Bekabeling Homestudio

musfrnd

Nieuwkomer
Sorry, heb al gezocht naar dit onderwerp in het Forum, maar het is me alleen nog maar meer gaan duizelen.
Mijn vraag: ik heb als setup een PC, Mixer, Actieve monitoren, 1 keyboard, meerdere soundmodules en een MIDI-interface.
Kan ik nu het best dit alles aansluiten middels balanced kabels, of juist weer niet en waarom?
Bedankt alvast voor jullie tijd!

Nergens voor nodig, gebalanceerde kabels, mits je computer
50 meter verder staat dan je mixer en die weer 50 meter van je soundmodule staat.

Zolang je kabels dus korter zijn dan 20meter is het verschil niet te horen en bijna niet te zien.

Bij je MIDI interface zijn gebalanceerde kabels uiteraard niet van toepassing, en vrijwel alle soundmodules hebben ongebalanceerde uitgangen en het zal je in een homestudio echt geen winst opleveren om alle module uitgangen te gaan balanceren dm van een DI-box. Waarschijnlijk zullen je audio kabels in jouw geval niet langer zijn dan 5 meter, neem ik aan? In dat geval zal je praktisch geen voordeel hebben met gebalanceerde signalen.
Mocht je ook microfoons in je setup hebben, dan is het wel handig om de output van je mic preamp balanced op je mixer of I/O interface van je PC aan te sluiten, mits deze balanced ingangen heeft. Anders hebben veel prosumer mic preamps ook wel unbalanced outputs.

Back