Raar JOMOX XBASE-999 probleem

Johndoe11

Gedeactiveerd account
Ik krijg een rare spike als ik kicks opneem van de JOMOX-999 en die spikes gooien m'n mix bijhoorlijk in de war.
Ik heb op dezelfde input nu verschillende presetkicks van de jomox opgenomen en ze hebben allemaal een spike zoals in de wave in de attachment. wanneer ik op deze poort een kick uit m;'n machinedrum doe heb ik deze spike niet. iemand enig idee wat dit kan zijn? heb al diverse ingangsvolumes geprobeerd, maar krijg hem niet weg, de kick is verder niet processed Is dit een feature of een defect? onmogelijk om met deze kick te mixen.

Was niet naar bedoeld hoor, sorry als dat zo overkwam.
wist even niet hoe ik het beter moest omschrijven. Maar om te zien wat ik bedoel moet je i.d.d. even de file openen in een wave editor. dan zie je dat de attack van de kick een rare spike heeft. je hoort hem niet zo zeer, maar hij verstoort wel de mix met zo'n 6db en het ziet er gewoon niet gezond uit.

Heb inmiddels al een mail gestuurd naar JONOX kijken waar hij mee terugkomt

Ik weet wel zeker dat het uit de JOMOX komt, heb kabels en inputs gewisseld, probleem blijft. wanneer ik dezelfde kabel en input gebruik met m'n Machinedrum, dan heb ik een "normale" kick. Het is dus ZEKER de JOMOX, de vraag ik hoe het komt en hoe ik het oplos. Was me nog nooit eerder opgevallen, maar door de squash in de wavefiles in het distressor topic ben ik die transients gaan onderzoeken en nu kom ik dus hierop uit. De JOMOX kick heeft een rare spike/transient op IEDERE preset die ik niet weg krijg.

Hoor je hem ook of zie je hem alleen? Als je hem alleen ziet zou ik me er niet zo druk om maken :)

Hoor je hem ook of zie je hem alleen? Als je hem alleen ziet zou ik me er niet zo druk om maken :)

Je ziet hem alleen, maar het signaalpad "ziet" hem ook, dus compressors kicken te vroeg in, dynamiek is weg na limiting etc etc.. kick moet gewoon schoon zijn (zoals aan de onderkant van de wave) anders valt er gewoon niet mee te mixen. prima voor live maar niet bruikbaar voor recording. kijk hoeveel db's hij al wegsnoept voor het kanaal clipped....

Het is ook wel vaag, ik heb wat kicks die ik gesamplet heb zitten bekijken en die beginnen allemaal vergelijkbaar.

Even ter illustratie
xs.php
kik570.jpg

ben je al lid van de yahoo jomox groep?

Daar krijg je het snelst antwoord, de programmeur en micheal komen daar ook vaak langs.
waar die spike nu van daan komt??? heb je al met andere instellingen gekut??

hoeveelheid puls enzo?? ik heb geen idee of dat iets uitmaakt maar je kan het proberen..

nee, heb OS 1.31 opnieuw geladen (maar gaaf ook geen verbetering)
en tevens de factory patches terug gezet, signaal is unprocessed, no joy.... :(

Ja goed kut :(

lijkt toch de attack te zijn
attack volledig uit geeft het volgende resultaat (en een doffe kick )

nu dis kijken op welke waarde tussen de 0-127 de transient te extreem wordt.

Zo!! opgelost, een attack van rond de 25 is beheersbaar

Nu zware compressie van de Distressors + de SPL model 9530 TUBE Vitalizer is EXACT zoals ik het hebben wil :) Me HAPPY!!! (en je woofers krijgen het ZWAAR :) )

Back