Filmmuziek, opzoek naar collabs!

Chemical

Ingeburgerd
Hey allemaal,

Sinds een tijd ben ik bezig met Filmmuziek/Piano. Ik kan niet anders zeggen dan dat ik het fantastisch vind! Heb eindelijk een stijl gevonden waar ik me mijn muziek gewoon kan laten vloeien zonder me zorgen te maken over het ontwerpen van geluiden etc :kimono:.

Het lijkt me erg leerzaam maar vooral leuk om samen te werken in deze muziekstijl. Zijn er mensen op dit forum die zich ook hier meer bezig houden en lijkt het je wat? of ken je mensen... laat het me weten :mexico:

Hier een stukje wat ik net heb gecomponeerd:
http://www.speedyshare.com/689829136.html

net stukje bijgemaakt, moest na een minuut stoppen (me pc kon geen 10 East West etc. plugins aan)
583849233.html

veel reacties trouwens... :P

ik hou me de laatste tijd ook meer bezig met filmmuziek en soundscapes, bevalt me best eigenlijk...jaren 70 scifi en italiaanse horrorfims etc die sfeertjes van mellotrons/vage scifi geluiden, zompige/zombi-ge drums en violins/obies etc dat is het helemaal :)

Die soundtrack van Kenneth Anger's "lucifer rising" dat is echt supertof om te horen en om te maken zoiets. Terwijl het gewoon alleen maar improvisaties zijn zonder moelijk gedoe eromheen.

Ik heb net je clip geluisterd, ja zoiets dus hehe, gewoon piano , viooltje tape echos en verbs...af een toe een lazersweep of een weird polymodded LFO splash er door oid..

Korte impressie van die Kenneth Anger, wat een bizarre film ook btw, wel gaaf

Laatst gewijzigd:
klinkt leuk dit, lijkt idd veel op improviseren. Lekker vaag filmpje ook! Je moet eens luisteren naar Hans Zimmer, die man is geniaal betreft Filmmuziek. Valt niet na te tellen hoeveel hits hij heeft geschreven... een voorbeeld van een hele mooie:

Ik hou heel erg van zijn stijl, je voelt en hoord hoe hij er zijn gevoel heeft ingestopt. Groot voorbeeld voor mij : )

Freeze en stream-from-disk zijn je vriendjes

ik doe wat betreft east west strings alles met een east west ultimate strings collection sample cd en een akai cd3000xl. Meteen lekker in audio opnemen. Ik neem vaak de strings in lagen op. Dus eerst de lage grondtonen. Dan de andere noten van het akkoord die ik spreid over octaven en violen en celli. Je moet je eens verdiepen in hoe een orkest akkoorden opbouwd en speelt. Het is erg interessant.
Maareuhm je moet je pc niet zo belasten man...altijd maar die stress of het wel kan met zoveel sporen en afwachten of er nog iets bij kan....:frons:
Ach ik heb zelf dan ook een Mac Pro octocore...maar goed ieder zijn ding. Opnemen en saven en eventueel overnieuw doen werkt voor mij prima ipv alles en alltijd maar alles in midisporen houden..wat een onzeker gedoe..;)

maar ieder zijn ding

tja maar als je in lagen gaat werken heb je eerst heel je midi nodig.. het is niet handig als je er nog stukken aan toe wilt voegen. Als je werkt met vsts open is dat zo gebeurd.. trekt alleen veel cpu. Ik heb wel eens geprobeerd om gewoon eerst de score te maken binnen 1 vst, maar dit werkt toch echt een stuk anders..

Btw at het filmpje, wat gebruikt die gast dan ? en waarom kan hij zoveel plugs openen.

Back