Gewarpte tracks doen het niet op een andere pc

Ultrafunk

Geregistreerd Leed
Ik heb zojuist een andere pc in gebruik genomen, en heb alle muziek die ik gewarped heb overgezet naar mijn nieuwe pc (inclusief .asd bestanden!).

dus van elk nummer heb ik dus een:

artiest-titel.mp3
artiest-titel.mp3.asd

Live zou dus bij het inladen van de track direct de warp-markers moeten importeren van hoe ik het ooit gewarped heb. Je raad het al... dit gebeurt niet!

Nou heb ik ergens gehoord dat dat niet werkt met mp3's.. alleen bij wav bestanden schijnt dit goed te gaan. Weet iemand hier iets meer over?

De asd'tjes zitten gewoon samen met de mp3's in dezelfde map en hebben dezelfde naam. Hier zit dus alles goed.

hoop dat iemand me kan helpen...

hey vriendje leon. 8o)

weer een reden om gewoon naar cubase over te stappen.

wanneer luister je nou is een keer naar me? :stupid

:biertje:

Welke versie van live heb je eig?

probeer het eens andersom? Een track warpen op je nieuwe pc en die proberen te openen op je oude pc.

Ik heb hetzelfde probleem. Op mijn oude macbook pro tracks gewarpt maar op mijn computer ziet hij de warp punten niet. Of hij lijkt de warp punten correct te plaatsen maar bij het inzoomen kloppen ze niet. Erg vaag

Andersom werkt het wel zoals het hoort!!!
Wanneer ik op mijn nieuwe pc een track warp en ik gooi hem naar mijn laptop dan staat het precies zoals ik het opgeslagen had. Inclusief alle warpmarkers en warpmethode.

Maarja.. probleem is er nog steeds dat mn met 'bloed-zweet-en-tranen-gewarpte' tracks niet goed functioneren op mn nieuwe pc en ze dus opnieuw moet gaan warpen?

Problem Solved!

Het probleem is opgelost na het installeren van (raar maar waar) Apple Quicktime!
Al mijn in het verleden gewarpte tracks doen het weer.

Hoe ben ik erachter gekomen?
Ik kwam erachter dat ik sommige tracks niet in ableton kon slepen. Na wat speurwerk bleek dat quicktime hier iets mee te maken kon hebben. Na de installatie van quicktime kon ik ze wel naar ableton slepen en ook al mijn oude gewarpte tracks doen het weer :D

Back