[djmixes] DoorDenDerenDanMaar

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Nee er is gewoon een verschil in echte dj's die met platen draaien en wannabe sukkels die alles gebeatlinked en gehyperlinked met de goede bpm en cue point dj's.....hoe zou jij het vinden als je al meer dan zoveel jaar bezig bent, dure platen aanschaft en dan komt er een gassie met een laptop die je gratis bij een pakje boter krijgt met een illegale versie van :r bleton met gejatte en geknipte en AFGEMIXTE EN GEMASTERDE beats van andere artiesten die een gods vermogen hebben uit gegeven aan licensie, apparatuur, studio tijd etcetc......dat bedoelen we en daar hebben we een hekel aan......nu kan elke d^$#l zichzelf dj noemen.....er zijn nu zelfs dj's die met de laptop draaien en dan echt en alleen een mp3 naar een kanaal slepen op start drukken op een gegeven moment en dan dj zijn....ga weg en ^%$#^% op!!!

ZO VERVUIL JE DUS EEN SCENE!!!

Dender doe nou niet zo bekrompen man... steek energie in je eigen talenten.

Ben je bang dat die mp3 mixers beter zijn dan jij? Als dat zo is kan je daar niets aan veranderen. Of je nu met vinyl draait of mp3. Anders zou je niet zo staan te kankeren imho. Talent komt automatisch boven drijven, daar kan je niets aan veranderen.

Heb verschillende VST's illegaal gedownload...

waar de dude in kwestie effe lekker stond te vertellen dat ie alles illegaal gedownload had.

:confused::confused::confused:

En waar zit dan t verschil?
Da's meten met twee maten dude,..
Vertel mij maar dat je al je muziek braaf koopt en al je films in de videotheek huurt. En daarna gezellig naar de politie om jezelf aan te geven voor die illegale vst's.

En zowiezo,. Ook voor de rest van de fatsoensrakkers die hun roeping als sherrif hebben gemist.
Ga wat zinnigs doen met je leven.
Wel lekker films en mp3's downen (op veelal illegale windows bakken) maar muziek software is dan wel weer illegaal.

Rare shiz,..

Ik zeg,.. De echte criminelen vind je op de verpakkingen in de supermarkt en de drogist,.. en dat zijn de bizniz executives,.. politici,. pharmaceutici,. en noem maar op,..
Niet die ene gast met z'n gekraakte ableton die een workshopje geeft.

Heeft allemaal een verdacht hoog NSB gehalte als je mij vraagt.

en dan komt er een gassie met een laptop die je gratis bij een pakje boter krijgt met een illegale versie van :r bleton met gejatte en geknipte en AFGEMIXTE EN GEMASTERDE beats van andere artiesten die een gods vermogen hebben uit gegeven aan licensie, apparatuur, studio tijd etcetc......

Bespeur ik daar enige frustratie? Al die jaren hard werk,.
En zo is t circeltje weer rond,..

Ik kan me nog herinneren dat drummers zo dachten over drumcomputers,.
Conservatorium pianisten over sequencers,..

En voor die tijd,.. ouwe oma's over breimachines,. :D

Het gaat er om dat mensen geld verdienen met gestolen spul... alles wat ik illegaal binnen heb gehaald, gebruik ik alleen voor mezelf. En nog mooier, bijna alle mp3's die ik heb heb ik ook op vinyl. Maar ik had geen zin om alles om te zetten. Maar inderdaad, dit gaat weer helemaal de verkeerde kant op. MIXEN POSTEN DAN!!!!!!!!!!!

En het heeft allemaal weinig met ego te maken. Maar meer met ontevredenheid over sommige dingen... ik kan er ook nix aan doen dat de rest van m'n leven zo goed is dat ik me druk ga maken over zulke dingen ;-P

d'r zjin een hoop software fabrikanten die 't helemaal niet zo erg vinden als je met illegaal gedownloade software thuis aanrommelt. Autodesk vindt 't zelfs erg ok...
Dan gaan mensen op hun werk erom zeuren en wordt 't gekocht.

De insteek is dat je waar je geld mee verdient ook voor betaalt.

Dender doe nou niet zo bekrompen man... steek energie in je eigen talenten.

Ben je bang dat die mp3 mixers beter zijn dan jij? Als dat zo is kan je daar niets aan veranderen. Of je nu met vinyl draait of mp3. Anders zou je niet zo staan te kankeren imho. Talent komt automatisch boven drijven, daar kan je niets aan veranderen.

Hmmm je geeft maar half antwoord op wat ik geschreven hebt hoor.....

en mp3 mixers hebben een kabeltje lopen aan de achterzijde om de bpm's te matchen....hoehoe moeilijk hoor. :r

@ Divinio

Als jij het allemaal zo goed weet post dan eens een mix? Of kan je niet mixen?
Beste stuurlui..... etcetc

Nee er is gewoon een verschil in echte dj's die met platen draaien en wannabe sukkels die alles gebeatlinked en gehyperlinked met de goede bpm en cue point dj's.....hoe zou jij het vinden als je al meer dan zoveel jaar bezig bent, dure platen aanschaft en dan komt er een gassie met een laptop die je gratis bij een pakje boter krijgt met een illegale versie van :r bleton met gejatte en geknipte en AFGEMIXTE EN GEMASTERDE beats van andere artiesten die een gods vermogen hebben uit gegeven aan licensie, apparatuur, studio tijd etcetc......dat bedoelen we en daar hebben we een hekel aan......nu kan elke d^$#l zichzelf dj noemen.....er zijn nu zelfs dj's die met de laptop draaien en dan echt en alleen een mp3 naar een kanaal slepen op start drukken op een gegeven moment en dan dj zijn....ga weg en ^%$#^% op!!!

ZO VERVUIL JE DUS EEN SCENE!!!

Koop al jaren platen en al mijn muziek die ik draai met ableton is legaal.

En beatmatchen kan ook iedereen.

Ik mix al meer dan 15 jaar met platen en voor mp3's voel ik me ook niet te beroerd.

ben ik dan plots iemand als jij mijn mixtalenten mag beoordelen? 8o) wat lach ik met zo een domme uitspraken zeg. ben jij de mix-paus of zo?

wat doet het materiaal er toch toe. net zoals met producen.

draai jezelf een toeter en ga even chillen man

ik heb menige (grote) deejay een set weten te verprutsen met vinyl hoor. en toen was er nog geen sprake van laptops.

Dender, ik mix tegenwoordig met een vestax vci-300 maar ik zweer je dat ik nooit op de beatmatch knop druk. maar jij bent absoluut de :kroon: ik heb geen ambitie om beter te zijn dan jij

ik mis de vinyl echt wel maar ik ga mee met de technologie

Blablabla ik blow niet.....:gaap:

en dat ik nu de mix paus ben maak jij ervan.....ik en niet alleen ik trouwens geven gewoon aan dat mixen met je laptop gewoon geen mixen is.....dus :doei:

ik vond de vergelijking van mario010 wel mooi...

pianisten die tegen sequencers waren, oma's tegen breimachines... want zo is het ook.
uiteindelijk trekt de vinyl mix-purist natuurlijk aan het kortste eind in deze discussie..

het is het beschermen van de eigen schijnveiligheid, de angst voor verandering.. dan kan je maar het beste afgeven op alles wat nieuw en anders is.

Volgens mij heeft het ook te maken met http://nl.wikipedia.org/wiki/Cognitieve_dissonantie maar dat weet ik niet helemaal zeker hehe

Mix met platen en ableton. Zijn twee verschillende dingen.

wellll
is hand werk met egte analoge gevoelieg machienes

of een cristal clear quartsize timetable ...ableton ...ding

ik mix ook met platen, maar mij boeit het niet hoe anderen het doen.
Als iemand met minder legaal spul wil werken en daar ook nog eens geld mee verdienen dan dan moet diegene dat lekker zelf weten.
En als iemand in bijv. ableton een hele vette mix kan bouwen dan moet hij/zij dat vooral doen.

Zolang ik ergens naar een party ga, en het klinkt vet dan is het voor mij prima

Ok dus een mix MOET met draaitafels en mixer gemaakt worden anders is het dus braak kots nep.

Je kunt met ableton meer diepte brengen in een mix doordat je meer dan 2 of 3 tracks door elkaar kan mixen met veel extremere mogelijkheden dan alleen bass / mid / treble eq.

Een mix maken met ableton zie ik meer zoals bijvoorbeeld Ben Liebrand zn grandmixen maakte studio pics
Al die studio equipment vind je tegenwoordig in ableton en plugins.
Ik vind het appels met peren vergelijken.

-C-

Ach joh,.
In de jaren 80 speelde ik alles live met een hele band als support,..
Vanaf 1992 deed ik m'n eerste livesets met alles analoog,..
Nam ik 300 kilo analoge gear mee in twee ontilbare kisten op wielen.
Toen kocht ik kleinere gear,.. met meer functies,..100 kilo nog maar,.
Daarna kwam de groefgear,.. 25 kilo,..
Nu weegt mn liveset max 10 kilo,.
De sound is er niet minder op geworden,. de mogelijkheden meer,..
en de gear lichter.

Ik wordt steeds blijer,.. :okdan:

Lekker boeiend of die anderhalve synthnerd op een party het niks vindt dat ik mn set met laptop, controllers en digitale groovegear doe.
Als er maar gedanst, geschreeuwd, geklapt, gestampt, gefloten en genoten wordt!

Maw,. als ik dj was zei ik,. Fuck die rugbrekende bakken met vinyl!,..en kwam ik met twee piepkleine mp3 players en een minuscuul mixertje dat in een lucifersdoosje past! :D

Ach ja, het is toch nooit goed... of het deugt niet.

MP3-jay's, die had ik nog niet eerder gezien, geloof ik... Wat een onzin-term. We hadden toch ook geen Compact-Disc Jockey's?

Overigens vind ik persoonlijk dat hele DJ-en zwaar overtrokken. Heb begin jaren '90 veel in de Amsterdamse clubs gedraaid, gewoon met platen. Elke week naar Boudisque, Black Beat, Rhythm Import etc... Al na twee jaar ging het me vervelen. En laatst was ik op Convertible met zogenaamd de betere DJ's van dit moment. Tja, sorry, maar de platenkeuze was over het algemeen saai en eentonig, en de zogenaamde "show" eromheen vond ik ook uitermate knullig. Nee... En die wereldberoemde DJ's die als miniscule persoontjes op een gigantisch podium staan, waar je een heel symfonieorkest kwijt kan, dat ziet er toch niet uit? En dan al die grouppies die met hun armen naar de DJ zwaaien als ie een andere plaat op zet...

Maar ik misgun niemand z'n lol. Dus ze doen maar lekker. :)

'k Ga liever naar een concert (met muzikanten.) Maar ook iets met laptops kan prima zijn. The Black Dog kwam vorig jaar ook alleen met twee laptops met Ableton. Toch was het die avond een feestje.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back