Behringer X32 vragen

Kun je meerdere van die stageboxen aansluiten op de Wing in een soort van daisy chain? (ik ben echt een noob op dit gebied).
Op SC (StageConnect) kan je 2 van die stageboxen in serie aansluiten, voor in totaal 32 kanalen (16 in en 16 uit, in dit voorbeeld)
Als je nog meer wil, moet je de andere aansluitingen gebruiken.

Qua functionaliteit/prijs zijn de Wings IMHO onverslaanbaar, maar is iets te zeggen over de kwaliteit (bv door mensen die de oer-Wing al een tijdje intensief gebruiken? Hoe stevig zijn de aansluitngen bij regelmatig kabelen. Hoe stevig de faders (ook bij 'ongelukjes').

Hoe kun je op de wing compact als je twee stageconnect boxen in een chain hebt staan op de mixer kiezen welke groep faders je gebruikt? Ik zie wel een knop voor 1-12, 13-24 etc. maar wat als je bijvoorbeeld de tweede stage connect box wilt selecteren onder de faders 49-65? Daar is geen selectiebutton voor op de wing toch? Of doe je dat dan op het touchscreen? Is er ook ergens een volledige handleiding te downloaden ergens? Bij Behringer vind ik alleen een quickstart guide.

Hoe kun je op de wing compact als je twee stageconnect boxen in een chain hebt staan op de mixer kiezen welke groep faders je gebruikt? Ik zie wel een knop voor 1-12, 13-24 etc. maar wat als je bijvoorbeeld de tweede stage connect box wilt selecteren onder de faders 49-65? Daar is geen selectiebutton voor op de wing toch? Of doe je dat dan op het touchscreen? Is er ook ergens een volledige handleiding te downloaden ergens? Bij Behringer vind ik alleen een quickstart guide.
Nee, er is geen volledige handleiding. Maar er staan wel tientallen 'how-to' filmpjes op YT. Deze bijvoorbeeld...

De Wing kan 48 (stereo) kanalen naar USB sturen, en omgekeerd.
Ik vond 48 mono kanalen al veel voor USB2. Stereo maakt er het dubbel aantal kanalen van. Wordt dit beloofd door Behringer in de specs?

Ik vond 48 mono kanalen al veel voor USB2. Stereo maakt er het dubbel aantal kanalen van. Wordt dit beloofd door Behringer in de specs?
Op hun website staat:

Ik ga even uit van 48 kanalen. Dus als je alles in stereo wilt hebben kost elk apparaat 2 kanalen em kun je dus 24 stereo paren aansluiten. Voor mij in ieder geval meer dan genoeg.

Dat is volgens mij het verhaal. 48 stereo lijk mij onwaarschijnlijk namelijk.. Dante doet max 64 mono kanalen en heeft een veel hogere transfer snelheid per seconde dan USB2..

Toch is bij USB2 het theoretisch maximum 480 mbit per seconde. Dus dat is 60 megabyte per seconde. Dus in theorie zou je bij 24 bit 48 khz per kanaal iets minder dan 141 kb aan bandbreedte nodig hebben. Dus stel dat je wel 48 stereo kanalen hebt (wat volgens mij niet zo is) dan heb je 96 x 141 kb = iets meer dan 13 Megabyte per seconde nodig Dus usb2 zou wel toereikend moeten zijn. Maar dat is de theorie. Er is altijd wat overhead etc. Maar dan nog zou USB 2 het wel moeten kunnen lijkt me.

Maar waar staat dan dat het stereo kanalen zijn?
Ik vrees dat je gelijk hebt. Wing kan 48 stereo kanalen aan, en Behringer schrijft voor USB: "Send and receive 48 channels...".
Ik ging er van uit dat het dan 48 stereo kanalen zijn. Maar als ik de video's bekijk, dan blijkt het dat ze in feite "48 inputs and outputs" bedoelen.
Die kunnen overigens wel tegelijkertijd (in EN uit) gebruikt worden.
Door "Channels", "Resources" en "Inputs" door elkaar te gebruiken, zorgt Behringer voor verwarring. (Of ligt het aan mij ... :P ?)

Back