recorden op afstand?

boeklanoei

Ouwe rot
Hebben jullie nog leuke feautures of tips voor recorden met software op afstand?

Zal het toelichten: Mijn vocalbooth staat een stuk van mijn DAW/systeem/computer af (in een andere kamer). En dit is af en toe erg lastig werken, ik vroeg me af of julli tips en/of feautures kennen binnen de bekende daws (cubase/nuendo) die hier iets voor kunnen betekenen en vergemakkelijken.

Yep das helemaal waar.

Dank! Nog andere suggesties of feautures of instellingen in sequencers?

Ik heb een usb-aansluiting in m'n vocalbooth plus een monitor waar ik m'n DAW op kan zien. als ik iets wil opnemen plug ik gewoon m'n toetsenbord + muis in en kan ik werken vanuit de vocalbooth. Hardstikke handig.

De booth bevind zich zeg een 3-4 meter uit de kamer (in een andere kamer) en daar zit een houten kant tussen (geen raam).

Kan ik de computer bediennen met een 2de muis/toetsenboard (denk dat usb wel mot lukken). Zo'n schermpje wordt wat vervelender met een lange vga kabel van 8-10 meter.

Wat kan een laptopie doen (heb ik nog wel een)?

Waarom zou een vga-kabel van 8-10 meter een probleem geven?

ja,. zo hebben we t in de studio,. vga en usb in de booth.
Met een usb hub kun je om t even welke goedkope controller met transport buttons er ook aan hangen. Werkt prima.

goedkoop PCtje met remote desktop?

Vinny, dat laaste snap ik niet echt. Maar das iets waar ik later op terugkom.
Brengt me op een andere iets wat ik wilde weten, maar dat plaats ik later nog wat gerichter. Heeft wel met op afstand (lees: 2 verdiepingen) werken te maken.

Maar Vinny kaart wel iets aan waar ik meer over wil weten.

Ik denk dat voor dit specifieke geval een laptop ideal zou kunnen dienen.
toetsenbord/muis/scherm in een middels usb?
Welke kernwoorden vind ik daar meer op?
Wie is hier verder mee bekend met het bediennen van je daw middels laptop?

Recorden op afstand 2 (geavanceerder)

Kan ik nu ook op een of andere manier (wanneer mijn studio zich op de bovenste zolder verdieping bevind) beneden middels laptop mijn DAW bediennen? Zonder dat mijn externe hardware mee naar beneden moet?
Is het op welke manier dan ook mogelijk dat ik bijv. trackeditting doe rustig beneden in de woonkamer op mijn laptop met alle instellingen en bit/khz die mijn systeem boven ook heeft? Dat er dus een aangesloten eenheid op afstand is? draadloos? Zeg dus ter variatie niet genoodzaakt bent de hele tijd achter je vaste studio setup te werken, maar ook vanuit je bed,beneden bank,eettafel enz?

Is dit niet wat Vinny een beetje bedoeld?

Remote desktop zit standaart in XP.
Via de laptop zit ik soms zelfs IN de studio nog wel eens ingelogd.
Wat moet je doen:

Zoek van je studioPC je ipadres op.
Het internetIPadres vind je door "what is my ip" in te tikken bij google. Dit adres bestaat uit 4 willekeurige getallen, gegeven aan jou PC door je provider. Dit adres heb ik op mijn bonuspas geschreven met een CDpen. Zo heb ik hem altijd bij mij en kan ik dus altijd inloggen in mijn PC thuis.

Drie instellingen die je eenmalig moet maken op de studioPC.
1 ga naar systeem in het configuratiescherm. Vink de twee opties aan bij hulp op afstand. (remote desktop)
2 Stel een wachtwoord in voor j PC. (en uiteraard een gebruikersnaam) Accounts in het configscherm.
Deze naam en wachtwoord heb je steeds nodig om in te loggen. Zowel thuis als ergens anders. Voor thuis kun je een shortcut creeren die automatisch inlogt.
3 Zet poort 3389 open in je routersoftware voor zowel UDP als TCP. Zie foto...Vraag mij niet wat het betekend. ha ha.
Deze poort wordt standaard door XP gebruikt voor remote desktop.

Je bent nu klaar om in te loggen. De rest is een makkie.
Ga op je laptop naar start-programma-accesoires-communicatie-remote desktop / hulp op afstand.
Tik je 'whatismyipIPadres' in die op je bonuspas staat. Nu kun je gewoon inloggen met naam en ww zoals je op de studiopc zelf ook doet.

KKDWD. (kind kan de was doen)
:baco:
Bij vragen hoor ik het wel.

Ik heb een Frontier Design Tranzport.
Dit ding werkt hartstikke fijn.
Hij heeft een groot bereik en kan door muren heen (werkt met radiogolven).
Ik kan achter mijn piano cubase bedienen. De computer staat op zolder en de piano 2 verdiepingen lager.

Hm...dat zijn lastige vragen want ik gebruik mijn apparatuur meestal niet voor de volle 100%
VST effecten laden doe ik zowiezo al nooit.

Je zoe dat zelf het beste uit kunnen zoeken met de manual ofzo.
Ik weet wel dat er een hoop dingen ook NIET kunnen met de transport.

Ik gebruik alleen maar de REC, PLAY, UNDO en Rewind knop :D
En zodra ik een geslaagde take heb opgenomen ga ik weer achter mijn computer zitten.

Back