu

wie weet een tip, trick of weet wat ik moet doen??!!!

....adem in......

....adem uit.......

....adem in......

....adem uit.......

....adem in......

....adem uit.......

....adem in......

....adem uit.......

Koop een goede geluidskaart. Voor rond de 200 euro heb je al een redelijke 24 bit 96 khz kaart met lage latency en goede asio/wdm drivers.

Tweedehands moet je met een beetje mazzel voor rond de 125 a 150 euro wel een redelijke low latency soundcard kunnen vinden. Kijk eens naar de m-audio 24/96 bijv. Of de kaarten van ESI.

Sorry, ik dacht te lezen dat je een creative kaart hebt. Ik zie dat het opzich een kaart is die wel ok is. Heb je wel de allernieuwste drivers ? En onder welk os draai je ? Ondersteunt fruity dat os wel ?

Heb je toevallig een onboard geluidskaart ? Die willen ook nog wel eens storen. Verder is een lage latency goed mogelijk met deze kaart, maar je processor moet het ook trekken. Wat voor systeem draai je mee ?

ik draai een

P4
2400Mhz
512Mb intern
XP home edition

fruity ondersteunt dit wel ja
en ook de Asio drivers

heb wel een interne geluidskaart inderdaad,

Ergens in Fruity Loops(ik heb zelf alleen ooit een demo gehad) kun je de drivers selecteren. Ga echter eerst eens naar je configuratiescherm van Windows. Je kunt daar naar apparaatbeheer toe. Kijk even waar je onboard geluidskaart staat, en disable deze. (uitschakelen in dit hardwareprofiel). Op die manier schakel je de onboard geluidskaart helemaal uit. Deze zal dan volledig worden genegeerd door jouw programma's. Start vervolgens je laptoppie opnieuw op.

Ga dan naar fruity loops en ga naar zoiets als preferences. Je weet vast zelf wel waar je de drivers kunt selecteren. Kies daar dan voor asio driver.(dus niet de asio multimedia driver, deze maakt nl. gebruik van directx, en is daardoor traag). Stel je samplerate goed in en kijk dan eens wat er gebeurd. Zorg ervoor dat je latency niet al te laag staat. Als je op 24 bit 96 khz werkt is een latency van 1 ms moordend voor je performance. Ga liever voor 5 of 6 ms. Hier merk je niets van, maar het scheelt wel in je performance, waardoor kraakjes etc. hopelijk uitblijven.

Verder moet je asio direct monitoring of in fruity loops, of bij de software van je gluidskaart zelf uitzetten. Anders hoor je 2 singalen door elkaar. 1 signaal met de vertraging en 1 zonder. Dit kan ook voor vreemde effecten zorgen.

Ik moet je heel eerlijk bekennen dat ik op afstand dan ook geen idee heb wat het kan zijn. Het is saai, maar misschien eens een cleane installatie van je XP ?

Tja het kan natuurlijk ook altijd een IRQ probleem zijn, als je USB controller met veel andere drukke apparaten op 1 IRQ zit dan heb je een probleem. Vooral als je computer ACPI geconfigureerd is (en dat is ie standaard meestal), want dan moet je hem van ACPI af halen en dat gaat niet altijd zonder problemen....ben nog ff de M-Audio site aan het doorzoeken....

Back