benjaminb
Stamgast
Hi,
ik ben sinds kort in het bezit van een tascam us122 en wat soft synths van arturia (cs80 v).
Nu ik had als default value de tascam op allerlaagste latency gezet in zijn configpanel.
Maar als ik dan snel speel op mijn midi keyboard (akai mpk49 ook via usb).
dan krijg ik de klassieke pop/clicks en soms zelfs distortion als ik teveel noten tegelijk speel en snel.
Als ik de latency van de tascam op normal zet is het beter maar niet opgelost.
mijn pc specs :
- raptor sata 10K rpm HD 147gb
- 3GHz dual core intel
- 2G Ram DDR3
Ik het net een usb powered hub besteld omdat momenteel alles op mijn mobo is aangesloten van usb en ik denk dat dit er misschien iets mee te maken kan hebben... heb zo'n Dr Bott T7 powered hub besteld, leken me super voor muzikanten :-).
alvast bedankt voor jullie raad
ik ben sinds kort in het bezit van een tascam us122 en wat soft synths van arturia (cs80 v).
Nu ik had als default value de tascam op allerlaagste latency gezet in zijn configpanel.
Maar als ik dan snel speel op mijn midi keyboard (akai mpk49 ook via usb).
dan krijg ik de klassieke pop/clicks en soms zelfs distortion als ik teveel noten tegelijk speel en snel.
Als ik de latency van de tascam op normal zet is het beter maar niet opgelost.
mijn pc specs :
- raptor sata 10K rpm HD 147gb
- 3GHz dual core intel
- 2G Ram DDR3
Ik het net een usb powered hub besteld omdat momenteel alles op mijn mobo is aangesloten van usb en ik denk dat dit er misschien iets mee te maken kan hebben... heb zo'n Dr Bott T7 powered hub besteld, leken me super voor muzikanten :-).
alvast bedankt voor jullie raad