Op zoek naar een preamp / DI box?

Joepsz

Nieuwkomer
Beste synthgeeks,

Ik heb momenteel een M-Audiophile 2496 geluidskaart met MIDI, RCA en S PDIF ingangen / uitgangen. Prima ding, maar ik kan mijn XLR microfoon of mijn gitaar er niet op aansluiten. Ik ben dus op zoek naar een XLR (phantom powered als het ff kan) preamp, en een 6,5mm preamp in één kastje die ik weer naar mn spdif / rca inputs kan gooien.

XLR in, 6.5mm in. En natuurlijk mogelijkheid om voor te versterken. Veel meer inputs zijn er niet nodig. Het hoef allemaal niet het duurste van het duurste te zijn, zolang er maar een redelijke ruisloze D/A converter in zit. Mijn huidige mixertje (goedkoop JVD ding waar ik alles wel in kan gooien) ruist net die paar dB te veel.

Advies?

is het niet handiger om naar een DI ansich te kijken, je zoekt nu 2 dingen, een a/d conv. en een DI. Maak je het jezelf m.i. moeilijk een duur mee!

Die DI kan je dan op de inputs van je 2496 zetten

is het niet handiger om naar een DI ansich te kijken, je zoekt nu 2 dingen, een a/d conv. en een DI. Maak je het jezelf m.i. moeilijk een duur mee!

Een DI met XLR in? Dat is nieuw voor mij..

Ik zoek niet zozeer naar 2 dingen, ik zoek naar een handige totaaloplossing. Hoe kan ik zowel mijn mic als mijn gitaar op een kistje aansluiten en dit op de input van mijn geluidskaart stoppen?

Mijn huidige mixer ruist (onprofessioneel JVC dinges)

EDIT:

OF misschien is het beter om een complete externe geluidskaart aan te schaffen, die ik in de toekomst ook op mijn laptop kan aansluiten.. Wat is wijsheid?

Een DI of preamp met digitale outputs binnen een acceptabel budget (<250 euro) kan ik me zo niet voor de geest halen. Een preamp of DI aansluiten op de RCA inputs van je Audiophile is ook zonde van de conversie kwaliteit; ik zou inderdaad gaan voor een externe geluidskaart (USB of firewire), onder de 250 euro kun je degelijke modellen vinden met een paar inputs en mic preamps. Denk aan merken als M-Audio, Presonus, Echo Audio, Edirol, ESI.

Indd. Koop een Presonus Firebox!
2x XLRinput
2x Jackinput.
6 outputs.
S/PDIF in en out.
En MIDI in en out

Bedankt voor de nuttige reacties :)
Die firebox ziet er mooi uit, maar die jackinputs zijn LINE en volgens mij is dat niet compatibel met onversterkt out-of-the-box gitaarsignaal.
EDIT: Na wat googlen kom ik tot de conclusie dat je een 6,5mm -> XLR nodig hebt voor gitaar. Maar dan werkt het dus wel.
Ik denk dat ik deze ga halen, bedankt voor het advies!

Die firebox ziet er mooi uit, maar die jackinputs zijn LINE en volgens mij is dat niet compatibel met onversterkt out-of-the-box gitaarsignaal.
EDIT: Na wat googlen kom ik tot de conclusie dat je een 6,5mm -> XLR nodig hebt voor gitaar. Maar dan werkt het dus wel.

De mic/instruments inputs aan de voorkant zijn gecombineerde XLR-Jack inputs (XLR en jack in-één), verloop heb je dus niet nodig, je kunt je gitaar direct inpluggen. Download en lees voordat je overgaat tot koop de manual eens door, dan wordt je al een hoop wijzer.

Ik heb de Firebox zelf. Gebruik de 2 jackingangen voor m'n synth/piano/mixertje. En gebruik de XLR/Jack combi ingangen aan de voorkant voor mics en instrumenten. Heb er genoeg basgitaar, semi-akoestische en electrische gitaar (allen via jackkabel direct de Firebox in) mee opgenomen. Werkt prima! En je kunt de gain van die twee ingangen ook nog zelf regelen.
Denk dat het prima is wat je zoekt! Alleen wel FireWire aansluiting, weet niet of je dat hebt.

Back