[electro/dance] Nieuwe track - help wanted ;)

spookkoops

Gemeneraadslid
Heya,

Ben al een tijdje bezig met een track waarvan ik de basis zelf wel lekker vind....maar ik kom er niet echt verder mee. Momenteel heb ik een tweede partij gevraagd voor vocals dus dat kan wellicht voor inspiratie zorgen :). De lead vind ikzelf qua sound lekker maar kan misschien wat spannender en expressiever. Oorspronkelijk had ik er nog een padsound onder maar na veel wikken en wegen heb ik die er weer uitgegooid. M.a.w. ben ik even de richting kwijt.......

Als iemand anders me een zetje kan geven in de goede richting zou dat mooi wezen :)

Alles gemaakt IN FL, met NI MAssive, CS-80V, PRO-53, handjevol samples voor de rhytms en een scheutje Izotope Trash en Yamaha Final Master voor de finishing touch. Qua afmixen ben ik (nog) geen ster ;)

Alvast bedankt :)

P.S: let niet op de titel, is maar een werktitel :)

Attachments

• Remon-pissing_in_the_wind16_electro.mp3
    7,3 MB · Bekeken: 81
Laatst gewijzigd:
Hmm, rectificatie van mijn kant: als stijl heb ik electro aangegeven. Er zitten wel enkele electro-invloeden in maar onder die noemer valt het toch echt niet te scharen........

De lead is qua sfeertje best leuk, maar als lead is het een beetje saai. Ik zou er nog iets instoppen wat tegen die 16en arpeggio ingaat, een bassline (en dan misschien een highpass over de arpeggio, maar dat ligt aan het geluid) of iets in het mid, misschien een arpeggio die er tegenin gaat ofzo, misschien polyritmisch in triolen (sorry, kan het niet echt uitleggen). Dan zet je toch het sfeertje neer wat je wilt met die lead, maar wordt het ietsje spannender, en als klap op de vuurpijl ook nog meer electro-achtiger :P
Verder zou ik de hihats eerder mee laten lopen of er wat percussie bij mixen in het begin, het is nu wel heel lang erg basic.
Qua mix zijn de hardste hihats misschien iets te hard, en de lead mag wel ietsje naar voren. Misschien kick iets zachter maar dat is smaak (of iets minder compressen).

Het geheel doet me trouwens heel erg denken aan , komt door die arpeggio.

:D

Ten eerste bedankt voor het luisteren :). ik zal idd eens kijken of ik meer percussie erin kwijt kan en meer variaties. In eerdere versies had ik woodblocks en rimshots erbij maar dat werd me toch weer iest te oldschool ;), toch maar weer eens bekijken want de inleiding van de track is idd niet spannend genoeg. Een contra-lead (of hoe je het ook noemt) zal ook kunnen werken voor de broodnodige variatie.....triolen: een term die ik eerder gehoord heb maar ik als niet-geschoolde zolderklooier dan maar moet bestuderen want ik heb geen idee wat dat is (shame on me :s).....

dank je voor de constructieve kritiek :)

Back