Boss DR-110 modden

Paarse draadjes links zijn 8 trigger outputs, te verbinden met het voiceboard. oranje en paars rechts zijn de trigger inputs en de aarde aan de inputs.

Zou ik de weerstanden verkeerdom erin hebben gesoldeerd? ik bedoel 1 k waar het 100k moet zijn en vice versa, niet ondersteboven of zo.

Attachments

• IMAG0060.jpg
    IMAG0060.jpg
    129,9 KB · Bekeken: 88
Nou het is iig wat toch? Ben benieuwd of het je gaat lukken.....

Vandaag -eindelijk- aan het modden geslagen van mn dr-110. Hij is 5(!) jaar geleden gemidified door d-tronics. eerlijk gezegd blijft de midi-kit nogsteeds een beetje flakey.

maargoed..vandaag de hats gedaan volgens deze aanwijzingen:

http://www.vidiotsquad.com/?page_id=113

Het enige is dat ik dus niet de weerstanden vervang maar parallel pots erover soldeer. Ik heb begrepen dat dit eigenlijk niet ideaal is, maar dat ik waarschijnlijk niks kapot ga maken. waar of niet? Ik hoopte namelijk dat het mogelijk zou zijn om simpelweg schakelaars tussen de pots te plaatsen om de mods uit te kunnen zetten.

verder de individual outs..In deze thread staat een plaatje van mogelijke punten voor de outs. Een paar replies later word gezegd dat de OH,CH en CY het beste 1 output kunnen krijgen.

http://electro-music.com/forum/topic-35810.html

hier een gruizige nikszeggende telefoon snap van mn werk totnutoe:

Attachments

• dr-110_mod.jpg
    dr-110_mod.jpg
    138,4 KB · Bekeken: 89
Ik heb de ultieme mod voor de DR110 bedacht.

Voor het triggeren van de voices is een schade-vrije mod die slechts 2 extra IC's kost en een printje van D-Tronics.

Ik zal binnenkort dit circuit laten zien op o.a. youtube, ik heb het idee getest en het werkt zonder te "fucken" in je originele circuits...

Paarse draadjes links zijn 8 trigger outputs, te verbinden met het voiceboard. oranje en paars rechts zijn de trigger inputs en de aarde aan de inputs.

Zou ik de weerstanden verkeerdom erin hebben gesoldeerd? ik bedoel 1 k waar het 100k moet zijn en vice versa, niet ondersteboven of zo.

kan natuurlijk ook PB'en maar misschien dat de info (die hierop volgt, want dit is niet echt info) nog ooit van pas komt voor een ander, dus...

@cult45 (of een ander): Zijn die mods nog gelukt, welke zijn bruikbaar en welke zijn niet zo interessant?

Midi heb ik niet nodig, ik maak die halve snelheid dinsync wel, dat is gemakkelijker, had ik met mijn korg drummert ook weinig last van. Die BD mod knalt er op los zeg (met een condensator i.p.v. een pot want die heb ik niet liggen), leuk beestje trouwens heb hem vandaag binnen. Wel erg weinig ruimte dat is KUT omdat ik altijd superlelijke breakout boxjes maak.

By the way, die weerstanden moet je waarschijnlijk wel vervangen dus niet er nog extra overheen... Toch?

die van mij legt er nog zo bij. de clap mod heb ik eraf gehaald. Hij heeft al een hele mooie clap en de mod vernaggeld hem alleen maar.

Ja daarom vroeg ik het ook, niet alle mods zijn altijd even gewenst. Ik heb de tune mod voor de clap gisteravond uitgeprobeerd met een pot (ook over de weerstand heen) en op zich is die wel bruikbaar. Alleen met de weerstandwaarde (van de pot) die op de site staan, word de clap al hoger getuned als de pot helemaal dichtgedraaid is. Dat is wel erg jammerm, misschien als de weerstand ertussenuit is. Ik ga rustig aan verder kijken.

Back