Early hardcore door rookie ;)

xpressurself

Stamgast
Hello,

Ben sinds kort aan het aankutten me fruity loops en ben uiteindelijk hierop gekomen. Heb geprobeerd me aan de regels te houde voor het posten van 'n track maar volges mij is het niet helemaal gelukt, hoop dat dit ook enigszins de goede manier is. :P

Hou zelf erg veel van early rave/hardcore dus heb het in die stijl gemaakt.

Oh ja, voordat iedereen 'n mening klaar heeft liggen, dit is de eerste keer dat ik ooit 'n programma als fruity loops heb aangeraakt.:P

Enjoy!

Attachments

• Hardcore tune2.mp3
    3,2 MB · Bekeken: 104
Ik vind het neit echt oude gabber, ik denk dan aan begin jaren 90, parkzicht jeweetz. En ik moet eerlijk zeggen dat ik dit bijna te snel vind :D Ook lijkt het in het begin wel of je sample en beat niet helemaal samen lopen en het klinkt wel te clean (imho) voor oude gabber.

[ame="http://video.google.com/videoplay?docid=9087668010265056630"]Parkzicht 1992

Oh ja, voordat iedereen 'n mening klaar heeft liggen, dit is de eerste keer dat ik ooit 'n programma als fruity loops heb aangeraakt.:P

Yo dan klinkt het wel ok :mega:

Hmm ja ik snap je punt :) maar het was ook niet de bedoeling om compleet hetzelfde als the good-old-days maken, maar meer het idee 'van' als je snapt wat ik bedoel, anyway thanx voor de reactie!

Voor je eerste keer stuntelen met deze hobby is het zeker niet slecht hoor! :okdan:

Ik hoú van een moeilijk, zenuwachtig, geforceerd drum-loopje waarvan de swing kapot lijkt te zijn en waarbij je echt moeite moet doen om de structuur te vinden en vervolgens het ritme vast te houden, ik zweer het je ik hou er echt van . . . . . . maar dit is toch niet je van het.

Misschien ben ik er muzikaal gezien nog niet aan toe, dat kan best natuurlijk.

Thanx voor je reactie, maar wat is het dan precies wat er niet klopt/goed loopt etc. hoor het echt graag zodat ik wat meer met je/jullie feedback kan.

Wat luister je normaal gesproken voor muziek dan?

maar dit is toch niet je van het.
Mmmwaa....das nog een under statement....

Maarja tis je eerste track dus vooruit dan maar.

Tip 1: Zo te horen gebruik je Fl 8.....op de master FX staat standaard een limiter...zet die uit!
Tip 2: Ga eerst eens door deze tutorials......KliK
Tip 3: Er is ook een fruityloops forum.....KliK Daar zitten erg veel mensen die hardcore, hardhouse e.d. maken.
Tip 4: Vooral door gaan.....
jacques.jpg

Normaal is het 1-2-3-4, alles in de maat of in de flow....

Bij jou gaat de kick bijv
1-2-3-4

en de hi hats gaan:
0,8-1,8-2,8-3,8

en andere geluiden lopen weer net anders.

Denk dat je de loops niet goed geknipt hebt, of je houd gewoon van deze a-funk.

grtz Bruce

1-2-3-4 op elke tel een kick...

onk-onk-onk-onk

De rest van je geluiden lopen ernaast.

Je hats lopen er iets voor, terwijl andere geluiden er weer achter aan lopen.

Luister er zelf nog maar eens naar.

grtzRb

Haha ja zeker, vond zelf ook wel dat er soms iets niet klopte maar dacht dat het aan FL icm met me pc lag op sommige punten, soms sloeg die nl ook letterlijk over. Maar ik vergroot het hele patternscreen gedoe wel in FL zodat ik alles netjes op verhouding kan zetten en luisteren hoe het dan klinkt. Thanx!

Na jullie laatste reacties heb ik 'm nog maar 'ns onder de 'loop' genomen en alles zat inderdaad behoorlijk schots en scheef. Als het goed is staat alles nu netjes op z'n plek, wat vinden jullie?

Attachments

• Hardcore tune3.mp3
    3,2 MB · Bekeken: 100
klinkt al stuk stakkler, maar de claps zit pas lekker in de 2e helft. De 1e helft loopt er net naast nog.
Valt mij op dat die een andere troonhoogte heeft als de claps aan het begin.
Dus, of je hebt een andere sample gebruikt, of je hebt de toonhoogte anders gebruikt in de 2e helft.

Iin ieder geval zou ik de 2e claps houden, die klinkt strakker.

Back