2 midi vraagjes....

JohnDoe5

Gedeactiveerd account
2 midi vraagjes.... :peukie:

Wat zijn makkelijke midi sequencertjes ? Die toch goede mogelijkheden hebben maar een makkelijke flow hebben. Waar de belangrijkste dingen mee mogelijk zijn... Die makkelijke learning curve hebben en makkelijk met het principe midi omgaan, zowel als met aansluiten ?

2 de vraagje...

Kun je met dergelijke makkelijkere programs later de midi tracks toch nog inladen in grotere moeilijkere midi sequencers ? Zijn er dan nog genoeg edit en uitwisellings mogelijkheden ?

Geeft het me ruimte en mogelijkheden voor de toekomst ....?

Beidde zijn software sequencers bedoeld

:W

Laatst gewijzigd:
rm1x idd

en vraag 2:

Volgens mij hanteerd de rm1x gewoon het "standaard" MIDI protocol (met headers ed) en is dus uitwisselbaar met andere sequencers die met MIDI om kunnen gaan, dit zeg ik zo even uit mn blote hoofd hoor ;)

Tja, ik kon in een minuut of 10 al prima basissequences maken met Ableton. Ik heb in ieder geval geen "kleine" sequencers gevonden die een veel sterkere workflow hadden dan de grote jongens, maar misschien heb ik niet goed genoeg gezocht...

Sinds wanneer is RM1x een software sequencer? Hij vroeg naar software sequencers:
- Cubase, diverse smaken
- Logic
- Ableton

Volgens mij zijn overal wel demo versies van te downloaden zodat je zelf kunt proberen wat je fijn werken vindt.

logic,cubase enz... zijn vaak groot en omslachtig. Bedoel een midi sequencer die toch kwaliteit heeft maar waar je met een paar settings vlug aan de slag kunt....

Belangrijk is wel dat het een universeel ondersteund platform is dat ik later wel gewoon evenueel midi tracks kan inladen en editten in de grote jongens midi sequencers...

:halleluja

Er is ook een cubasis. Of lite of zo.

bekijk eens de gratis demoos van tunafish van bram bos.

zijn progs zijn ook als demo al heel leuk

Cockos Reaper... Doet alles wat het moet doen en kost in verhouding tot de pakketten van Cubase en Logic een schijntje (licentie kost 49 usdollar)

Back