Graphic equalizer, welke?

vinnieq

Lidl
Ik zit te denken om een graphic equalizer te kopen. De filterbank op de Teisco 110F is erg inspirerend en eigenlijk niets anders dan een 10 bands eq. Vooral het gemak waarmee je octaven kunt stapelen en intervallen kunt maken werkt lekker. Ik zat te denken aan de cheap ass dbx 231 stereo 31 bands bak ( http://www.thomann.de/nl/dbx_231.htm ). Het hoeft allemaal niet al te high tech en de banden mogen elkaar best een beetje beinvloeden. Goed idee?

Ik vind het een goed idee.
Dan zou ik alleen niet teveel banden kopen. 31 banden is alleen maar onhandig.
Ik zou 10 of 15 banden nemen.
Dan kan je lekker creatief en snel werken.
31 banden is handig voor het precieze corrigeerwerk.

Ik heb altijd twee Urei 537 EQ's gehad. Mooi spul.
Maar die heb ik verkocht om een 525 terug te kopen (2x 15 banden)

Ik heb 2 man deze mannetjes:

2484134.jpg

10 bandjes. maar :luv:
Was een cadeautje van een collega :)

heb een sansui , redelijk en een tascam peq10 of zo, voor een prikkie tekoop op marktplaats . 2X10 banden, erg lekker

Ik heb een cheap ass Technics SH 8045 met 2x 15 bands.....heb m zelf 19" proof gemaakt met twee rack oren... heb m gratis gehad en werkt okee.....*D

Ja dat wou ik ook zeggen...die dingen zijn toch best bijzonder:)

Ja als je er dingen over opzoekt is iedereen er laaiend over (en terecht), alleen zijn deze ook nog gemod door mijn collega en zitten ze in mijn 19 inch rek en delen ze 1 spanningssnoer :)

ART HD-15 > 2*15 banden laag af en volume per kanaal.
Klinkt ook nog eens behoorlijk. Meer banden is niet voor iedere situatie noodzakelijk zeg maar.

De boss GE-21 is ook wel de moeite waard. Heb de mijne voor 10 euro bij de kringloop gekocht. Maar op central harmony zijn ze erg te spreken over dat ding.

Back