Juno 106 (neee niet alweer): unison mode

wesko

Artificial sounds R real
Wist ik veel. Druk per ongeluk twee knopjes tegelijk in: blijkt die 106 bijna de tent uit te stuiteren... unison geluid!

Als de Pulse nog vetter is, is de Pulse cool. maar 106 doet errug leuk mee. Tjeezzz. met andere woorden: wat ben ik dom.

Ja joh. Een hulpvaardige DSF-er was bij me thuis en zat te pielen. Hij heeft een flinke "houten" (bonk) bas gemaakt. Die WAS al vet..

En nu ligt de dakkapel in de tuin.

Origineel geplaatst door wesko
Een hulpvaardige DSF-er was bij me thuis en zat te pielen. Hij heeft een flinke "houten" (bonk) bas gemaakt. Die WAS al vet..

En wie mag die synthguru wezen, als ik vragen mag? :)

Datteh, is "><i Leipste Moderator!". Hij kwam effe 32 MB langsbrengen voor de S2000 en zat lekker te prutsen terwijl ik een Jarre CD opzette :)

Enne... zwart-wit TV-tje? Die video is in kleur hoor :)

De Juno score is nu al:
- vet
- stoer

Oftewel: vet stoer. Ik las van de week dat William Orbit er flink gebruik van heeft gemaakt voor "A ray of light". Nog niet eens geluisterd of ik hem herkende. Ga ik zeker wel doen. Madonna kan immers inmiddels WEL zingen.

En ik heb niet eens een juno :)

Maar nog vetter, hehehe. Das vet !

Als we toch over en weer slijmen:
Wesko speelde een stukje Jarre op zijn Eminent met een small stone phaser... WOW, wat kan de man spelen ! PET (nee niet petje) af!

En tja, die pulse... ik ben nog maar net begonnen dat ding te ontdekken. Mijn hemel... Harder dan ik hebben kan! (Blof anyone?)

En dat unison klinkt wel stoer Wesko!

Binnenkort van mij een trackje met wat Pulse action en wat K-Station (die kan je ook HEEL ver krijgen :duivels: :duivels: )

Go Juno!

goed, dan hier nog een kleine tip:

datzelfde truukje wat je met de poly mode knoppen kan uithalen kan dus ook met de chorus knoppen, alleen is het hier wat lastiger. je moet het een paar keer proberen, maar op een gegeven moment branden beide chorus knoppen. nu zul je merken dat het geluid nog verder aangedikt wordt dan normaal...

ik moet zeggen dat ik de unison mode van de juno zelden gebruik omdat ik 'm dan wel heeeeeeeel erg over de top vindt gaan... maar het is inderdaad lekker ja...

Origineel geplaatst door wesko
Ik las van de week dat William Orbit er flink gebruik van heeft gemaakt voor "A ray of light". Nog niet eens geluisterd of ik hem herkende. Ga ik zeker wel doen. Madonna kan immers inmiddels WEL zingen.

nogal ja... het is zo ongeveer de enige synth op dat hele album :W

Idd, ik kwam er ook pas achter. Ik las een stuk in de interface wat ging over de juno 106.

Het geluid klinkt in unison wel erg heftig, maar het is nogal aan wat variatie onderheving. Vaak vindt ik het ook lastig om zo'n 'vol' geluid toe te passen in een track omdat het alle andere partijen weg drukt.

Origineel geplaatst door bob303vs909
Blij dat ik mijn juno de deur uit heb gedaan....die geluids chips zijn zo instabiel als een loops hondje....

Nou ja instabiel, bij mij doen 5 van de 6 het :) Is overheen te komen. Poly II is OK.

Er staan trouwens 3x Juno 106 in de Interface van jan/feb. En de truc met unison heb ik inderdaad ook daaruit. Stom hoor, dat je dat niet eerder probeert.

Trouwen, Leo, de Waldorf micro-Q is ook niet te versmaden.

Origineel geplaatst door BananaWorld
Idd, ik kwam er ook pas achter. Ik las een stuk in de interface wat ging over de juno 106.

Het geluid klinkt in unison wel erg heftig, maar het is nogal aan wat variatie onderheving. Vaak vindt ik het ook lastig om zo'n 'vol' geluid toe te passen in een track omdat het alle andere partijen weg drukt.

Juist bij alleen bas plus drum gaat het heeeel erg goed, maar in een drukke track absoluut niet nee. Het is meer een blikvanger... Maar retevet. Kang kang kang kang... of onk onk onk onk ehh of zo.

Ja joh, een hij's geel. Dat is wel lollig.

Blauwe LED's doen het niet zo heel goed (hij is dus al open geweest) want die hebben een tikje meer stroom nodig; de Q geeft maar een paar mA.

Er zit van binnen trouwens bijna niks, ik schat voor 50E aan ijzer en 100E HOOGSTENS aan electronica (da's m'n vak). Dus die Wallies verdienen er aardig aan. Ik heb mijn management eropo gewzen dat dit soort dingen erg hot kunnen zijn... maar ja, het moest meer innoverend... ppfffff nee ik zie er niet snel Java op draaien.

Maar. Leuke bak inderdaad... de NS10 houden zich redelijk onder deze zware omstandigheden. Jij had een pulse he?

Back