detune/unison plugins?

dat zou je kunnen proberen lijkt me....spelen met modulatie diepte en lfo rate's

Dan moet ik toch een plugin hebben om een osc te gebruiken?

Even uitleg:

In Pro-53 heb je de volgende structuur:

Code:
osc 1 ->-+
         +->- filter ->- versterker
osc 2 ->-+

In een sampler ziet 'ie er zo uit:

Code:
osc 1 ->-+
         +->- filter ->- versterker
osc 2 ->-+

alleen speelt de sampler in plaats van wat een oscillator doet gewoon de sample af. Weinig verschil dus.

mischien blijft er maar 1 optie over?
gewoon de instrumenten gebruiken.. en niet de samples

Als je samples die je wilt gebruiken gewone zaagtanden of blokgolven zijn schiet het natuurlijk niet op - dan kun je inderdaad beter gelijk het instrument zelf gebruiken, dat werkt ook gelijk sneller.

Post anders eens de sample waar je detune op wil hebben?

een vst plugin kan toch ook gewoon latency introduceren... daarom hebben ze latency compensation bedacht. of bedoel je kwa sound?

ik vraag me dus zelf af of en hoe ze het fase probleem hebben opgelost als je 2 dezelfde samples net ietsje detuned. (een unison viool proberen te maken met maar 1 sample bv. dat klinkt best nep) (kortom, gelijk ff testen :) )

een vst plugin kan toch ook gewoon latency introduceren... daarom hebben ze latency compensation bedacht. of bedoel je kwa sound?
qua sound...

ik vraag me dus zelf af of en hoe ze het fase probleem hebben opgelost als je 2 dezelfde samples net ietsje detuned. (een unison viool proberen te maken met maar 1 sample bv. dat klinkt best nep) (kortom, gelijk ff testen :) )
het is helemaal niet van belang om fase recht te trekken, bij ontstemde voices hoor je dat toch niet meer...

jawel hoor... pak maar eens 1 viool samples die je ietsje detuned... en pak dan 2 verschillende viool samples die je ietsje detuned... daar zit een weereld van verschil in. de eerste klinkt veel dunner...

als je 2 samples (die eigenlijk dezelfde sample zijn dus) ietsje detuned krijg je nl een soot flanger over het begin, tot hij ver genoeg uitgelopen is...

maar ze hebben het best goed opgelost.. ik heb m net getest.. in feite is het gewoon een hele snelle chorus. 20 stemmen die allemaal met een LFO heel snel heel en weer gaan. doordat het er zo veel zijn klinkt het best goed

als je 2 samples ietsje detuned krijg je nl een soot flanger over het begin, tot hij ver genoeg uitgelopen is...
bij samples idd... maar die starten ook allemaal op hetzelfde moment...
bij zo'n voice duplicator heeft het dus een tikkeltje tijd nodig voordat het hoorbaar is...

ja, tenzijn je dus de voice die je vertraagd ook een delay geeft (de dry zeg maar)... dat kan met vst plugins he...

want elke plugin geeft een soort waarde af hoeveel de delay is, dan worden uiteindelijk alle sporen gelijk getrokken met het spoor dat het meeste delay heeft. dat is latency compensation.

ik weet verder niet of ze dat hier ook gedaan hebben... je hoort wel wat fase dingetjes, maar eigenlijk verbazingwekkend weinig. da's wel ok

juist!! die manifold ,dat is hem
bedankt J dieks..
en de rest ook uiteraard..
dit was wel "precies" wat ik zocht haha

thanks again mate(s)

Back