geef je Gear een punt

Mark E.

Ouwe rot
Geef je gear een punt en zeg eventueel ook waarom.
Ik begin alvast:

Roland Mc-303 6/10
Clavia Nord Rack 2 9/10
Ibanez Dm1000 10/10 goed bereik en goed geluid
Roland MKS-100 4/10 Gewoon te slechte kwaliteit
Yamaha PSR-403 8/10

Ik heb nog niet veel gear, dus voor mij niet zoveel werk:P

Geef je gear een punt en zeg eventueel ook waarom.
Ik begin alvast:

Roland Mc-303 6/10
Clavia Nord Rack 2 9/10
Ibanez Dm1000 10/10 goed bereik en goed geluid
Roland MKS-100 4/10 Gewoon te slechte kwaliteit
Yamaha PSR-403 8/10

Ik heb nog niet veel gear, dus voor mij niet zoveel werk:P

Ja goed de MKS-100 is 12bit maar dat vinden sommige juist lekker klinken :)

af en toe klinkt het ook wel leuk, als je een VST opneemt klinkt ie echt heel anders, dat vindt ik er net fijn aan, beetje proberen totdat je een leuk geluid hebt. Voor de rest is het eigenlijk niet veel soeps, maar toch zou ik hem niet willen verkopen.

Ja goed de MKS-100 is 12bit maar dat vinden sommige juist lekker klinken :)
dat is niet het enige om hem slecht te vinden... je kan maar 4 samples tegelijk met dat ding... elke sample 1,1 sec met een max rate van 30khz... maar het meest verrotte zijn nog wel die achterlijke kut quickdiscs a.k.a. QD (man oh man wat een trage ellende) als je alle 4 samples wil opslaan heb je 2 van die prutschijfjes nodig... dus de mks-100 (of de S-10) zou juist om al deze redenen van mij nog minder dan 4/10 hebben gekregen...

dat is niet het enige trouwens om hem slecht te vinden... je kan maar 4 samples tegelijk met dat ding... elke sample 1,1 sec met een max rate van 30khz... maar het meest verrotte zijn nog wel die achterlijke kut quickdiscs a.k.a. QD (man oh man wat een trage ellende) als je alle 4 samples wil opslaan heb je 2 van die prutschijfjes nodig... dus de mks-100 (of de S-10) zou juist om al deze redenen van mij nog minder dan 4/10 hebben gekregen...

DE ideale K#-synth/sampler dus!! :dubbel:

Access Virus Ti 10/10
Heb eerst de C gehad nu de Ti. Deze word toch wel het meest gebruikt in de studio. Hij kan alles maken wat ik wil en dat meestal in een klein tijd bestek. Daarnaast vind ik hem onwijs goed klinken, ook zonder de effecten. De USB functie gebruik ik eigenlijk nooit, heb hem meer gekocht wegens het groot aantal stemmen, meerdere golfvormen en FX per part. Alleen maak ik van het laatste niet zo veel van gebruik.

Alesis Andromeda 7/10
Heb hem nu al zo`n 3.5 jaar denk ik en van af het begin had ik al zo iets van tja wat moet ik er mee. Even snel een geluidje maken is er bij deze jongen niet bij. Dat komt voornamelijk door de overdreven waardes die je in kan stellen. Een lfo op een filter instellen is daardoor een klus opzich. De effecten (niet de dist.) zijn nog rukker dan ruk. Behringer maak ze zelfs beter en dat verwacht ik niet van zo`n duren synth. Bedoel meer van als je het goed doet, want dat is de Andy voor de rest wel, doe het dan ook echt goed. Filters zijn oké op de BPF na, die vind ik echt ruk klinken. De presets van dat ding zijn ook niet echt jut van het. Vooral toen ik hem net had was ik nog niet zo goed in het bakken van die dingen en greep ik toch weer snel naar de Virus waardoor ik die bak niet goed leerde kennen. Presets maken gaat nu wat beter en daar door gebruik ik de Andromeda ook iets meer en begin ik hem steeds meer te waarderen. Het is toch best wel een gafen synth die ik niet zo snel weg doe. Cijfer kan nog stijgen.

Alesis ION 8/10
Heb deze nou iets van 3 jaar en hier geld het zelfde een beetje als met de Andy. Slechte presets en dus duurde het even voordat ik de schoonheid van het beestje leerde kennen. Een goed ding die ook nog eens heel analoog doet klinken. Modelatie mogelijkheden zijn goed en vooral de functie dat je kunt kiezen welke osc. je door welke filter laat gaan en vervolgens nog eens de filters kan pannen waar door je mooie brede geluiden kunt krijgen vind ik gewoon top. Wouw hem al heel lang weg doen maar heb hem begin dit jaar goed leren kennen waardoor ie toch nog een tijd blijft staan.

JP8000 7/10
Onwijs goede synth die naast de supersaw ook veel andere geluiden kent. Daarnaast is hij snel en makkelijk te programmeren. Dat filter probleem is ook overheen te gaan maar het is wel slecht dat daar nooit een update voor is uitgebracht. Heb hem nu zo`n 4 jaar en heel veel gebruikt maar ga hem binnen kort toch echt wegdoen omdat ik iets anders wil proberen, waarschijnlijk de Nord 3.

Pophet 600 6/10
Zag dat ding ooit eens staan in de studio van de Outside Agency. Zij maakte toch wel zulke vette geluiden dat ik dacht dat ding moet ik ook hebben. Wat een teleur stelling toen ik heb thuis had, hun gebruikte dat ding alleen voor de toetsen. Dat staat er nog steeds en is nu al een tijdje in onderhoud. Als hij weer gemaakt is, zie marktplaats.
Nog even over de synth zelf. Opzich een heel mooi geluid maar op een of andere manier nooit echt kunnen gebruiken in producties omdat op de een of andere manier niet lekker klonk met andere synth`s.

Ik vind het wel magertjes om een punt te geven.
Je zal zien dat iederen top spullen heeft.
Maar je kan beter waarderen op diverse dingen en dan nog is het zo persoonlijk.

Hmmm, alles dat geen voldoende scoorde is weg.

Ik geef mijn setup een 10.

Jullie hebben beide wel gelijk....alles wat geen voldoende scoort in mijn ogen is of gaat pleite (behalve me MC303 wegens sentimentele waarde) en punten plakken doe je bij de Albert Heijn. Ik ga m'n eerdere post verwijderen.

Ik denk niet iedereen, alleen de mensen die langer al muziek maken, hun houden alleen de goede dingen en de slechte verkopen ze, na een tijdje heb je een hoop goede synths.

M'n gear hoeft 't niet...

Ken ik iemand blij maken met een punt?

groups-side-photo.jpg

Alleen een lijstje met namen en punten is niet nuttig, maar zoals metatron deed weer wel vind ik :okdan:

Zo zie je namelijk ook WAAROM iemand een goed/slecht/gemiddeld punt geeft en kun je zelf beoordelen of je het met die argumenten eens bent.

Goh wat ben ik toch weer politiek correct :P

Ik geef punten voor resp, sound, bediening, mogelijkheden, degelijkheid

Sommige spulletjes heb ik inmiddels niet meer, maar ok.

va:
JP8000 : 8, 8, 7, 6
Nordlead 3 : 8, 9, 8, 8
Nordlead 1 : 7, 8, 6, 8
Nordlead 2 : 7, 8, 7, 8
Waldorf Q Keys: 9, 7, 7, 8
Access Virus KC : 9, 8, 9, 8
Novation Supernova II : 8, 8, 8, 6
Yamaha CS1x : 7, 8, 7, 7

analog:
Kawai 100f : 6, 8, 4, 7
Teisco 60f : 6, 8, 4, 8
Teisco 110f : 7, 8, 7, 8
Korg DW8000 : 6, 4, 5, 7
Oxford OSCar : 9, 8, 7, 4
EMS Synthi : 10, 8, 10, 8
Waldorf Pulse : 8, 7, 7, 8
Roland Juno 106 : 8, 8, 7, 8
Solina Strings Ensemble : 9, 8, 4, 7
Prophet 600 : 6, 8, 7, 8

Rhythm:
Maestro Gibson Rhythm King : 8, 8, 5, 8

effecten:
Roland RE201 : 9, 7, 6, 7
TC Electronic M300 : 7, 9, 7, 9
Ensoniq DP4 : 8, 7, 9, 9
Yamaha REV500 : 6, 7, 7, 8
Lexicon LXP1 : 8, 8, 6, 8
EH SmallStone Phaser : 9, 10, 6, 9

mixer:
Behringer MX8000 : 7, 9, 9, 8

Geluidskaarten:
M-Audio Delta 44 : 7, 8, 7, 8
M-Audio Delta 66 : 7, 8, 8, 8
M-Audio Delta 410 : 7, 8, 8, 6
RME Multiface I : 9, 9 ,9 ,9
Motu Ultralite : 9, 8, 8, 8

Compressors:
Focusrite Compounder : 8, 8, 8, 8
DBX 166XL : 7, 8, 7, 9

In de toekomst hoop ik nog meer synths punten te kunnen geven.. :D

Laatst gewijzigd:
kawai 100f 10
neptune 2 10
siel cruise 7
electronica em-25 9
electronica em-26 10
korg 500m 6

Ehx memory man dlx 10
Ehx worm 9
Ehx electr.mistress 9
Ehx polychorus 10
Ehx holier grail 7
Ehx(rus)big muff 10
Ehx small clone 8
Ehx double muff 6
Ehx hot tubes 10
Ehx tube zipper 10
Sovtek small stone 10
Maxon FL-9 10
Maxon AD-80 10
Tokai TFL-1 10
Tokai TCH-1 10
Tokai TMD-1 10
Tokai TPH-2 8
Ibanez PT-909 10
Ibanez cs-505 10
Ibanez PQ-9 8
MXR M-117r flanger 10
Guyatone PS-109 10
MF-101 10
MF-102 10
CP-251 11
vermona retroverb 10
Yamaha rex-50 8
ART SGE 9
hilwood rotomachine 1970 8
TR-505 6
Tr-505 circuit bent 8
DR-220e 6
Hammond autovaria 64 8
rythmace FR8L 10
Yamaha dtxpress 8

MPC2KXL - 9
MFB64 step - 7,5
TR808 - 9
S950 - 8,5
ER1 - 7,5
GNAT - 7,5
WASP - 8
OSCar - 8
JP6 - 8
JP4 - 8,5
M3X - 8,5
RE201 - 9
TM5402 - 9,5
D-Two - 8
DRS78 - 7,5
DP4 - 7,5
CR1604 - 7,5

Akai MPC 60mk1 8/10

Ongeloofelijk hoe lekker deze sampler 21 jaar later nog steeds werkt, ik moet alleen nog een scsiupgrade en dr kan weer een puntje bij, echt het enige nadeel is de lange laadtijden van de floppy.

Akai MPC500 7/10

Krijgt voornamelijk zijn punten voor het formaat, deze beatbakkende samplert past in iedere tas en werkt vooral na de laatste update heerlijk weg.

Yamaha RX5 6/10

Leuke speelbak, als ik de voeding niet kwijt was zou ik hem zeker vaker gebruiken.

Korg KPR77 7/10

Leuke en goedkope analooge drumbak, persoonlijk vind ik alle geluiden tof behalve de bassdrum :D

Elektron Monomachine SFX 6 8/10

Wat een synth zeg! Ooit van RSB overgekocht en nooit spijt van gehad, perfect voor als ik mijn electrohelden probeer na te doen :D Sequencer is heerlijk, het maken van geluidjes vind ik geen crime alleen vind ik dat hij soms wat 'koud' klinkt.... maar dan sample ik em gewoon ff door die MPC60 heen ;)

Back