Behringer BCR 2000 gebruiken bij Alesis Micron

PrayersForRain

Ouwe rot
Hey forummers,

Ik heb nu al een tijdje de Alesis Micron en ben van plan om zo'n Behringer BCR 2000 aan te schaffen om zo de parameters van de Micron te "controllen". Kan je die BCR 2000 gewoon aansluiten via Midi en klaar is kees? Ik heb via Google al een aantal opmerkingen teruggevonden dat die BCR de Micron niet perfect kan "controllen". Iemand ervaringen met de BCR 2000 en de Micron? Greetz,

Pfr.

Thanks JugJug :okdan: Ik heb de BCR 2000 nog niet aangeschaft maar als ik dus goed begrijp kan je de parameters van Micron dus perfect aansturen via de BCR? Nog nooit met controllers gewerkt daarom dat ik de vraag stelde. Greetz,

Pfr.

Mits enkele frustraties is de micron aan te sturen vanuit de bcr :)
Hint: als je met externe software (van de yahoo usergroup) werkt: Blijf Van De Knopresolutie af! Zo was ik ermee aan het experimenteren en ik heb vervolgens de resolutie nooit meer goedgekregen, hetgeen resulteerde in stepping van het filter.

Ik heb het ooit eens met de BCF2000 geprobeerd. Wat een geklooi zeg... Ik heb het nooit lekker werkend gekregen. (nooit met een computer ertussen geprobeerd trouwens)

maar de micron heeft nogal een moeilijke nrpn implementatie, waardoor het niet mogelijk is om het gehele bereik van bepaalde functies onder een knop te krijgen (althans, dat is mij nooit gelukt).

anyway, voor mij is het al weer een paar jaartjes geleden...

Ja klopt. Bidirectionele knoppen moet je in 2 verdelen (bv -100;100 bv envelope development- worden 2 knoppen -100;0 en 0;100)

Daarom sprak ik over klein frustraties :)

Amai, lijkt me precies een hele klus voor die BCR met de Micron te laten werken. Dat van die 2 knoppen... Is daar geen oplossing voor? Ik had iets gevonden via YouTube: . Ik wil echt wel die BCR aanschaffen voor het me makkelijk te maken om de Micron te editten (met 1 knop door het menu gaan is echt wel kut bij de Micron) en ik hoop dat ik het als noob aan de praat ga krijgen. Greetz,

Pfr.

Vandaag de BCR 2000 besteld... Volgende week ontvang ik hem en hoop hem aan de praat te krijgen met de Micron. Fingers crossed!

Pfff, gisteren mijn BCR 2000 ontvangen en de presets van de Alesis Yahoo gedownload. Al duizend keer geprobeerd om deze op de BCR te krijgen maar tevergeefs... Iemand een oplossing? Thanks!

Pfr.

Na bloed, zweet en tranen eindelijk de Micron presets op de BCR 2000 gekregen. Maar... Ik heb de Micron aangesloten op de BCR via midi (midi out A van de BCR naar de midi in van de Micron, midi in van de BCR naar de midi out van de Micron) en er verandert niks bij de Micron. Ik krijg midi in signaal bij de BCR maar midi out zendt hij precies niet uit. Iemand een oplossing???

Back