mini midi controller

Pojo_del_Klojo

Ouwe rot
Ik ben op zoek naar een mini midi controller voor bij de notebook/ kleine eurorack in het veld. Voor als ik buiten in de tuin/bos/ polder of op een terras speel. Dit alles gaat dan mee of op de rug (geen eurorack dan) of op de Fiets.

-Extra's zoals pads zijn niet nodig.
-25 toetsen
-niet veel groter dan een mijn notebook (365 x 245 mm)
-midi uit (naast usb midi) zou fijn zijn (anders een midi hub voor usb -> midi in eurorack?)

IK zag al bij AlliXperss wat voordelige midi controllers maar ook de Korg microkey 25.

Iemand nog een aanbeveling, idee?

Ik ben erg te spreken over de Novation Launchkey Mini 25
Is klein en licht. 25 toetsen en een trs-midi out (en usb midi)
Werkt via powerbank.

Als je redelijk spelende toetsen wil dan is het kleine spul van Arturia een goede keuze zoals een microlab, die is voordelig en klein maar als je eurorack wil aansturen en eentje met midiout naast usb wilt dan is de keystep 32 of een minilab 3 beter.
Als de toetsen je niets uitmaken kies dan gewoon het goedkoopste midikeyboard met midi out.
Wil je echt klein om mee te nemen kies dan een Korg Nanokey Fold, die vouw je in tweëen op en heeft ook een 3.5 mm midi out adapter, snoertje krijg je erbij, die is perfekt als je er mee naar buiten wilt.
Voeding moet je even kijken of er ook powerbanks voor zijn op usb c want zoals de meeste keyboards wordt ie gevoed door je laptop.

Laatst gewijzigd:
als je het niet erg vind pads ipv keys te gebruiken kan ik de novation circuit aanraden echt top voor onderweg

-3-4u batterij ingebouwt dus geen powerbank nodig
-2midi out+usb out
-compacte vorm die bij je laptop past en geen risico op zand tussen je toetsen gezien die geen toetsen heeft
-ook leuk stand alone met een headset door de ingebouwde synth/sample tracks

Back